نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از دست دادن 5 امتیاز در دو بازی هفته نخست لیگ هفدهم باعث شد تا همان قصه فصل قبل برای استقلال تکرار شود.

آپدیت افکار منصوریان برای نجات استقلال

به گزارش خبرورزشی، شکست برابر صنعت نفت در آبادان باعث شد تا استقلال برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر فصل را با باخت آغاز کند، رکوردی تلخ و در عین حال نگران کننده که طرفداران پرشمار این تیم را با وجود تابستان داغی که تجربه کردند نگران تکرار تراژدی هفته های آغازین فصل گذشته کرد تا علیرضا منصوریان از همان روز ابتدایی با انتقادات و استرس زیادی روبرو شود.با نگاهی به دو بازی اخیر استقلال در لیگ هفدهم پرداختن به چند نکته و یادآوری آنها به سرمربی جوان تیم جالب توجه بود.
*
1- با شروع ضعیف فصل همه استقلالی ها امیدوار بودند منصوریان و شاگردانش بتوانند در مصاف با استقلال خوزستان شکست آبادان را با ارائه نمایشی دلپذیرتر جبران و دوباره در حد مدعی قهرمانی ظاهر شوند از همین رو تمام نگاه ها در یکی از آخرین بازی های هفته به دوئل استقلالی های لیگ ختم شد، جایی که طلسم ناکامی های سرمربی جوان استقلال مقابل خوزستانی ها ادامه پیدا کرد و در پایان تساوی بدون گل به ثبت رسید تا اختلاف این تیم با صدر جدول در همین هفته دوم به 5 امتیاز برسد.
2- در پایان این بازی اما علیرضا منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی خود به نحوی صحبت کرد که گویی تیم او هیچ ایرادی در مصاف با حریف خوزستانی نداشت. از آن مهم تر و عجیب تر به ایده های این مربی برمی گشت که در هیچ نقطه ای از دنیای فوتبال مربیان این طرز تفکر و نگاه را به تیم های خود ندارند. منصوریان مدعی شد در تیم او تنها 4 بازیکن هستند که جایگاه ثابت دارند و مابقی تیم یعنی 7 نفر! باید با سیستم چرخشی کنار بیایند. تفکری که بزرگ ترین مربیان دنیا با آن همه ستاره گران قیمتی که در اختیار دارند هم هیچ گاه به آن اعتقادی نداشته اسکلت و تاکتیک خود را برپایه چیز دیگری بنا می گذارند.
3- آقای منصوریان؛ استقلالی که مقابل هم نام خوزستانی که از همان ابتدا تنها برای کسب تساوی و یک امتیاز به میدان آمده بود 70 دقیقه زمان را کشت و تنها در 20 دقیقه پایانی مثل تمام سال های گذشته که بر اساس فشار تماشاگران برای فرار از بن بست نتیجه گیری رو به فوتبال احساسی می آورد، احساسی بازی کرد و صاحب موقعیت هایی شد نه تنها در قامت یک تیم مدعی بازی نکرد بلکه نشان داد هنوز ضعف های تاکتیکی و چیدمانی بسیاری دارد و از همه مهمتر این که ذهن مربیانش باید آپدیت شود به خصوص در هنگام تعویض ها برای انتخاب گزینه های ضعیف داخل زمین.
4- دو تعویض استقلال خروج امید نورافکن و سرورچپاروف از زمین بود، بازیکنانی که به اذعان همه اهالی فوتبال و کارشناسان بهترین چهره های تیم در همان دقایق ناامیدکننده ورزشگاه آزادی بودند. نورافکن در اولین بازی فصل بعد از محرومیت در تمام صحنه ها چه فاز تدافعی چه فاز تهاجمی یکی از تاثیرگذارترین چهره ها بود ضمن این که چپاروف ازبک هم با خصوصیات فنی که داشت به عنوان قلب ابی ها در امر بازیسازی و روند حرکتی تیم موثر ظاهر شد اما هر دو اینها تعویض شدند و نفرات دیگری که شایستگی ماندن در زمین را نداشتند، به عملکرد ضعیف خود ادامه دادند.
5- 180 دقیقه گل نزدن استقلال اصلا برای اهالی فوتبال پذیرفتنی نیست که منصوریان پاسخی به آن نداد و تنها برای توجیه توقف در خانه مدعی شد داور پنالتی های تیمش را نادیده گرفته در غیر این صورت او و شاگردانش می توانستند نتیجه بهتری بگیرند. "اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است" این همان جمله معروف میان اهالی فوتبال از جمله خود سرمربی استقلال بود بنابراین منصوریان باید بعد از بازی در رختکن به جای تماشای فیلم هایلایت بازی با استقلال خوزستان و تایید پنالتی ها به این فکر می کرد که چرا تیم پرستاره اش نتوانسته از پس حریف خوزستانی برآید؟ چرا با این همه مهره تهاجمی سرشناس و گران قیمت از عهده باز کردن دروازه حریفان برنمی آید؟ 
*
البته قرار نیست استقلال و طرفدارانش از موفقیت در فصل جاری ناامید شوند . استقلال با این پتانسیل و بازیکنانی که در اختیار دارد باید هر چه زودتر به فرم مطلوب خود بازگردد چون قدرتمند بودن رقیبی مثل استقلال می تواند بر جذابیت های لیگ برتر آن هم در سال منتهی به جام جهانی بیافزاید اما در این راه چه خوب است خود علیرضا منصوریان و دستیارانش کمی ذهنیت و تفکرات خود را تغیر داده و با آپدیت به روز تصمیمات بهتر و اصولی تری برای بهبود اوضاع نسبتا بحرانی استقلال بگیرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی