۰
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آرسن‌‌‌ ونگر روز‌ گذشته بعد ۲۲ سال اعلام کرد در آخر فصل از آرسنال جدا خواهد شد.

ونگر و‌ رکوردهای مهم در آرسنال

به گزارش خبرورزشی، ونگر در این مدت رکوردهایی را ثبت کرد که بیان آنها جالب است.
۱۲۲۸ - ونگر در این سالها در ۱۲۲۸ بازی هدایت آرسنال را به عهده داشت. او اگر تیمش را به فینال لیگاروپا برساند این رکورد دست نیافتی را به عدد ۱۲۳۶ میرساند.
۷ - ونگر در جام حذفی انگلیس موفقترین مربی بوده و با ۷ قهرمانی عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشته است.
۴۹ - رکورد فوقالعاده و دوستداشتنی آرسنال در شکست ناپذیری. آرسنال ۴۹ بازی را بدون شکست پشت سرگذشت. در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ بدون شکست قهرمان شد و در فصل بعدش منچستر یونایتد به این رکورد آرسنال پایان داد.
۱۷ - ونگر ۱۷ بار آرسنال را قهرمان کرده که ۱۱ بار تا سال ۲۰۰۶ بوده و از آن موقع تا امروز  فقط ۶ قهرمانی داشته است.
۳ - ونگر در هشت سال اول حضورش، ۳ بار در سالهای ۱۹۹۸ ،۲۰۰۲ و  ۲۰۰۴ آرسنال را قهرمان لیگ برتر کرده. تکراریترین رتبههای ونگر، دوم و چهارم بوده است.
۲۲۸ - بهترین گلزن آرسنال در دوران ونگر تیری هانری با ۲۲۸ گل بوده. بعد از او فنپرسی با ۱۳۲ گل بهترین گلزن توپچیها بوده است.
۸۲۳ -ونگر امسال دوست و رقیب قدیمیاش، سر الکس فرگوسن را پشت سر گذاشت و با ۸۲۳ بازی در لیگ برتر، باتجربه ترین مربی به حساب میآید.
۱۰ - ۱۰ برد از ۱۰ بازی در مقابل ردینگ، این تیم را حریف محبوب ونگر کرده است.
۲۵ - ونگر فقط در ۲۵ درصد از بازیها مقابل بایرن مونیخ پیروز شده. بعد از بایرن، منچستریونایتد را در ۳۰.۵ درصد بازیها برده است.
۸-۲ - سنگینترین شکست ونگر مقابل منچستر بوده که در یک بازی ماندگار با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد. البته او مقابل تیمهای ردینگ، میدلزبرو، استاندارد لیژ و اسلاویا پراگ با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شده است.
۲۰ - ونگر ۲۰ سال به صورت پیاپی آرسنال را به لیگ قهرمانان اروپا برد و بهترین عملکردش سال ۲۰۰۶ بود که به فینال رفت اما مغلوب بارسلونا شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی