نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روز چهارم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا ۲۰۱۸، دوشنبه ۲۱ اسفند ۹۶، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه محمد بن زائد ابوظبي داور: جراد گاوان گيليت (استراليا) كمك‌ها: متيو جامز كريم و لاكارينديش گئورگ (استراليا)

الوحده امارات – ذوب‌آهن ايران/ مردان آهنين

به گزارش خبرورزشی، ايستادن در جايگاه دوم جدول ردهبندي بعد از برد هفته قبل مقابل حريف اماراتي باعث شد تا مردان آهنين نصفجهان با روحيه و انگيزه بالا گام به امارات بگذارند تا در آزمون دشوار ابوظبي به آنچه نياز دارند تا گام بلندی براي صعود برداشته شود، برسند. امير قلعهنويي و شاگردانش بعد از شوك الدحيل در دوحه مقابل لوكوموتيو تاشكند و الوحده در دو بازي خانگي متوالي نهايت بهره را بردند تا همين شش امتياز آنها را به صعود بيشتر از هميشه اميدوار كند. ذوب با هماهنگ شدن مهرههايي كه در زمستان به خدمت گرفت روند بسيار خوبي در نيمفصل دوم در پيش گرفت كه اين روند به تيم اصفهاني كمك كرد در بازگشت به رقابتهاي آسيايي تا حدود زيادي انتظارات را برآورده كند. قلعهنويي براساس همان تفكر هميشگي شاگردانش را در اين فصل از رقابتها به مصاف رقبا فرستاده است تا با اتكا به بازي مستقيم و توپهاي بلند همينطور بهره بردن از كنارهها به آنچه نياز دارند، برسند. در اين بين همخواني و شناخت كاملي كه زوج تهاجمي اين تيم از هم پيدا كردند با حمايت هافبكهاي ذوبآهن باعث شده تا اين تيم در لحظاتي كه بايد ضربه نهايي را به حريف بزند، سربلند شود درست مثل بازي هفته قبل كه درخشش مهاجمان اين تيم باعث شد تا تلههاي تاكتيكي قلعهنويي به چشم بيايد و دو ضربه كاري به حريف اماراتي وارد شود. برتري در بازي امشب ميتواند در فاصله دو هفته تا پايان مرحله گروهي نيمي از راه صعود را براي ذوبآهن طي كند از همينرو قلعهنويي و شاگردانش با علم به اين موضوع قطعاً در ابوظبي با نمايشي متفاوت به ميدان خواهند رفت تا اين فرصت طلايي را از دست ندهند درست برعكس ميزبان كه آخرين تيرهاي در تركش را براي زنده ماندن در رقابتهاي آسيايي به سمت سپر آهني اصفهانيها شليك خواهد كرد. ريجكامپ و شاگردانش كه بعد از ناكاميهاي متوالي در دور رفت ليگ قهرمانان نمايش توفاني در جامحذفي امارات داشتند و با درخشش مثلث تهاجمي خارجي خود برد روحيه بخشي به دست آورد. امشب در مقابل ديدگان طرفداران اميدوار به شكست طلسم ناكاميهاي خود در آسيا هستند بلكه اين برد دوباره آنها را به روند مسابقات برگرداند. الوحده كه شانس قهرماني در امارات را دارد در بازي قبلي مقابل ذوبآهن نشان داد سواي از ستارههاي خارجي از مهرههاي داخلي چندان مطمئني بهره نميبرد از همينرو تكرار برد هفته قبل مقابل آنها چندان نميتواند براي ذوبيها و اميرقلعهنويي دشوار باشد.
چهرهها
تاگليابو ستاره آرژانتيني خط حمله الوحده به عنوان يكي از گرانترين بازيكنان خارجي شاغل در فوتبال امارات همچنان كليديترين چهره اين تيم نيز قلمداد ميشود. مهاجم الوحده در بازي رفت هم تلاش زيادي داشت تا مانع شكست اين تيم در اصفهان شود اما بازي خوب مدافعان ذوبآهن اين اجازه را به تاگليابو نداد تا به آنچه ميخواهد برسد تا انگيزههاي اين بازيكن گلزن و زهردار در بازي امشب زنگ خطر را براي ذوبيها به صدا درآورد.
مرتضي تبريزي با زدن هر دو گل بازي رفت به الوحده به عنوان بهترين گلزن ذوبآهن اين شانس را دارد تا براي آقاي گلي در آسيا نيز تلاش كند. مهاجم همداني كه در تيم منتخب يازده نفره هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا نيز جاي گرفت امشب انگيزههاي زيادي براي تكرار نمايش هفته قبل دارد با اين تفاوت كه مدافعان الوحده قطعاً براي مهار او تدابير جديدي مد نظر خواهند داشت. زوج تبريزي با كيروش استنلي برزيلي اين روزها به نقطه قوت بزرگ تيم ذوبآهن تبديل شده است.
در حاشيه... در حاشيه...
*قديميترين ورزشگاه شهر ابوظبي با گنجايش ۴۳ هزار نفر ميزبان مصاف امشب دو تيم است، ورزشگاهي كه ايرانيها همواره از بازي در آن خاطرات شيرين زيادي دارند از جمله پرسپوليس كه فصل قبل به برد شيرين ۳بر۲ مقابل الوحده رسيد و ذوبآهن نيز اميدوار است سريال بردها را ادامه دهد.
*بحران مصدوميت دروازهبان اصلي الوحده در هفته گذشته باعث شد تا سرمربي رومانيايي اين تيم با ابراز نگراني از شرايط گلر خود اوضاع را نااميدكننده بداند.
*الوحده با سه شكست متوالي و خوردن ۱۰ گل در سه بازي يكي از ضعيفترين خطوط تدافعي در ليگ قهرمانان را به خود اختصاص داده است تا مهاجمان ذوبآهن اميدوار به ادامه گلزنيهاي خود در بازي امشب باشند.
*اسماعيل مطر همچنان سرشناسترين مهره الوحده براي ايرانيها محسوب ميشود، بازيكني كه امير قلعهنويي هم در كنفرانس خبري قبل از بازي اشاره مستقيمي به اين بازيكن داشت و حسابي از مطر تعريف و تمجيد كرد.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی