نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ارزش‌های کار آلیسون وقتی معلوم می‌شود که بدانیم همتایش درون دروازه منچستر چندین برابر بیش از او گل دریافت کرده است.

به احترام آلیسون

به گزارش خبرورزشی، برای اینکه تیمی به معنای واقعی کلمه قهرمان داشته باشید، بهره بردن از یک گلر شش‌دانگ جزو الزامات است. گلری که این قابلیت را داشته باشد تا با تکیه بر توانایی‌های فردی خود تعیین‌کننده نتیجه در زمین باشد، دروازه اش را بسته نگه دارد، به راحتی گل نخورد و از همه مهمتر اینکه حس اعتماد را به خط دفاع منتقل کند. همه فاکتور‌های گفته شده انگار در دروازه‌بان برزیلی لیورپول خلاصه می‌شود. گلری که کاملاً در تیم جا افتاده و رد پای موفقیت این فصل قرمز‌های مرسی‌ساید به سمت او می‌رسد.
ناپولی آخرین موفقیت
آخرین نمونه از هنرنمایی آلیسون درون دروازه لیورپول به همین چند روز پیش برمی‌گردد. جایی که او در حساس‌ترین بازی قرمز‌های مرسی‌ساید در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد یک تنه حکم صعود تیمش را امضا کند. در حالی که لیورپول با تک گل صلاح از حریف ایتالیایی اش پیش بود، ناپولی در لحظات آخر صاحب یک موقعیت ایده‌آل شد که واکنش به موقع آلیسون رؤیای صعود لیورپول را زنده نگه داشت. در واقع اگر جای آلیسون، مینیوله یا کاریوس درون دروازه لیورپول بودند اکنون ناپولی به مرحله بعدی صعود می‌کرد.
درخشش در لیگ برتر
موفقیت‌های آلیسون بکر در قامت سنگربان لیورپول فقط به بازی‌های اروپایی خلاصه نمی‌شود. نکته مهم نمایش‌های عجیب و غریب او در لیگ برتر است. آلیسون در حالی خودش را آماده هفته هجدهم لیگ برتر می‌کند که تا این لحظه ۷ گل بیشتر دریافت نکرده است. کلین‌شیت‌های پیاپی آلیسون باعث شده لیورپول با ۴۲ امتیاز صدرنشین شود. نکته جالب این است که تیم دوم جدول یعنی منچسترسیتی که ادرسون برزیلی را درون دروازه دارد ۱۰ گل دریافت کرده است.
به احترام آلیسون ۲۲ گل کمتر از داوید دخئا
در حقیقت ارزش‌های کار آلیسون وقتی معلوم می‌شود که بدانیم همتایش درون دروازه منچستر چندین برابر بیش از او گل دریافت کرده است. داوید دخئا که سه، چهار سالی است صحبت از جدایی اش از یونایتد می‌شود، امسال ۲۹ گل در ۱۷ هفته دریافت کرده تا تیمش را بعد از شکست مقابل لیورپول در رتبه ششم جدول ببیند. این در حالی است که آلیسون در اولین فصل حضورش در جزیره موفق شده با ۷ گل خورده در ۱۷ هفته در این لیگ تاریخ‌سازی کند. در طرف مقابل یونایتدی‌ها تا الان به اندازه کل فصل گذشته گل دریافت کرده‌اند تا نشان دهند اوضاع در خط دفاع و دروازه تیم بحرانی است.
از پارسال تا امسال
برای پی بردن به عملکرد فنی آلیسون بهتر است آمار و ارقام لیورپول پارسال با تیم امسال را مقایسه کنیم. لیورپول فصل گذشته در همین تایم رتبه چهارم جدولی را به خود اختصاص داده بود که براساس میانگین دریافت یک گل در هر مسابقه بود. این در حالی است که قرمز‌های مرسی‌ساید میانگین ۳۸ /۰ گل خورده را در کارنامه دارند و با پیشی گرفتن از سایر رقبا صدر جدول این بخش را در اختیار گرفته‌اند. لیورپولی‌ها امسال با آلیسون ۸۶ درصد سیو داشته‌اند که این آمار در سال گذشته با زوج مینیوله و کاریوس در درون دروازه ۶۴ درصد بوده است. آلیسون تنها بازیکنی است که تفاوت را از پارسال تا امسال در لیورپول ایجاد کرده است. کسی که شاید اگر فصل گذشته در تیم بود، فینال لیگ قهرمانان را هم به نفع لک‌لک‌ها تغییر می‌داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی