نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پنجمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان امروز و فردا در بابل برگزار می‌شود.

خبرورزشی/مهدی شیروانی: مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان در بابل یکی از پیشنهادات فدراسیون کشتی کشورمان بود که مورد استقبال اتحادیه جهانی و اکثر کشور‌های صاحب‌نام و مدعی کشتی قرار گرفت. هرچند طی ۴ دوره قبلی برگزار شده این پیکارها، آمریکایی‌ها پای ثابت حضور در جام باشگاه‌های جهان بودند ولی روس‌ها همیشه سعی دارند مانع تحقق و استقبال سایر کشور‌ها از طرح‌ها و پیشنهادات ایران شوند. به همین دلیل است که فدراسیون کشتی کشورمان برای تثبیت لیگ کشتی جهانی تلاش ویژه‌ای به کار می‌بندد تا روس‌ها به هدف‌شان در تضعیف این رقابت‌ها نرسند. البته آمریکایی‌ها نیز امسال غایب بزرگ پیکار‌های بابل هستند. به رغم حضور کشتی‌گیران ۶ کشور خارجی در مسابقات جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۸ با توجه به غیبت تیم تایتان مرکوری آمریکا، می‌توان انتظار داشت رقابت اصلی برای کسب مقام قهرمانی این دوره، میان دو تیم مازندرانی بیمه رازی بابل و پاس ستارگان ساری باشد.
تلفیق تجربه و جوانی میزبان برای قهرمانی
بیمه رازی بابل، قهرمان لیگ برتر و مدعی اصلی کشورمان برای کسب قهرمانی این دوره رقابت‌هاست. شاگردان محسن کاوه با ترکیبی از مردان نامدار و باتجربه نظیر حسن رحیمی، علیرضا کریمی، مصطفی حسین‌خانی، میثم نصیری، رضا افضلی، بهنام احسان‌پور و... به همراه جوانان شایسته و باانگیزه‌ای مثل کامران قاسم‌پور، عباس فروتن، مهران نصیری، امین طاهری و... کنار ماگومد قربان علی‌اف و احمد حاجی‌ماگمدوف نامداران خارجی خود، سودای قهرمانی در سر دارند. هرچند از نظر تیمی، امید اول کشورمان برای تکرار قهرمانی و نگه داشتن جام برای چهارمین دوره در ایران، بیمه رازی بابل میزبان است ولی در پیکار‌های انفرادی دیدار‌های جذاب، دیدنی و حساس اوزان مختلف به ویژه رویارویی یدا... محبی با امین طاهری، دیدار انتقامی مهران رضا زاده با رضا اطری، حسن رحیمی با یونس سرمستی، دیدار حساس و انتقامی سعید داداشپور با مصطفی حسین‌خانی و... علاقه‌مندان کشتی را چشم‌انتظار رسیدن این دو تیم به فینال و نبرد با یکدیگر نگه می‌دارد تا از تماشای این پیکار‌های حساس انفرادی داخلی، راضی و خوشنود شوند.
ساروی‌های مدعی، نه حریفِ دست و پا بسته
به رغم اینکه قبل از شروع پیکار‌های جام باشگاه‌های جهان، گفته می‌شد تیم پاس ستاره ساری توانایی بستن تیمی در حد و اندازه‌های مدعی قهرمانی ندارد، اما نه تن‌ها تیمی ضعیف و دست و پا بسته‌ای نیست بلکه حتی در بعضی اوزان به راحتی می‌تواند هم یقه مدعیان بیمه رازی، دیگر نماینده کشورمان را بگیرد و هم برای مهمانان خارجی، بسیار مقتدرانه خط و نشان بکشد. هرچند ساروی‌ها نتوانستند برای تقویت تیم‌شان از کشتی‌گیران خارجی استفاده کنند، اما حسن اعتماد به همین کشتی‌گیران داخلی نیز منافع ارزنده‌ای برای تیم ملی و کشتی ما خواهد داشت و بدون شک کشتی‌گیرانی مثل مهران رضازاده، یونس سرمستی، مهدی یگانه‌جعفری، سعید داداشپور، بهمن تیموری، یدا... محبی و... خود جزو مدعیان انفرادی این رقابت‌ها در اوزان مختلف محسوب می‌شوند.
غیبت نامداران مازنی در جام باشگاه‌های جهان
مازندران در حالی میزبان پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که هر دو تیم نماینده ایران هم مازنی بوده و از بابل و ساری برای کشورمان کشتی می‌گیرند. با توجه به میزبانی و حضور هر دو تیم مازندرانی در پیکار‌های امروز و جمعه جام باشگاه‌های جهان، اما اکثر نامداران و عنوان‌داران مازنی در ترکیب دو تیم مازنی نیستند. رضا یزدانی که در مسابقات لیگ برتر داخلی نتایج خوبی گرفته و کشتی‌های مقتدرانه‌ای را به نمایش گذاشته بود به همراه حسن یزدانی، کمیل قاسمی، مسعود اسماعیل‌پور، عزت‌ا... اکبری، سیداحمد محمدی، احمد بذری و... هیچ کدام در ترکیب نمایندگان استان خود نیستند. با توجه به انتشار لیست ۱۵ نفره تیم بیمه رازی بابل (پاس ستارگان ساری لیست خود را با ۲۰ کشتی‌گیر اعلام کرد) شاید آن‌ها بخواهند قبل از شرکت در وزن‌کشی با آوردن نامداران مدعی، علاقه‌مندان کشتی را سورپرایز کنند! شاید هم به دلیل غیبت تیم تایتان مرکوری آمریکا (قهرمان یک دوره و نایب‌قهرمان ۳ دوره گذشته) بیمه رازی نیازی به انعقاد قرارداد با نامداران ایرانی برای تقویت تیم خود ندیده و با همین نفرات به مصاف مدعیان می‌رود.
بازگشت سرمستی به دنیای قهرمانی
یونس سرمستی هم به جمع مدعیان کشتی آزاد پیوست. او یکی از مدعیان اصلی ۵۷ کیلو بود که بعد از مخالفت کادر فنی با دعوتش به اردوی تیم ملی، اعلام کرد با دنیای قهرمانی خداحافظی کرده و به فکر مربیگری است. گویا حضور غلامرضا محمدی در رأس کادر فنی تیم ملی، خیلی از کشتی‌گیران را به صرافت انداخته تا شانس خود را برای رسیدن به تیم ملی بیازمایند. هرچند سرمستی هنوز مثل گروهی از دعوت‌شده‌ها به اردو اردونشین نشده ولی خیلی رسمی‌تر از سایر مدعیان، قرار است امروز و فردا در ترکیب تیم پاس ستارگان ساری کشتی بگیرد تا رسماً بازگشتش به دنیای قهرمانی را اعلام کند.
ورود گرجستان، اوکراین و قرقیزستان زودتر از بقیه
۳ تیم خارجی زودتر از بقیه به مازندران رسیدند. کشتی‌گیران گرجستان، اوکراین و قرقیزستان سه‌شنبه شب به محل برگزاری رقابت‌ها رسیده و در هتل محل اقامت مستقر شدند. تیم‌های ترکیه، مجارستان و هند هم قرار بود تا قبل از وزن‌کشی خودشان را به بابل برسانند تا مسابقات با حضور ۸ تیم از کشتی‌گیران این ۶ کشور خارجی و ۲ تیم ایرانی امروز و فردا برگزار شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی