نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ثبت اولین هت‌تریک با پیراهن آلکمار آن هم در آفاس استادیوم مقابل دیدگان طرفدارانی که از سه فصل پیش همه‌جوره به حمایت از ستاره ایرانی پرداخته بودند، یکی از شب‌های رؤیایی علیرضا جهانبخش با پیراهن AZ را رقم زد، شبی که نام این بازیکن را در صدر تمامی اخبار رسانه‌های ورزشی هلند قرار داد و باعث شد شهرت علیرضا بیشتر از همیشه شود.

فرش قرمز ناپلی‌ها برای استقبال از ستاره ایرانی

به گزارش خبر ورزشی، جهانبخش در حالی اولین هتتریک دوران فوتبال حرفهای خود را مقابل ویتسهآرنهایم به ثبت رساند که فصل قبل مقابل همین تیم در فینال جامحذفی خاطرهای تلخ برایش رقم خورده بود تا در حسرت قهرمانی باقی بماند اما این بار او در فاصله سه روز تا دومین حضور متوالی در فینال جامحذفی مقابل فاینورد در ورزشگاه خانگی سه بار گلزنی کرد و یک بار هم پاس گل داد تا آلکماریها برد 4 بر 3 را تجربه و گامی بلند برای رسیدن به رقابتهای اروپایی بردارند. نمایشی غیرقابل تصور که باعث شد شماره 7 آلکمار با هر بار گلزنی روبهروی جایگاهی بایستد که با بنری مزین به نام این بازیکن و پرچم مقدس ایران همواره به تشویق جهانبخش میپرداخت، تشویقی که این بار در تمام سکوها به صورت یکپارچه انجام شد تا علیرضا دقیقه 63 زمین را با شکرگزاری خداوند ترک کند و برای فینال حذفی آماده باشد.

وندنبروم، سرمربی موفق آلکمار، بعد از بازی در تشریح تصمیم خود برای تعویض زودهنگام ستاره ایرانی و اینکه ممکن بود برد را از دست بدهد به رسانهها گفت: «من از همه بیشتر دوست داشتم شاهد هنرنماییهای بیشتر از علیرضا باشم چون او بازیکنی است که هر مربیای دوست دارد در تکتک دقایق بازی آماده و سرحال در زمین داشته باشد تا در یک لحظه سرنوشت بازیها را تغییر دهد اما ما یک بازی مهم با فاینورد در فینال حذفی که فرداشب برگزار میشود، پیشرو داریم که باید به جهانبخش استراحت میدادم تا برای این بازی آماده باشد». این مربی در ادامه صحبتهایش پرده از رازی برداشت که مدتها بود همه در انتظار شنیدن آن بودند: «ما به زودی افسوس ندیدن هنرهای بیشتر این بازیکن را خواهیم خورد چون علیرضا پیشنهادات زیادی دارد که ماندنش در این جا سخت است. شرایط به گونهای است که هنرهای جهانبخش پس از تابستان دیگر در آلکمار تحسین نخواهند شد به ویژه که جهانبخش جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را پیشرو دارد که با تیمهای ملی اسپانیا، پرتغال و مراکش مواجه خواهد شد. نباید نگران رفتن جهانبخش باشیم و باید خوشحال باشیم برای مدتی طولانی او را در اختیار داشتیم».

درخشش فوقالعاده شماره 7 آلکمار در این هفته از رقابتهای آردیویسه که توأم با سه بار گلزنی و دادن یک پاس گل بود، باعث شد تا تمام کارشناسان فوتبال هلند در معدود بارهایی که به یک بازیکن نمره کامل 10 میدادند جهانبخش را به عنوان ستاره هفته معرفی کرده و در تیم منتخب قرار دهند. جالب اینکه این اتفاق نه تنها در محافل فوتبالی بلکه در فضای مجازی نیز برای این ستاره ایرانی با اتفاقات جالب توجه بسیار زیادی همراه بود، از جمله واکنش طرفداران باشگاه ناپولی ایتالیا و رسانههای منتسب به این باشگاه که مدعی شدند از حالا فرش قرمز برای استقبال از این ستاره ایرانی برای ورود به شهر به عنوان خرید بزرگ تابستانی پهن شده است. باشگاه ایتالیایی به عنوان جدیترین مشتری بنا به اعلام سایت کالچومرکاتو در توافقی 15 میلیون یورویی با سران آلکمار علیرضا جهانبخش را به جمع شاگردان مائوریسیو ساری اضافه خواهد کرد تا به این ترتیب گوی رقابت از تمام مشتریان این بازیکن جوان و آیندهدار را ربوده باشد. جالب اینکه طرفداران آلکمار هم در تمام پستها و توئیتهای پیرامون ستاره ایرانی برای جهانبخش در تیم آینده آرزوی موفقیت و از زحماتش در سه فصل حضور در آلکمار تشکر کردند.

اما واکنش علیرضا جهانبخش به این اتفاقات و درخشش مقابل ویتسهآرنهایم و رسیدن به صدر جدول برترین گلزنان هلند نیز جالب توجه بود، موفقیتی که باعث شد او با پیشی گرفتن از حکیم زیچ ستاره مراکشی آژاکس حالا بخت اول رسیدن به عنوان بهترین بازیکن فصل آردیویسه نیز باشد. شماره 7 آلکمار در گفتوگویی کوتاه با دوربین باشگاه AZ گفت: «خوشحالم و اصلاً نمیتوانم حسی که دارم را توصیف کنم. با وجود اینکه فکر میکنم حالا آماده برداشتن گامی بلند در دوران فوتبال حرفهای خود هستم اما هنوز یک مأموریت دیگر هم مقابل طرفداران آلکمار دارم آن هم موفقیت در فینال جامحذفی مقابل فاینورد است. فینالی که برای آن نقشههای زیادی داریم و تصورم این است که حالا برای بالا بردن این جام لیاقت فراوانی داریم». جامی که علیرضا به چشم پایان رؤیایی در راه وداع با طرفداران آلکمار و خداحافظی از این شهر برای جاهطلبی جدید در اروپا به آن مینگرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی