نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیش از سفر تیم ملی به قطر صحبت‌هایی از سوی اعضای کادر فنی و ملی‌پوشان کشورمان مطرح شد که گویی هماهنگ شده بود. آن‌ها همگی از اینکه به قدر کافی از تیم ملی حمایت نشده گلایه داشتند.

به گزارش خبرورزشی،  یک سوءتفاهم بین تیم ملی و وزارت ورزش و جوانان یا بهتر است بگوییم وزیر ورزش و جوانان. این اتفاق دوسویه قابل بررسی است.
فدراسیون فوتبال مراسم بدرقه‌ای برای تیم ملی ترتیب نداده بود که ملی‌پوشان انتظار داشتند مدیران وزارت ورزش و جوانان را در مراسم بدرقه خویش ببینند. چنین مواقعی وقتی فدراسیون فوتبال تصمیم می‌گیرد تیمی را به بازی‌های برون‌مرزی اعزام کند مراسم بدرقه در هتل المپیک ترتیب می‌دهد و از همه دعوت می‌کند و مدعوین کم و بیش می‌آیند و در نهایت اسپانسر تیم‌ها هم هدایایی به ملی‌پوشان می‌دهند که اگر به یاد داشته باشید قبلاً هدایایی که به ملی‌پوشان داده می‌شد با حرف و حدیث‌هایی همراه بود.
وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی پیش از بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ حاضر شد و قطعاً هم در قطر یا امارات در اردوی تیم ملی حاضر می‌شود چراکه او استراتژی تیم ملی در جام ملت‌ها را قهرمانی تعریف کرده و برای یادآوری هم که شده به دیدار کی‌روش و شاگردانش می‌رود و این مسئله‌ای است که در تحقق آن شک نداریم.
البته حرف و حدیث‌هایی هم در این بین مطرح است. موقع گلایه‌ها و شاید هم جنگ تنها چیزی که قربانی می‌شود حقیقت است. می‌گویند وزیر ورزش و جوانان اگر خودش هم می‌خواسته نمی‌توانسته تیم ملی را برای سفر به قطر بدرقه کند چراکه فدراسیون فوتبال در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها با وزارت ورزش و جوانان همکاری نکرده است!
وزارت ورزش و جوانان، اما بی‌توجهی به فوتبال ملی را قبول ندارد. یکی از مدیران وزارت در این باره می‌گوید: «دولت در سال‌های اخیر بیشترین توجه را به تیم ملی داشته است. وزیر ورزش و جوانان همان‌طور که در روسیه در اردوی تیم ملی حاضر شد در امارات هم در اردوی تیم ملی حاضر خواهد شد. تاکنون دکتر حسن روحانی چند بار درباره تیم ملی پیام داد و وزیر ورزش و جوانان از هر فرصتی برای دیدار ملی‌پوشان با رئیس‌جمهور استفاده کرد، ضمن اینکه فدراسیون فوتبال به استقلال خود تأکید دارد و چرا الان دوباره پای گلایه از وزارت ورزش و جوانان را باز کرده و اگر گلایه ملی‌پوشان مالی است باید به این نکته به صراحت اشاره کرد فدراسیون فوتبال باید پاداش‌های جام جهانی را به ملی‌پوشان اعطا کند نه وزارت ورزش و جوانان...»
خیلی نمی‌شود به عدم حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم بدرقه تیم ملی گله کرد به خصوص که او وزیر ورزش است نه وزیر فوتبال و اگر قرار باشد در بدرقه همه تیم‌های اعزامی به مسابقات آسیایی و جهانی حاضر شود دیگر فرصت پیدا نمی‌کند به ورزش فکر کند. البته این انتظار بجاست که وزارت ورزش و جوانان به تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا کمک کند و حتی وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی حاضر شود. شاگردان کارلوس کی‌روش روز گذشته به گونه‌ای گلایه کردند که هرکس آن‌ها را نمی‌شناخت می‌گفت آن‌ها نازک‌نارنجی هستند در صورتی که این‌چنین نیست. آن‌طور که ما شاگردان کی‌روش را شناخته‌ایم بازیکنان جنگجو و سختکوش هستند و انتظار داریم تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به خاطر مردم بدرخشد.
فوتبالیست‌های ما به یاد داشته باشند چه قهرمانان پرافتخاری که وقتی بعد از کسب مدال در فرودگاه حاضر شدند جز خانواده‌شان کسی به استقبال‌شان نیامد و شاید امروز در گوشه‌ای از این سرزمین برای امرار معاش مشغول دستفروشی یا مسافرکشی هستند.
مسئولان و کارشناسان پاسخ می‌دهند
آیا گلایه‌های ملی‌پوشان از مسئولان منطقی است؟
روز گذشته پیش از سفر تیم ملی به قطر صحبت‌هایی از سوی اعضای کادر فنی و ملی‌پوشان کشورمان مطرح شد که گویی هماهنگ شده بود. آن‌ها همگی از اینکه به قدر کافی از تیم ملی حمایت نشده گلایه داشتند و وزارت ورزش و مسئولان را مورد نقد قرار دادند. اینکه آیا این گلایه‌ها منطقی بوده، سؤالی است که آن را با تنی چند از مسئولان و کارشناسان مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید.
مازیار ناظمی: کی‌روش نباید وزیر را مورد خطاب قرار می‌داد
مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، در این خصوص به خبرورزشی گفت: اگر بحث بدرقه تیم ملی است که خود من چند روز پیش با دوستان در فدراسیون تماس گرفتم و پرسیدم چه زمانی تیم ملی تمرین دارد که ما برویم، ولی گفتند تیم تمرین نخواهد داشت. برای بدرقه فدراسیون باید با ما هماهنگ می‌کرد. اما اگر بحث دیگری وجود دارد بهتر بود شفاف گفته شود. نمی‌دانم چرا کی‌روش می‌آید و مستقیماً وزیر ورزش و جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهد در حالی که ایشان اگر مشکلی هست باید به فدراسیون بگوید و از این طریق برای ما بازگو شود. ما همواره حامی تیم ملی چه مادی و چه معنوی بوده‌ایم و بهترین کمپ‌ها و امکانات را فراهم کرده‌ایم. کاش این صحبت‌ها مطرح نمی‌شد و آقای تاج باید جلوی این مسائل را می‌گرفت.
عبدالحمید احمدی: چه‌کار باید می‌کردیم که نکردیم؟
معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، در این خصوص به خبرورزشی گفت: کاش ملی‌پوشان در صحبت‌هایشان شفاف‌تر می‌گفتند که ما چه کار باید انجام می‌دادیم که انجام ندادیم؟ اگر منظور مراسم بدرقه است که فدراسیون باید هماهنگ می‌کرد و ما هم مثل همیشه حضور داشتیم. درخصوص مسائل دیگر هم وزارت همواره نقش حمایتی خود را در قبال فدراسیون فوتبال، تیم ملی و کارلوس کی‌روش انجام داده و خواهد داد. قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا آرزوی ماست و برای رسیدن به این هدف بزرگ همه‌جوره از تیم ملی حمایت کرده و می‌کنیم.
ابراهیم قاسمپور: وقتی حمایت می‌شود گلایه برای چه؟
بازیکن تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، در این خصوص گفت: در اینکه باید تیم ملی مورد حمایت قرار بگیرد و تقویت شود، شکی نیست، اما مگر این کار صورت نگرفته است؟ تا به امروز کارلوس کی‌روش هرچه خواسته مطرح کرده و فدراسیون هم برایش مهیا کرده است. وزارت ورزش هم همواره حامی تیم ملی بوده و من نمی‌دانم چرا بعضی‌ها گلایه می‌کنند و صحبت‌های یک شکل انجام می‌دهند. ما آرزو می‌کنیم تیم ملی در جام ملت‌ها موفق شود و به مقام قهرمانی برسد و این قولی است که کی‌روش داده و خوشبختانه ابزار لازم را هم دارد.
امیرحسین حسینی: گلایه‌های ملی‌پوشان منطقی است
مدیر رسانه‌ای تیم ملی کشورمان، در این خصوص به خبرورزشی گفت: قطعاً اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم ملی خواسته‌های به جایی دارند و انتقاداتی را هم که مطرح کرده‌اند، منطقی است و ما انتظار داریم از سوی مسئولان به قدر کافی حمایت شویم و در آستانه رقابت‌های جام ملت‌ها بتوانیم خودمان را به خوبی مهیا کنیم و حضوری موفق در جام داشته باشیم. قهرمانی در جام ملت‌ها آرزوی همه ایرانی‌هاست و بازیکنان تیم ملی هم توقع دارند مورد توجه و حمایت قرار بگیرند تا بتوانند مثل همیشه افتخارآفرینی کنند.
ناصر ابراهیمی: وزیر ورزش هم می‌رفت کی‌روش به معاون اول گیر می‌داد!
سرمربی اسبق تیم ملی، در این خصوص به خبرورزشی گفت: این مصاحبه‌ها هماهنگ شده و تحت کنترل کی‌روش است. او خیلی زرنگ است و می‌داند چه کار کند. او آمده و به وزیر ورزش انتقاد کرده، حالا اگر وزیر هم پیش او می‌رفت کی‌روش به معاون اول گیر می‌داد. این همه طی ۷، ۸ سال اخیر از تیم ملی حمایت شده و ماحصل آن حضور در دو جام جهانی بوده، اما کی‌روش بی‌دلیل انتقاد می‌کند. او اگر تیم ملی را قهرمان کند، می‌گوید دیدید من چه کار بزرگی کردم و اگر نتیجه نگیرد، می‌گوید از من حمایتی نشد و این فقط زرنگ بازی کی‌روش را نشان می‌دهد، چون در این مصاحبه‌ها منطقی وجود ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی