نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
۰
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با وجود عدم قهرمانی بارسلونا، مسی یک موفقیت بزرگ کسب کرد و آن هم کسب کفش‌طلا بود.

كفش طلا، تسكينی بر ناكامی مسی

به گزارش خبرورزشی، اگرچه ليونل مسي فصل خوبي را در عرصه تيمي پشت سر نگذاشت و نتوانست با تيمش قهرمان ليگ قهرمانان اروپا و لاليگا شود، اما بارساي او هنوز شانس قهرماني در جامحذفي اسپانيا را پيشرو ميبيند و در فينال هفته آينده مقابل آلاوس ميتواند فصل را با جام به پايان ببرد.

با اين وجود مسي از نظر فردي توانست يك بار ديگر نامش را در تاريخ ثبت كند. او با 2 گلي كه مقابل ايبار زد، تعداد گلهايش در تورنمنتهاي داخلي را به عدد 37 رساند و يك بار ديگر برنده كفش طلا شد.

او حالا برترين گلزن اين فصل اروپاست. زدن هر گل در رقابتهاي لاليگا 2 امتياز دارد و به همين خاطر مسي اين فصل را با 74 امتياز به پايان برد و با پيشي گرفتن از باس دوست، بازيكن هلندي اسپورتينگ ليسبون با 34 گل (كه 3 گل اخيرش را در هفته پاياني مقابل چاوس زد) و 68 امتيازي شد، كفش طلا را مال خود كرد. نفر سوم ليست هم پير امريك اوباميانگ بوروسيا دورتموند است كه فصل را با 31 گل به پايان برد.

مسي تا قبل از اين 3 بار كفش طلا را مال خود كرده بود (در فصول 2010-2009 با زدن 34 گل، 2012-2011 با زدن 46 گل و 2013-2012 با زدن 50 گل) و حالا با فتح چهارمين كفش طلايش با ركورد كريس رونالدو از اين حيث برابري كرد.

او همچنين به عنوان آقاي گلي رقابتهاي اين فصل لاليگا نيز دست يافت. نفر دوم در ليست برترين گلزنان اين فصل لاليگا، لوئيس سوارس با 28 گل شد و كريس رونالدو با 25 گل در رده سوم قرار گرفت.

اين دومين باري است كه مسي بدون قهرماني در لاليگا، جايزه برترين گلزن را مال خود ميكند. نكته جالب توجه اينجاست كه مسي در رقابتهاي اين فصل لاليگا حتي يك بار هم موفق به هتتريك نشده ولي درعوض 13 بار در بازيها دوگله شده است كه بارزترين آنها در بازي اخير ورزشگاه برنابئو بود.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی