۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت:مطمئن هستیم که کمیته استیناف دقیق‌تر از ما پرونده سوپرجام را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرورزشی، اسماعیل حسن‌زاده در خصوص آخرین پرونده‌های کمیته انضباطی تا هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: دو هفته ابتدای لیگ برتر ۱۶ بازی برگزار شد که از این بازی‌ها فقط چهار یا پنج مورد انضباطی داشتیم. این اتفاق به ما یک نوید را داد تا احساس کنیم سال خوبی را شروع کردیم و مسائل انضباطی در فوتبال کم شده است، ولی متأسفانه در هفته سوم حداقل شما اصحاب رسانه در جریان هستید که چه اتفاقاتی افتاد. اتفاقاتی که از جنس فوتبال نبود و در ورزشگاه‌ها رخ داد. متأسفانه این اتفاقات باعث شد تا هفته سوم متشنج شود. اما خدا را شکر این اتفاق باعث شد تا مجموعه فوتبال همه دست در دست هم دهند و با کمک هواداران واقعی فوتبال جو را که غیرفوتبالی اداره می‌شد دوباره به شرایط ایده‌آل برگردد.
وی در ادامه گفت: خدا را شکر در هفته چهارم مخصوصاً هفته پنجم دیگر شاهد اتفاقات ناگوار در سکو‌ها نبودیم. این حواشی اصلاً زیبنده فوتبال نبود هفته پنجم بسیار عالی برگزار شد چرا که تعداد گزارش‌های ارسال شده از طرف مسئولین ذی‌ربط کمتر شده است از هشت مسابقه شاید دو سه نکته انضباطی داشته باشیم.
حسن‌زاده در ادامه درباره آخرین پرونده‌های ارسال شده در کمیته انضباطی گفت: با توجه به مقررات انضباطی جدید نمی‌توانیم مثل سال‌های گذشته زمانی که بازی روز شنبه برگزار می‌شد بلافاصله رأی را اعلام کنیم. بایستی گزارشی برای ما ارسال شود، به دست ما برسد، بررسی کنیم، تخلفات باید به متخلف ابلاغ شود به فرد متخلف تذکرات داده شود تا بتواند از خودش دفاع کند بعداً، رأی می‌دهیم این اتفاق باعث شد زمانی که رأی از سوی کمیته انضباطی اعلام می‌شود دو هفته طول بکشد. سعی می‌کنیم در کمال آرامش پرونده‌ها را بررسی کنیم تا حقی ناحق نشود. شاید در صدور رأی تأثیر داشته باشیم البته در همین زمینه پیشنهادی به کمیته تعیین مقررات دادیم تا قوانین جدیدی تأیید شود تا ان‌شاءالله در آینده مقررات انضباطی تغییر کرد این بخش هم اصلاح شود. ولی در هر صورت پرونده‌های مربوط به هفته‌های سوم، چهارم و پنجم به ترتیب در حال رأی دادن و ابلاغ آن هستیم و با این اتفاقی که در هفته پنجم افتاد خدا را شکر همه چیز خوب و مثبت ارزیابی می‌شود و امیدواریم روز به روز شرایط بهتر شود حتی بهتر از سال گذشته. اگر بخواهیم هفته پنجم امسال را با سال گذشته مقایسه کنیم مطمئناً سال گذشته گزارش‌های انضباطی زیادی برای ما ارسال شده است و همکاری خوب تماشاگران مخصوصاً در تیم‌های پرطرفدار بسیار زیاد در این قضیه کمک کرد تا آرامش به سکو‌ها برگردد.
وی در ادامه تأکید کرد:اتفاق‌های خوبی هم در ورزشگاه‌ها رخ داده است برای مثال تماشاگران زیادی به ورزشگاه امام رضا می‌روند تا بازی را از نزدیک مشاهده کنند. اما کمترین حاشیه انضباطی برای ما ارسال می‌شود. حتی در ورزشگاه‌هایی مثل تبریز و قائمشهر اتفاقات خوبی می‌افتد که این نشان می‌دهد جو بسیار خوبی در سکو‌ها حکمفرما است. این اتفاقات دارد به سمتی می‌رود که ان‌شاءالله التهاب‌هایی که هفته گذشته در سکو‌ها به وجود آمد کمتر تکرار شود و دیگر شاهد آن نباشیم.
حسن‌زاده در پایان درباره آخرین وضعیت سوپرجام با توجه به رأی صادر شده از سوی کمیته انضباطی به نفع پرسپولیس و اینکه آیا مدارکی که باشگاه استقلال ارسال کرده است قانع‌کننده بود یا خیر، گفت: ما رأی سوپرجام را صادر کردیم و توضیح دادیم که به چه دلیل این رأی را صادر کردیم و مقررات و مستنداتی که بررسی کردیم در آنجا درج شده است. طبیعی است که بعد از اعلام رأی باشگاهی که احساس می‌کند این رأی به نفعش نیست درخواست تجدیدنظرخواهی کند که باشگاه استقلال هم بعد از اعلام رأی از سوی کمیته انضباطی این مسیر را انتخاب و اعتراض کرد و هزینه دادرسی را هم پرداخت کرد تا پرونده به کمیته محترم استیناف ارسال شده و در آنجا بررسی شود. اینکه کمیته استیناف چه نظری دارد و قرار است چه رأیی را اعلام کند به آن‌ها مربوط است و این در حیطه ما نیست که بخواهیم بدانیم که چه اتفاقی افتاده است برای همین هرچه کمیته استیناف تصمیم بگیرد همان خواهد شد. مطمئن هستیم که کمیته محترم استیناف حتی دقیق‌تر از ما این موضوع را بررسی خواهد کرد و هر رأیی که آن‌ها صادر کنند هم برای ما و هم برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس لازم‌الاجرا است و باید از آن تبعیت کنیم، ولی در حال حاضر هیچ اطلاعی ندارم مرجع بالاتر ما کمیته استیناف نمی‌دانیم چه تصمیمی خواهد گرفت و حتی نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم که آیا رأی ما تغییر خواهد کرد یا نخواهد کرد برای همین آنچه که مسلم است رأی مرجع بالاتر ملاک اجرا و عمل است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی