۰
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان بعد از این‌که در برنامه دورهمی با حرف‌های جالبش سر و صدای زیادی به پا کرد، تصمیم جدیدی برای آینده ورزشی خود گرفته است.

فغانی: شاید بعد از جام جهانی مربیگری کنم

به گزارش خبر ورزشی، فغانی که یکی از داوران حاضر در جامجهانی روسیه خواهد بود، از دیروز در کلاسهای مربیگری درجه C آسیا حضور پیدا کرده است. فغانی که در داوری به تمام افتخارات ممکن دست پیدا کرده و بهزودی قضاوت در جامجهانی را هم به افتخاراتش اضافه خواهد کرد، تصمیم دارد بعد از خداحافظی از این حرفه به مربیگری در فوتبال روی بیاورد که قطعا چالش جذابی هم برای خودش خواهد بود و هم برای فوتبال ایران. حرفهای این داور بینالمللی را درباره حضورش در کلاسهای مربیگری در ادامه میخوانید.
 

*خبر حضور شما در کلاسهای مربیگری غافلگیرکننده بود؛از این تصمیم جدیدتان بگویید.


من همیشه سعی کردهام خودم را محدود به یک حوزه نکنم و از آنجا که فوتبال یکی از مهمترین علایق من در زندگی است، دوست دارم در تمام حوزههای این رشته فعالیت داشته باشم؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم در کلاسهای مربیگری شرکت کنم.
 

 *ظاهرا در این کلاسها با برخی از فوتبالیستها همکلاس هستید؟


بله؛ در این دوره بازیکنانی مثل حامد کاویانپو، سیدمهدی سیدصالحی، محمدرضا مامانی، هادی شکوری و حسین آشنا حضور دارند که با برخی از آنها به عنوان داور تقابل داشتهام اما در حال حاضر همه آنها دوستان خوبی برای من هستند.


*صرفا برای آشنایی با مربیگری در این کلاسها حضور پیدا کردهاید یا قصد دارید در این حرفه فعالیت کنید؟


میخواهم مربیگری را تا مدارج عالی پیگیری کنم و تا کلاس A پیش بروم؛ البته تصمیمم این است که بهتدریج در این حوزه پیش بروم تا بتوانم تواناییهای بیشتری کسب کنم. قصدم این است که بعد از داوری به عنوان سرمربی در فوتبال فعالیت کنم و برای رسیدن به این هدف لازم است كه مهارتها و تواناییهای زیادی کسب کنم. چالش مربیگری همیشه برایم جذاب بوده و دوست داشتم آن را تجربه کنم. امیدوارم بتوانم در این حوزه موفق باشم البته هنوز تصمیم قطعی برای زمان آغاز مربیگری نگرفتهام و مشخص نیست بعد از جامجهانی فعالیتم را در این حوزه شروع کنم یا اینکه مدتی بعد از خداحافظی از داوری سرمربیگری را استارت بزنم.


*با این تفاسیر در آستانه خداحافظی از داوری هستید؟


هنوز تصمیم قطعی نگرفتم؛ در حال بررسی شرایط هستم تا اگر جامجهانی برایم خوب تمام شد، از داوری خداحافظی کنم اما هنوز چیزی قطعی نیست.


*فکر نمیکنید زود است که از داوری خداحافظی کنید؟


من به جز قضاوت در جامجهانی که آن را هم در روسیه تجربه خواهم کرد، تمام افتخاراتی که یک داور ایرانی میتوانست کسب کند را به دست آوردهام. در جامجهانی قبلی داور ذخیره بودم اما خوشبختانه توانستم در ٤ سال اخیر پیشرفت خوبی داشته باشم و حالا بهعنوان داور اول در روسیه سوت خواهم زد.


*چه پیشبینی درباره عملکرد خودتان و تیمملی در جامجهانی روسیه دارید؟


فوتبال قابل پیشبینی نیست اما امیدوارم جامجهانی ٢٠١٨ هم برای تیم داوری ایران خوب باشد و هم برای تیمملی فوتبال. امیدوارم تیمملی ایران با بازیکنان و کادر فنی شایستهای که دارد به مراحل بعد صعود کند و تیم داوری هم بتواند در مراحل بالاتر قضاوت داشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی