نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسقط شمالي‌ترين شهر كشور عمان در حاشيه خليج فارس نامي است آشنا براي فوتبال‌دوستان ايران، چون در تمام سال‌هايي كه مشكلات سياسي باعث قطع روابط ديپلماتيك ميان ايران و عربستان شد بازي‌هاي نمايندگان دو كشور در كشور ثالث و به ميزباني آنها برگزار شده است. شهري غيرقابل قياس با شهرهاي معروف و پيشرفته در ساير كشورهاي عربي كه از كمترين امكانات تفريحي و ورزشي برخوردار و سفر به آن همواره براي ايراني‌ها با مصائب فراواني همراه بوده است.

نقشه‌های پليد الهلال برای شكار استقلال

به گزارش خبرورزشی،اينبار اما اوضاع بدتر از سالهاي قبل شد چون با وجود كم شدن نمايندههاي عربستان در گروههاي چهارگانه غرب قاره باز هم قرعه به نام تراكتورسازي و استقلال خورد كه سفر به مسقط را تجربه كنند آن هم در شرايطي كه ديگر خبري از بازي در ورزشگاه سلطانقابوس نبود و ورزشگاه غيراستاندارد السيب به عنوان ورزشگاه خانگي و ثالث ايرانيها معرفي شد.

ورزشگاه السيب واقع در منطقهاي به نام Seeb در غرب مسقط در حاشيه خليج فارس قرار دارد. يكي از قديميترين و كم امكاناتترين ورزشگاههاي عمان كه قدمت آن نزديك به ۴۰ تا ۴۵ سال است و تنها در سال ۲۰۰۴ مسئولان باشگاه كمبضاعت السيب آن را ترميم كردند تا بتوانند از اين ورزشگاه به عنوان ميزبان بازيهاي خانگي بهره ببرند. گنجايشي بالغ بر ۱۳۴۰۰ نفر نشان ميدهد ورزشگاه السيب اصلاً نميتوانست گزينه خوبي براي ميزباني از ايرانيها در تقابل مهم با حريفان سعودي باشد اما تأكيد AFC روي خواست سعوديها بر بازي در اين ورزشگاه نشان داد كه انتخاب آن بيدليل نيست به خصوص بعد از اتفاقاتي كه در حاشيه جدال تراكتورسازي با الاهلي عربستان رقم خورد. ورزشگاه السيب بنا به گفته مسئولان تراكتورسازي حتي ابتداييترين امكانات استاندارد امروزي از قبيل سرويسهاي بهداشتي، اينترنت، گيتهاي ويژه خبرنگاران، وروديهاي تماشاگر، رختكن مناسب يا ميكسدزون را هم ندارد.

در فاصله چند روز تا بازي حساس استقلال با الهلال اخبار چندان خوشايندي از مسقط به گوش ميرسد، گفته ميشود سران متمول باشگاه سعودي با همكاري نزديكي كه با مقامات باشگاه السيب به عنوان مالك اين ورزشگاه دارند، نقشههاي شوم و پليدانهاي براي رويارويي با رقيب ايراني خود در سر دارند. رسانههاي سعودي ديروز مدعي شدند نزديك به ۳ تا ۴ هزار طرفدار الهلال بنا دارند با برنامهريزي صورت گرفته از سوي باشگاه همينطور ميزبان عماني راهي مسقط شوند تا از نزديك بازي را تماشا كنند ضمن اينكه كانون هواداران الهلال هم قصد دارد اين بار از تجهيزات صوتي عجيب كه اولين بار در مصاف با العين در ورزشگاه اختصاصي خود از آن بهره برد در السيب مقابل استقلال استفاده كند تا به اين شكل جاي خالي تماشاگر روي سكوها را پر كند. اين سيستم صوتي كه به تأييد ناظران AFC هم رسيده با صداي بلند ميتواند از نظر رواني روي بازيكنان حريف تأثير بگذارد. علاوه بر اين قرار است براي تماشاگران عماني هم تسهيلات ويژهاي در نظر گرفته شود تا براي حمايت از الهلال مقابل استقلال به ورزشگاه بروند از جمله جوايز و پاداشهاي وسوسهكننده نقدي.

با اين تفاسير به نظر ميرسد وينفرد شفر و شاگردانش كه اين روزها در دوحه اردو زدند تا از اين شهر راهي مسقط شوند بايد خود را براي تجربه شرايطي متفاوت از اقامت در پايتخت قطر آماده كنند چون روز بازي با الهلال ممكن است با اتفاقاتي مواجه شوند كه اصلاً نميتوانستند بروز آن را پيشبيني كنند. از آن مهمتر اطرافيان اردوي استقلال هستند كه قطعاً براي ماندن كنار تيم محبوبشان با موانع زيادي از جانب ميزبان عماني روبهرو خواهند شد آن هم در شرايطي كه ناظر و نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا هيچ اقدامي در راستاي فراهم كردن امكانات اوليه انجام نميدهد. اتفاقاتي كه با مديريت پشت پرده باشگاه سعودي عملياتي خواهد شد تا تقشههاي پليد براي زمينگير شدن استقلال مقابل الهلال پياده شود.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی