نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در تلخی شکست استقلال در برابر العین هیچ شکی نیست. این شکست آنقدر تلخ بود که رقیب استقلال یعنی پرسپولیس علاقمند بود در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با العین رویارو شود و انتقام این شکست تلخ را بگیرد.

یادداشت سردبیر / متر و معیارمان درست نیست!

به گزارش خبر ورزشی، استقلال – العین فقط یک بازی بود. البته یک بازی رفت و برگشت. که در بازی رفت استقلال برنده شد. نتیجه ای در بازی برگشت رقم خورد که درد آور بود اما ویران کننده نیست و قابل جبران است. 
خیلی تیم های بزرگ تر از استقلال هم شش گل خورده اند. برزیل را مثال نمی زنیم. کره جنوبی روزی از ایران 6 گل خورد و گریست. اما بعد از شکست به جای اینکه زانوی غم بغل بگیرد راه های جبران را بررسی کرد و امروز بهتر از ما می دانید که یکی از قدرت های برتر آسیا و همواره یکی از تیم های حاضر در جام جهانی بوده و هست. 
ایراد کار بعد از این شکست نادیده گرفتن هر آنچیزی بود که علیرضا منصوریان بنا کرده بود. این گونه نگاه کردن کمی دور از انصاف است. او در اولین فصل حضور در استقلال تیم جوانی ساخته و پرداخته کرد که نایب قهرمان لیگ برتر شد. هر چند جام حذفی را به راحتی ازدست داد اما تیمی ساخت که می تواند تا چند سال آتی تیم قابل اتکایی باشد. بهاء به جوان ها اگر چه امتیازات حساسی را از استقلال گرفت اما در ادامه همین جوان ها یار شدند. جوان هایی که اگر در تیم  های دیگر چهره می شدند و امروز مورد توجه استقلال بودند باشگاه برای گرفتن رضایت نامه آنها باید یک میلیارد تومان می داد. مگر باشگاه گسترش فولاد فصل گذشته برای صدور رضایت نامه داریوش شجاعیان برای باشگاه استقلال طلب یک میلیارد تومان نکرد؟ 
امیر قلعه نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر در اولین فصل حضور در استقلال با این تیم نایب قهرمان شد. همین افتخاری که علیرضا منصوریان به آن دست یافت...
نیت مان دفاع همه جانبه از علیرضا منصوریان نیست. اتفاقا شکست در برابر العین نشان داد استقلال برای موفقیت درلیگ قهرمانان آسیا چه راه درازی پیش رو دارد اما به خاطر یک شکست استقلال علیرضا منصوریان را خراب کردن و گرفتن فرصت از این مربی جوان برای جبران تصمیم زیبایی نیست و هیچ کمکی به فوتبال نمی کند. 
استقلال می تواند و این اختیار را دارد که دست به جذب مربی خارجی بزند. همان کاری که پرسپولیس کرد. اما علیرضا منصوریان یکی از سرمایه های  استقلال است. جذب مربی خارجی در این مقطع به معنی فنا کردن علیرضا منصوریان است. همان طور که در مقطعی پرسپولیس به یحیی فرصت نداد. اگر روزی علیرضا منصوریان نشان داد که نمی تواند باید از او عبور کرد اما نه امروز که هنوز فرصت جبران در لیگ قهرمانان آسیا برای او پیش نیامده است. 
هفته های ابتدایی لیگ برتر هم هفته های خوبی برای استقلال نبود اما باشگاه به علیرضا منصوریان فرصت داد و این فرصت منجر به پیروزی در دربی و نایب قهرمانی  در لیگ برتر شد. چه بسا امروز هم فرصت به علیرضا منصوریان با موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا همراه شود. 
حمایت بخشی از فوتبال است. روزی رنگ پیدا می کند که تیم نتیجه نمی گیرد. در روز نتیجه گیری تیم نیاز به حمایت ندارد چرا که از سوی رقیب هم تشویق می شود چه رسد به خودی ها. 
این طور باید گفت متر و معیارمان درست نیست. با یک پیروزی به عرش می رویم و با یک شکست به قعر می آییم. نقد یعنی بیان معایب در کنار اشاره به محاسن و گرنه معنی تخریب را می دهد و گویی علیرضا منصوریان هم به این احساس رسیده بود که بیانیه ایی احساسی صادر کرد. 
فوتبال ما باید درست قضاوت کردن را یاد بگیرد. فراموش نکنیم سرمایه های فوتبال یک شبه پیدا نشدند که با یک شکست نابودشان کنیم...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی