۰
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی طارمی ستاره‌ای است که با وجود کیفیت بالایش اما کارهای عجیبی که در زمین می‌کند و گل‌هایی که نمی‌زند همین الان هم در قطر حسابی سوژه رسانه‌ها شده است.

به گزارش خبرورزشی، این روزها صحبت از بازگشت مهدی طارمی به فوتبال ایران است. مهاجمی که رفت و آمدهایش به پرسپولیس باعث شده که این بار بازگشتش به پرسپولیس کمی دشوارتر از قبل باشد هرچند تیم‌های مطرحی چون سپاهان و تراکتورسازی نیز به دنبال جذب این ستاره فوتبال ایران هستند. ستاره‌ای که با وجود کیفیت فوق‌العاده بالایش اما کارهای عجیبی که در زمین می‌کند، گل‌هایی که نمی‌زند همین الان هم در قطر حسابی سوژه رسانه‌ها شده است. طارمی برای الغرافه در پایان هفته چهاردهم لیگ ستارگان قطر با شش گل یکی از گلزنان میانه جدول گلزنان است.

درباره یک سوپرمهاجم عجیب و غریب

برای اینکه کیفیت مهدی طارمی را بفهمیم کار سختی پیش رو نداریم. کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ در این سال‌ها به خوبی بر کیفیت این بازیکن صحه گذاشته‌اند اما همه می‌دانند که این مهاجم با آن چهره مثبت و دوست‌داشتنی خداوندگار تضاد است. او آقای گل و بهترین گل نزن است. او فرصت‌های زیادی را در هر بازی از دست می‌دهد اما هر سال در کورس آقای گل‌هاست، همان‌قدر که گل‌هایش تیتر و تیزر رسانه‌ها هستند اشتباهات خنده دار و عجیبش هم هست. او زیباترین گل‌ها را می‌زند و ساده ترین توپ را به اوت می‌زند. او مهربان و در عین حال بی‌مرام است و در یک کلام می توان گفت او دوست‌داشتنی و درعین حال عجیب است.

طارمی ۲۰۱۸-۲۰۱۷

مهدی طارمی فصل گذشته را با پرسپولیس آغاز کرد و در ۷ هفته اول و تا قبل از ماجرای خیریت و محرومیت او ۴ گل زده و ۲ پاس گل داده بود. آماری که می‌تواند فاصله او را حتی با علی علیپور آقای گل فصل قبل و گادوین منشا جانشینش نشان دهد. طارمی بعد از پایان محرومیتش به الغرافه قطر پیوست و از هفته چهاردهم توانست برای این تیم به میدان برود. او در ۷ هفته بعدی حضورش در این تیم سه گل به ثمر رساند. با این حساب او در فصل قبل و در ۱۴ هفته که مجموعا برای پرسپولیس و الغرافه به میدان رفت ۷ گل زد و ۲ پاس گل داده بود. این جالب است که او امسال هم در چنین زمانی ۶ گل زده که میانگین نیم گل در هر بازی به حساب می‌آید.

۲۰۱۷-۲۰۱۶

مهدی طارمی در لیگ شانزدهم نیز تا پایان هفته چهاردهم برای پرسپولیس ۶ گل زده و یک پاس گل هم داده است. این یعنی او در سال ۲۰۱۶ نیزآمار گلزنی‌اش چیزی در حدود نیم گل در هر مسابقه بوده است. درست مثل امسال و سال گذشته که او همین میانگین را به جای گذاشته بود. او در پایان این فصل با زدن هجده گل برای دومین بار به عنوان آقای گلی رقابت‌های فوتبال ایران رسید.

۲۰۱۶-۲۰۱۵

اما برای مهدی طارمی فرقی ندارد و ثابت کرده که همیشه میانگین تقریبا ثابتی در گل زدن دارد. در لیگ پانزدهم که او برای اولین بار ۱۶ گل به عنوان آقای گلی دست پیدا کرد و در پایان هفته چهاردهم ۷ گل برای پرسپولیس زده و یک پاس گل هم داده است و تعجبی ندارد که او میانگین نیم گل زده در هر بازی را برای خودش به ثبت رسانده است.

۲۰۱۵-۲۰۱۴

مهاجم شماره ۹ پرسپولیس در آن سال شماره ۱۷ به تن می‌کرد و یک مهاجم جوان بود که دقایق به نسبت کمتری برای پرسپولیس به میدان می‌رفت. او در ۱۴ بازی اول و در ۹۴۱ دقیقه ۳ گل زد که هر ۳۱۳ دقیقه یک گل می‌شود و یکی از بدترین آمارهای طارمی در فصل‌های اخیر بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی