۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قصه‌های جنجالی انتقال رکوردشکن و گران‌قیمت کاوه رضایی از شارلوا به بروژ همچنان ادامه دارد تا جایی که این ماجرا وارد فاز جدیدتری شد که بی‌ارتباط با بحران «موجیپولی» در فوتبال بلژیک نیست.

به گزارش خبرورزشی، ستاره ایرانی یک سال بعد از درخشش در باشگاهی که مدیریت آن برعهده مهدی بیات بود، توسط برادر او یعنی مجی بیات در تابستان با قراردادی رکوردشکن راهی بروژ شد تا این انتقال با دستگیری‌های گسترده پلیس فدرال بلژیک بیشتر از همیشه مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد.
سایت sportsactu دیروز در گزارشی پیرامون روند تحقیقات دادستانی فدرال بلژیک به اتهامات موجی بیات بار دیگر تأثیرگذاری مستقیم کارگزار ایرانی در ثبت گران‌قیمت‌ترین انتقال تاریخ ژوپیرلیگ را مورد اشاره قرار داد و مدعی شد یکی از اتهامات به پرونده موجی بیات، مسائل پشت پرده انتقال مهاجم ایرانی است. سایت بلژیکی نوشت: «۵ میلیون یورو برای انتقال بازیکنی که تنها یک سال از حضورش در فوتبال اروپا می‌گذشت، کنار قرارداد‌های جانبی که باشگاه بروژ با این انتقال زیر بار پرداخت آن رفت، توجه دادستانی به این پرونده را بیشتر از قبل کرد، چون نکات مشکوک و مبهم مالی زیادی در روند انتقال کاوه از شارلوا به بروژ وجود دارد». اشاره مستقیم سایت sportsactu به موضوع پاداش، پورسانت، دستمزد و همین‌طور مالکیت ۲۵ درصدی شرکت تحت مدیریت موجی بیات بر مالکیت کاوه رضایی بود که از جانب دادستان فدرال بلژیک در دستور کار تیم تحقیقاتی قرار گرفت.
در واکنش به شایعات رقم‌خورده پیرامون پولشویی‌های صورت گرفته در ترانسفر کاوه رضایی از شارلوا به بروژ که پای برادران بیات در آن گیر بود، مهدی بیات رئیس باشگاه شارلوا بار دیگر با تأکید بر اینکه روند قانونی این انتقال مشکلی ندارد، گفت: «در هر انتقال بزرگ مبلغ زیادی پول بین باشگاه‌ها و عوامل رد و بدل می‌شود. در ماجرای کاوه رضایی، ما باشگاه طرف اول بودیم و بروژ باشگاه طرف دوم که واسطه هم مجی بیات برادر من بود. همه چیز بر اساس قوانین و مقررات زیر نظر اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای بلژیک انجام شد پس مورد غیرقانونی وجود ندارد که بخواهید روی آن دست بگذارید». رئیس شارلوا در واکنش به این موضوع که از سرنوشت مجی اطلاعی دارد یا نه؟ افزود: «نمی‌دانیم، هر فردی مسئولیت پاسخگویی به کار‌های خود را دارد و من تنها به عنوان برادر نگران وضعیت رسیدگی به پرونده او هستم».
بحران موجیپولی در شرایطی فوتبال بلژیک را در دو هفته گذشته تحت‌الشعاع خود قرار داده است که موجی بیات به عنوان کارگزار رسمی فیفا نقش مدیر برنامه کاوه رضایی در بروژ را برعهده داشت. اتفاقی که با علنی شدن جزئیات قرارداد ستاره ایرانی به دردسری بزرگ برای او تبدیل شد، چون حتی با درخشش کاوه رضایی هم انتقادات از او در رسانه‌های بلژیک به پایان نرسیده است. مهاجم سابق استقلال و شارلوا در حالی بعد از یک ماه مصدومیت به ترکیب بروژ بازگشت که پاس تک‌گل تیمش را ساخت، اما با این وجود بیشتر رسانه‌ها به او لقب خرید ناامیدکننده دادند تا به نوعی ماجرای موجیپولی روی پوشش رسانه‌ای عملکرد ستاره ۵ میلیون یورویی بروژ تأثیر منفی گذاشته باشد. این اتفاق در حالی رخ داد که در آستانه بازی سوم قهرمان بلژیک در لیگ قهرمانان اروپا مقابل موناکو مصدومیت شدید وسنن، مهاجم ملی‌پوش و سرشناس بروژ که منجر به دوری سه‌ماهه او از میادین شد، شوک دیگری به ایوان لکو و طرفداران این باشگاه وارد کرد تا کاوه رضایی بدون هیچ تهدیدی فردا شب در ورزشگاه جان بریدل با پیراهن شماره ۱۰ بروژ اولین تجربه اروپایی خود را برابر تیری آنری و شاگردانش در موناکو به ثبت برساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی