نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهاجم ۲۳ ساله ایرانی باشگاه روبین در نهمین هفته از این فصل لیگ برتر روسیه مقابل کریلاسامارا به داد طرفداران روبین در ورزشگاه کازان آرنا رسید.

به گزارش خبرورزشی، موعد درخشش سردار ایرانی در سرزمین‌های شمالی فرارسید. ستاره‌ای که یک سالی می‌شد از دوران اوج خود فاصله گرفته بود و با وجود تمام پیش‌بینی‌ها از درخشش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز بازمانده بود تا در تابستان مشتری چندانی نداشته باشد. سردار آزمون مهاجم ۲۳ ساله ایرانی باشگاه روبین در نهمین هفته از این فصل لیگ برتر روسیه مقابل کریلاسامارا نه تنها به داد طرفداران روبین در ورزشگاه کازان آرنا رسید بلکه با درخشش فوق العاده خود خوشحالی را به جمع طرفدارانش در ایران هم بازگرداند تا در آستانه بازگشت دوباره او به اردوی تیم ملی نسبت به درخشش مهاجم ۲۳ ساله در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات بیش از پیش خوشبین باشند.
درخشش سردار در کازان آرنا در همان نیمه اول و روی گل نخست این تیم در دقیقه ۲۷ استارت خورد. روی پاس دیدنی آزمون، ویاچسلاف موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند تا روبین با همین برتری به رختکن برود. در نیمه دوم، اما سامارا خیلی زود به گل تساوی رسید و بعد از آن به حفاظت از این اندوخته پرداخت تا کار برای میزبان و شاگردان قربان بردی‌اف دشوار شود. دفاع فشرده سامارا اجازه درخشش به ستاره‌های روبین از جمله سردار نداد، اما سرانجام این مقاومت در پنجمین دقیقه از وقت‌های تلف شده شکست تا آزمون با گلی ارزشمند نمایش درخشان خود در این بازی را تکمیل کرده و مرد اول تیمش لقب بگیرد. گلی که نشان داد مهاجم ۲۳ ساله ایرانی این روز‌ها در بهترین فرم از نظر بدنی و روحی قرار دارد و دوباره همان مهاجمی است که یکی دو سال قبل به دلربایی از فوتبال‌دوستان روس و اروپایی می‌پرداخت. این سومین گل سردار آزمون در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر روسیه بود ضمن اینکه ستاره ایرانی چهار بار هم پاس گل داده تا با همین عملکرد در جدول ارزشمندترین بازیکنان این فصل سرزمین‌های شمالی از جایگاه خوبی بهره‌مند شود.
رسانه‌های روسیه در پی درخششی که سردار آزمون در بازی‌های این فصل داشت به خصوص در مصاف با سامارا به تعریف و تمجید از مهاجم ایرانی پرداختند و او را بازیکنی مهم و بدون جانشین برای کازانی‌ها معرفی کردند. سایت چمپیونات روسیه با اختصاص میانگین نمره ۸ از ۱۰ برای سردار، این بازیکن را برای دومین بار در تیم منتخب هفته این فصل از رقابت‌ها قرار داد و پیرامون او نوشت: «مهاجم جوان و آینده‌دار ایرانی یک بار دیگر نشان داد مهارت خاصی در جاگیری و استفاده از عمق دفاع رقبا دارد. توانایی‌ها به روبین کازان کمک می‌کند تا به خوبی از فاز تدافعی به فاز تهاجمی برگردد به خصوص روی پاس‌های بلند و مستقیم که در مرکز دفاع حریفان ارسال می‌شود، چون با این حربه تاکتیکی آزمون با سرعت بالا و تکنیک نابی که در برداشتن رقیبان در موقعیت تک به تک دارد می‌تواند زمینه موفقیت روبین را فراهم کند. آزمون با این عملکرد نشان داد حضورش در این تیم ضروری است، چون هم در پرسینگ از یک سوم دفاعی حریف و هم در یک سوم تهاجمی روبین فوق العاده تأثیرگذار نشان می‌دهد».
قربان بردیف سرمربی روبین کازان بعد از بازی در تمجید از نمایش ستاره ایرانی گفت: «رسیدن به برد آن‌هم در این شرایط واقعاً هیجان‌انگیز است. گل زدن در آخرین ثانیه‌ها آن‌هم در اوج ناامیدی خیلی شیرین بود، اما بازیکنان روبین نشان دادند برای رسیدن به اهداف خود تا آخرین لحظه ناامید نمی‌شوند و این شخصیت بالای روبین را نشان می‌دهد. سردار آزمون از آن دست بازیکنانی است که هر لحظه بوی گل می‌دهد و خوشحالم که تیم می‌تواند از توانایی‌های او بهره ببرد. بعد از مقطعی که ذهن این بازیکن درگیر برخی مشکلات بود هر روز شاهد رشد او در تمرینات و آمادگی بالای سردار هستم و خوشحالم که موتور گلزنی او در تیم روشن شده است». مربی مشهور ترکمن در واکنش به قرار گرفتن روبین در جایگاه ششم جدول با این ۳ امتیاز افزود: «فکر می‌کنم تیم خوبی داریم که لیاقت ایستادن در جایگاهی بالاتر از الان هم هست. هدف اصلی ما کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا است از همین رو با این مجموعه اگر با مشکلی خاصی روبه‌رو نشویم می‌توانیم به این اهداف برسیم».
مکث
قربان بردیف یک بار با گل‌های سردار در لیگ قهرمانان روز‌های درخشانی را تجربه کرد و حالا امیدوار است آزمون بتواند با گلزنی‌های خود در لیگ روسیه سهمیه ورود کازانی‌ها به رقابت‌های اروپایی را کسب کند، هدفی که تا اینجای فصل در حال برآورده شدن است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی