۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برگزاری هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان، وضعیت را از چیزی که بود در گروه C پیچیده‌تر کرد.

حل معمای پیچیده گروه سوم لیگ قهرمانان به گزارش خبرورزشی،  در واقع برتری قابل توجه پاری‌سن‌ژرمن برابر لیورپول و البته پیروزی ناپولی مقابل ستاره سرخ، روی کاغذ، شرایط این دو تیم را برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هموارتر کرده ولی از آنجا که ناپولی صدرنشین باید به خانه لیورپول برود، این تیم می‌تواند حتی از لیگ قهرمانان در صورت شکست خوردن حذف شود. ماجرا از این قرار است که در این گروه ناپولی، پی‌اس‌جی و لیورپول هرکدام با ۹، ۸ و ۶ امتیاز هنوز شانس صعود دارند. ناپولی باید با لیورپول در آخرین بازی دیدار کند و پی‌اس‌جی هم باید به مصاف ستاره سرخ برود. نتایج در این گروه می‌تواند به گونه‌ای رقم بخورد که هر یک از این سه تیم صعود کنند و یا حذف شوند، ولی چگونه؟
اگر هر ۳ تیم ۹ امتیازی شوند
همان‌طور که در بالا عنوان شد ناپولی با ۹ امتیاز، پی‌اس‌جی با ۸ امتیاز و لیورپول با ۶ امتیاز تیم‌های اول تا سوم هستند. حالا اگر لیورپول در آخرین بازی ناپولی را شکست دهد و پی‌اس‌جی هم با ستاره سرخ مساوی کند، هر سه تیم در پایان رقابت‌های مرحله گروهی ۹ امتیازی می‌شوند. اگر این اتفاق بیفتد آن وقت لیورپول برنده بزرگ این گروه می‌شود چراکه طبق قانون در صورت برابری امتیازات آن وقت تیم آخر یعنی ستاره سرخ حذف می‌شود و نتایج سه تیم دیگر با هم ارزیابی می‌شود. در این صورت لیورپول به عنوان تیم صدرنشین صعود می‌کند، چون در طول ۴ مسابقه دو پیروزی به دست آورده؛ یکی ۳ بر ۲ برابر پاری‌سن‌ژرمن و دیگر هم پیروزی احتمالی برابر ناپولی در آخرین روز. شرایط، اما برای پی‌اس‌جی و ناپولی کمی پیچیده می‌شود، چون در این صورت هر دو تیم ۵ امتیازی می‌شوند و تفاضل گل هر کدام هم صفر است. پاریس و ناپولی هر کدام یک بازی‌شان برابر لیورپول را برده‌اند و دو تساوی هم مقابل هم دارند، پس می‌شوند ۵ امتیاز. ناپولی در صورت شکست خوردن برابر لیورپول در هر صورتی تفاضل گلش از صفر بهتر نمی‌شود؛ این تیم فعلاً ۴ گل زده دارد و ۳ گل هم خورده. بنابراین اگر با اختلاف بیش از یک گل ببازد آن وقت پاری‌سن‌ژرمن به عنوان تیم دوم صعود می‌کند، چون پاریسی‌ها ۷ گل زده و ۷ گل خورده دارند و بازی با ستاره سرخ هم که محسوب نمی‌شود.
حالا ناپولی هم می‌تواند دلخوش به ایستادن در رتبه دوم جدول باشد؛ اگر این تیم با اختلاف یک گل ولی پرگل ببازد؛ مثلاً ۳-۴ یا ۴-۵ ببازد؛ در این صورت این تیم با ۵ امتیاز پشت سر لیورپول ۶ امتیازی به مرحله بعدی صعود می‌کند و پاری‌سن‌ژرمن حذف می‌شود.
پاری‌سن‌ژرمن صعود می‌کند اگر...
* ستاره سرخ را ببرد.
* لیورپول، ناپولی را نبرد.
* با ستاره سرخ مساوی کند و لیورپول، ناپولی را یک بر صفر، ۲ بر یک، ۳ بر ۲ و یا با اختلاف دو گل و بیشتر ببرد.
ناپولی صعود می‌کند اگر...
* به لیورپول نبازد.
* با اختلاف یک گل به لیورپول ببازد ولی حداقل یک گل بزند و پاری‌سن‌ژرمن هم ستاره سرخ را ببرد.
* با اختلاف یک گل به لیورپول ببازد ولی حداقل ۳ گل بزند و پاری‌سن‌ژرمن با ستاره سرخ مساوی کند.
* پاریس به ستاره سرخ ببازد.
لیورپول صعود می‌کند اگر...
* ناپولی را یک بر صفر یا حداقل با اختلاف دو گل ببرد.
* ناپولی را ببرد و پاری‌سن‌ژرمن برنده نشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی