۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لوران بلان مدعی شد تیم سابقش توانایی حذف رئال‌مادرید و قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارد.

لوران بلان: می‌دانم کجا می‌خواهم مربیگری کنم

به گزارش خبرورزشی، لوران بلان، سرمربي سابق پاريسنژرمن، با وجود اينكه هر روز گفته ميشود به يك باشگاه و يا يك تيم ملي ميرود، هنوز خارج از گود مانده و هدايت تيمي را قبول نكرده است. او البته پاي ثابت بازي كردن در تيم ستارههاي ورزش فرانسه است و به خاطر بازيهاي همين تيم، يكي، دو روزي است كه خبرهاي بيشتري از او در مطبوعات شنيده ميشود. بلان كه كارهاي فوقالعادهای با پاريسنژرمن انجام داد و بازيهاي قابل تأملي در ليگ قهرمانان اروپا با اين تيم انجام داد به ناگاه و با تصميم عجيب ناصرالخليفي، رئيس اين باشگاه، از كار بركنار شد و جايش را به اوناي امري اسپانيايي داد. اگرچه سرمربي سابق تيم ملي فرانسه گفته بود قرار است يك سال استراحت كند و بعد دوباره به دنياي مربيگري برگردد ولي الان دو سال است كه بدون تيم مانده و هنوز پيشنهاداتي كه به دستش ميرسد را رد ميكند. او روز گذشته گفتوگوي كوتاهي با «لوپاريزين» داشته كه آن را از نظر ميگذرانيد.

* بازيهاي جام جهاني كه تابستان آينده برگزار ميشود را دنبال خواهيد كرد؟

(لبخند ميزند). اميدوارم كار ديگري داشته باشم. البته مطمئن نيستم ولي ميدانم دوست دارم در چه تيمي مربيگري كنم. البته حواستان باشد! نميخواهم بروم و در سايت «لوبون كوئن» (سايتي شبيه به ديوار در ايران) آگهي بدهم (ميخندد)! البته اگر هم چنين كاري تا الان ميكردم فكر كنم در اين يكي، دو ساله ميتوانستم چند شغل به دست بياورم. به هر حال، ميخواهم دوباره مربي شوم و از عهده مسئوليتهايش هم برميآيم. آمادهام تا دوباره به زمين فوتبال برگردم به شرطي كه تيم آيندهام، امكانات لازم براي رسيدن به برنده شدن را در اختيارم قرار دهد.

*يك سال پيش در همينجا گفتيد يك سالي كه به خودتان استراحت دادهايد برايتان خوب شده است. اين استراحت كردنها تمديد شده است... 

خب، دو برابر استراحت كردهام و دو برابر برايم خوب شده است. اين چيزي نيست كه بخواهم بابت آن شرمنده باشم يا اينكه فكر كنم تحقير شدهام. من يكسري پيشنهادات از باشگاههاي نه چندان بزرگ خارجي داشتم كه آنها را رد كردم. در فرانسه هم كه هيچكس با من تماس نگرفت.

* شايد براي خودتان هم سخت باشد كه بعد از آن كارهاي خوبي كه در پاريسنژرمن انجام داديد، الان بخواهيد سراغ تيمهاي معموليتري برويد. درست است؟

اين چيزي است كه شما ميگويید ولي نميخواهم دروغ بگويم؛ نه تنها رد نميكنم بلكه با شما موافق هم هستم. اگر بخواهم بيشتر درباره اين موضوع صحبت كنم بايد بگويم ميخواهم از تابستان يك تيم را در اختيار بگيرم و علاقهاي به هدايت تيم در ميانههاي فصل ندارم. خب، 10، 12 باشگاه بزرگ هم وجود دارد كه از كار كردن براي تيمهايشان خوشم ميآيد چون اين باشگاهها ابزار لازم براي انجام كارهاي زيبا را در اختيار آدم ميگذارند.

* به اين ترتيب مربيگري كردن در ليگهاي ايتاليا، انگليس و اسپانيا را ترجيح ميدهيد؟

بله. البته ليگ آلمان هم زيباست ولي من نميتوانم آلماني حرف بزنم. وقتي نتواني خوب حرف بزني و ارتباط برقرار كني، مربيگري كار سختي ميشود. از اين گذشته، خيلي واضح گفتهام كه ميخواهم دوباره مربي شوم، البته به شرط اينكه يك باشگاه بزرگ هم علاقهمند به همكاري با من باشد. در غير اين صورت، با واقعيت روبهرو ميشوم و به چيز ديگري فكر ميكنم.

* مثل مربيگري كردن در تيمهاي ملي؟

اتفاقاً در اين عرصه پيشنهاد داشتم (تيم ملي آمريكا) ولي به مربيگري در تيمهاي ملي هم «نه» ميگويم؛ به ويژه اينكه پيشنهادي كه ميرسد از سوي تيم ملي خودت نباشد. تيم ملي بايد شور و هيجان ملي را در پي داشته باشد. پس، پيشنهادات تيمهاي ملي ديگر را هم رد ميكنم.

* بازيهاي پاريسنژرمن را نگاه ميكنيد؟

ليگ يك را خيلي كم نگاه ميكنم. ترجيح ميدهم بيشتر بازيهاي ليگ قهرمانان اروپا را ببينم. از تماشاي اين ليگ لذت زيادي ميبرم چون سطحش بسيار بالاست.

* خب به نظرتان، پاريسنژرمن ميتواند اين فصل، ليگ قهرمانان را ببرد؟

بله چون پاريس خيلي خوب خودش را در ميان باشگاههاي بزرگ دنيا جا داده است. اين موضوع، اين بار براي همه ثابت شده است. اين تيم پتانسيل فتح ليگ قهرمانان اروپا را دارد. خيلي شفاف ميگويم ميتواند قهرمان شود چون همين حالا سطح بسيار بالايي دارد. مطمئناً پاريسنژرمن ميتواند رئالمادريد را حذف كند! هرچند كه شرايط كمي سخت به نظر ميرسد. البته براي حذف كردن رئالمادريد يك شرط وجود دارد: اينكه كسي مصدوم و محروم نباشد و همه در دسترس باشند. پاريس نميتواند در اين مسابقه با تركيب ناقص به ميدان برود؛ اين اصل كلي است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی