۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئال‌مادرید این هفته نتیجه‌ای گرفت که امیدهایش برای قهرمانی در لالیگا را از بین برد.

خداحافظی رئال با لاليگا و شايد ليگ قهرمانان اروپا

به گزارش خبرورزشی، رئالمادريد زيدان كه سال 2017 را با فتح 5 جام قهرماني به پايان برد، در ماههاي اخير دچار افت شديدي شده است. بدون هيچ ترديدي بايد شرايط روحي اين تيم مورد ارزيابي قرار گيرد چراكه آنها تابستان را در اوج خوشبختي و موفقيت به پايان بردند ولي در اكثر بازيهايشان در ماههاي اخير پرافت و خيز ظاهر شده و به عنوان مثال در مصاف با بارسا و سلتا به دردسر زيادي خوردند و حتي نبايد بازي آنها با الجزيره در جام باشگاههاي جهان را هم فراموش كرد.

عاقبت چنين افت و تزلزلي را ميتوان در فاصله 16 امتيازي اين تيم با بارسلونا، صدرنشين مقتدر لاليگا ديد. آنها 7 امتياز با اتلتيكوي رده دومي و 5 امتياز با والنسياي رده سومي فاصله دارند و جايگاه چهارم جدول را در اختيار گرفتهاند و اين در حالي است كه اگر شرايط فعلي ادامه يابد، شايد حتي رئال شانس كسب سهميه فصل آينده ليگ قهرمانان اروپا را از دست بدهد و اين اتفاق خيلي نگرانكنندهاي براي پرس، زيدان و تمام مادريديهاست. البته رئاليها يك بازي كمتر از ساير تيمها برگزار كردهاند كه امتياز آن بازي نهايتاً 3 امتياز است.

چگونگي يك تزلزل

شايد نتوان پاسخي منطقي براي افت و تزلزل رئال يافت و مشخص نيست كه چه بر سر اين بازيكنان آمده كه پس از گذشت تنها چند ماه از فراز به فرود رسيدهاند. شرايط رئال جايي براي لبخند زدن باقي نميگذارد و الان هنگام تصميمگيري است. صحبت كردن در مورد بيدقتي بازيكنان يا غيبت برخي مهرهها در برخي بازيهاي كليدي، بيفايده است. رئال خوب بازي نميكند و احساسات در مورد عملكرد اين تيم بسيار بد است. اندكي بعد از اتمام بازي رئال مقابل سلتا، كاسميرو در صحبتهايي گفت كه رئالمادريد هرگز تسليم نميشود و آنها خيلي سريع بازخواهند گشت. تاريخ هم گفتههاي او را تأييد ميكند ولي در حال حاضر بعيد به نظر ميرسد كه چنين روزي نزديك باشد. شايد خود كاسميرو هم اين را بداند. عملكرد برخي از بازيكنان رئال، از جمله مارسلو كه باعث و باني اصلي به ثمر رسيدن گل دوم سلتا در اين بازي بود، حكايت از اوضاع نابسامان رئال دارد و در بازي يكشنبه تنها كيلور ناواس، ناچو، بيل و لوكاس واسكس نمره قبولي گرفتند.

در ورزشگاه بالائيدوس ميشد به وضوح ديد كه بازيكنان رئال دائماً توپ از دست ميدادند و بر سر مسائل بياهميت به داور اعتراض ميكردند. تعدادي از آنها هم دوندگي زيادي نداشتند و بيشتر نظارهگر بودند و برخيها اصلاً در حد و اندازههاي تيمي مثل رئال نبودند و تعدادي هم در شرايطي كه تيم به گل نياز دارد، فقط به فكر گلزني خودشان هستند.

زينالدين زيدان بايد با دقت تمام جزئيات را بررسي كند. چون حدود 20 بازي ديگر تا پايان فصل باقي است و اگر ميخواهد اوضاع براي تيمش بدتر نشود، بايد هرچه سريعتر دست به كار شود و به خودش بيايد و واكنش ديگري از بازيكنانش طلب كند. چون فصل سختي پيشرو است. 16 امتياز فاصله با بارساي صدرنشين بسيار دردناك است و هواداران تيم مادريدي هم خيلي سريع موفقيتهاي ماههاي اخير تيم را فراموش ميكنند.

اگر بازيكناني در تيم هستند كه عملكرد خوبي ندارند، حتي اگر در موفقيتهاي سالهاي اخير تيم نقش پررنگي داشتهاند، بايد فضا را به بازيكنان تواناتر بدهند.

آنچه مسلم است اين است كه رئال در حال غرق شدن است. قهرمان فصل قبل لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا، خيلي زود و راحت در كورس دفاع از عنوان قهرمانياش جا مانده و تيم فعلي زيدان شباهتي به تيم فصل گذشتهاش ندارد. فاصله با بارسا به 16 امتياز رسيده و اين در حالي است كه تنها چند ماه قبل و هنگام برد قاطعانه رئال مقابل بارسا در سوپركاپ اسپانيا كمتر كسي ميتوانست چنين شرايطي را در رقابتهاي لاليگا در شروع سال 2018 ميلادي متصور شود. حتي خوشبينترين هوادار تيم مادريدي هم اميدي به بازگشت تيمش به كورس قهرماني ندارد و هفته به هفته اوضاع براي تيم مادريدي بدتر ميشود و به نظر ميرسد كه آنها كاملاً مسير خود را گم كردهاند.

ضعف خارج از خانه

رئاليها در بازيهاي خارج از خانه عملكرد بدي دارند و از 12 امتياز خارج از خانه اخير تنها 3 امتياز گرفتند. ورزشگاه بالائيدوس آخرين لغزش آنها در خارج از خانه بود. آنها در 4 بازي اخيرشان در خارج از برنابئو، به سه تساوي و يك باخت دست يافتند و اين يعني كسب 3 امتياز از 12 امتياز ممكن.

در اين ميان اتلتيكو 7امتياز از رئال فاصله گرفته و والنسيا هم 5 امتياز بيشتر از آنها دارد و رئال با اين شرايط در رده چهارم جدول است و آخرين سكوي كسب سهميه فصل بعد ليگ قهرمانان اروپا را در اختيار دارد اما اگر اين نتايج ضعيف ادامه يابند شايد آنها حتي اين جايگاه را هم از دست بدهند، سويا تنها  3 امتياز كمتر از رئال دارد و در كمين جايگاه آنهاست و ويارئال هم با فاصله 4 امتيازي نسبت به تيم زيدان، به حضور در فصل بعد ليگ قهرمانان اروپا فكر ميكند و ايبار هم با فاصله 5 امتيازي با رئال همچنان اميدوار به لغزش مادريديهاست. البته نبايد اين را فراموش كرد كه رئاليها يك بازي كمتر از ساير تيمها برگزار كردهاند ولي آن بازي هم تنها 3 امتياز دارد.

آنها بايد تكتك بازيهاي باقي ماندهشان در لاليگا را به چشم يك فينال ببينند و هدفشان را نه قهرماني در لاليگا، بلكه بازگشت به روزهاي درخشانشان قرار دهند؛ البته اگر ميخواهند در رقابتهاي فصل بعد ليگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی