۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کریم بن‌زما در حالی از مرز 30 سالگی گذشت که روزهای خوبی را در رئال‌مادرید سپری نمی‌کند.

بن‌زما در برزخ 30 سالگی!

به گزارش خبرورزشی، كريم بنزما ستاره فرانسوي رئال از روز سهشنبه وارد باشگاه سيسالههاي رختكن رئالمادريد شد. او حالا ششمين بازيكن رئال است كه مرز سي سالگي را رد كرده و اين حكايت از جوانگرايي در رختكن رئال دارد. البته جشن تولد سي سالگي بنزما در شرايطي از راه رسيد كه براي او چندان روزهای شيرينی نيست. او اين روزها در كانون بحثها و انتقادات است و بيش از هر زمان ديگري عملكردش در باشگاه مادريدي زير سؤال است. آمار و ارقام گلزني بنزما در فصل 2018-2017 هم چندان رضايتبخش نيستند و او مجموعاً 5 گل زده (2 گل در لاليگا) كه اين اصلاً براي بازيكن ثابت تيمي مثل رئال قانعكننده نيست. بنزما هر 284 دقيقه به يك گل رسيده و اين در حالي است كه بازيكني مثل مايورال هر 109 دقيقه يك بار گلزني كرده و بيل هر 192 دقيقه يك گل زده!

اين در حالي است كه بنزما در برهه زماني مشابه در فصول گذشته عملكرد بهتري براي تيمش داشت و ميتوان گفت كه اين بدترين و ضعيفترين فصل او با پيراهن تيم مادريدي است. بنزما در 5 تا از 8 فصل قبلي، تا به اينجاي فصل بيش از 10 گل زده بود و فصل 2015-2014 بهترين فصل او بود كه در اين برهه زماني 14 گل به ثمر رسانده بود. اين در حالي است كه در فصول ابتدايي حضور او در رئال، يعني فصول 2010-2009 و 2011-2010 او براي حضور در تركيب اصلي رئال با گونسالو ايگواين رقابت ميكرد تا زوج كريس در تركيب تيم را تشكيل دهند و در اواسط دسامبر آن دو فصل او 6 گل زده بود.

عملكرد ضعيف بنزما در طول اين فصل باعث شده تا هواداران برنابئو بارها براي او سوت بزنند و حتي در كشور امارات و در بازي رئال مقابل الجزيره هم بنزما با سوتهاي انتقادي هواداران روبهرو شد و همين باعث شد تا قبل از بازي فينال، زيدان در دفاع از او بگويد: «تا پاي مرگ از بنزما دفاع ميكنم.»

بازي الكلاسيكو اولين فرصت براي او خواهد بود تا در نخستين روزهاي دهه چهارم زندگياش، براي جبران اين ناكاميها بكوشد. بارسلونا سومين تيمي است كه بنزما توانسته بيشترين گلها را وارد دروازهشان كند (9 گل) و تنها مالاگا و گرانادا با دريافت 10 گل از اين مهاجم فرانسوي، قربانيان جذابتري برايش هستند.

كساني كه از بنزما دفاع ميكنند معتقدند كه او خيلي سريع در زمين با ساير بازيكنان ارتباط برقرار ميكند و به ديگران پاس گل ميدهد و همين باعث شده كه آمار گلزني او دچار افت شود اما آمار اين را تأييد نميكند. بنزما در 384 بازي 106 پاس گل داده كه به طور ميانگين يك پاس گل در3/6 بازي است. كريس به طور ميانگين در هر3/3 بازي يك پاس گل ميدهد و بيل به طور متوسط هر9/2 بازي يك پاس گل میدهد كه آمار بهتري از بنزما دارند.

زندگي بنزما در يك باكس

كريم بنزما در 19 دسامبر سال 1987 در ليون فرانسه به دنيا آمد. پدرش حافظ بنزما و مادرش وحيده جبارا، اصليتي الجزايري دارند كه به فرانسه نقل مكان كردند. كريم ششمين فرزند از 9 فرزند آنهاست. پدركريم هميشه پدري سختگير بود. آنها در محله برون ليون، يكي از محلههاي پرآشوب اين شهر زندگي ميكردند. كريم در دوران مدرسه با مشكلات زيادي در مورد تطبيق يافتن با شرايط مواجه ميشد و بچهها به خاطر چاق بودن و مهاجر بودنش هميشه او را مسخره ميكردند. او در خيابان فوتبال بازي ميكرد و مهارتهاي فوتبالش حسابي توجه همه را جلب ميكرد. پدرش متوجه اين استعدادها شد و كريم را تحت رژيم غذايي فشردهاي قرار داد تا از وزن پسرش بكاهد. كريم بسيار خجالتي و درونگرا بود ولي به لطف فوتبال توانست دوستان زيادي پيدا كند. او فوتبالش را در تيم محلهاش، اس.سي برون ترايلو شروع كرد و در9 سالگي به المپيك ليون پيوست. در تيم زير16 سال، 38 گل زد و در تيم زير18 سال در 14 بازي 12 گل زد و سريع به تيم اصلي رسيد و رسماً از 15 ژانويه 2005 كارش را در تيم اصلي ليون آغاز كرد و تابستان 2009 به رئال منتقل شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی