نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بدون هیچ شك و تردیدی می‌توان گفت محبوب‌ترین سرمربی تراكتورسازی طی دو دهه گذشته كسی نیست جز تونی اولیویرای پرتغالی.

«ارتور» پنجمین سرمربی خارجی تراكتور

 به گزارش خبر ورزشی، تونی اولیویرا جدا از آنكه به خاطر كسب تنها قهرمانی تراكتور در سطح اول فوتبال ایران، یعنی قهرمانی در جامحذفی و همچنین كسب دو نایبقهرمانی در لیگ برتر توانست گوی سبقت را از سایر مربیان این باشگاه برباید، بر مسائل اجتماعی و زندگی عادی مردم در تبریز هم تأثیر گذاشت. به عنوان مثال بسیاری از جوانان تبریزی به خاطر اعلام حمایت خود از تونی، سبیل میگذاشتند و تیشرتهایی میپوشیدند كه روی آن، تصویر سبیل به نشانه همدلی با سرمربی تراكتورسازی به چشم میخورد. حتی برخی پا را فراتر گذاشتند و نام مغازه و رستورانهایشان را گذاشتند تونی اولیویرا! اینها سبب میشود بدون اینكه به گزینههای دیگری فكر كنیم، به این نتیجه برسیم كه هیچكس در سالهای گذشته نتوانسته به محبوبیت تونی در تبریز برسد؛ یادتان كه نرفته برای دومین بازگشت او به تبریز، جمعیتی حدود 200 هزار نفر در فرودگاه و سپس داخل شهر، به استقبالش رفتند!
حالا اما ارتورول سائلام به تبریز آمده است. سرمربی تركتباری كه به او در رسانههای تركیه میگویند «ارتور» و در بین اهالی جامعه فوتبال این كشور لقب «یك انسان واقعی» را به دوش میكشد. ارتورول به این خاطر كه زبان مادریاش تقریباً نزدیك به زبان مردم تبریز است و مثل آنها اهل تدین، توانسته خیلی زود با هواداران تراكتورسازی اخت شود. میگویند او به شدت سختگیر بوده و هیجان زیادی برای هدایت تیم دارد. سائلام به ما گفته بود برای آنكه تراكتور را هدایت كند و به موفقیت فوری برساند، حتی تماسهایش با خانواده را نیز قطع كرده تا زمان بیشتری برای آنالیز حریفان و شرایط تراكتورسازی بسازد.
واسیلی گوجا مرد رومانیایی اولین سرمربی خارجی باشگاه تراكتورسازی بود. او توانست همه چیز را در تبریز تغییر داده و یك نسل جدید در این باشگاه بسازد. نسلی كه پر از ستارههای تازهكار بود و همانها توانستند با زبان تركی، برای چند سال تیم ملی و باشگاههای مهمی چون استقلال و پرسپولیس را بیمه كنند. بوریس تیبیلوف روس دومین سرمربی خارجی باشگاه بود كه البته موفقیت زیادی نداشت. بعد از تیبیلوف، برای یك فصل دیگر گوجا سرمربی تیم شد ولی هرگز نتوانست مثل دوره اول، شرایط خوبی برای این باشگاه بسازد. ارنست میدندروپ آلمانی نیز سومین سرمربی خارجی تاریخ باشگاه تراكتور بود كه او نیز موفقیتهای قابل دفاعی در این تیم نداشت و خیلی زود از جمع سرخپوشان غرب كشورمان جدا شد.
سپس دور به تونی اولیویرای پرتغالی رسید تا چهارمین سرمربی خارجی سرخها شود. حالا هم سائلام شده پنجمین سرمربی خارجی این باشگاه. باشگاهی كه افراد سرشناسی چون محمدحسین ضیایی، فیروز كریمی، رضا وطنخواه، محمود یاوری، احد شیخلاری، حمید علیدوستی، فرشاد پیوس، فراز كمالوند، امیر قلعهنویی، حسن آذرنیا، مجید جلالی، رسول خطیبی و یحیی گلمحمدی را روی نیمكت خود دیده اما با تمام این افراد، هرگز نتوانسته قهرمان لیگ برتر شود. مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه تراكتورسازی اما میگوید با ارتورول نه تنها قهرمان لیگ میشویم، بلكه قهرمان آسیا هم خواهیم شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی