نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محرومیت بازیکن عربستان به سوژه‌ای جنجالی تبدیل شده و اعتبار کمیته برگزاری رقابت‌ها را زیر سؤال برده است.

به گزارش خبرورزشی، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با عجیب‌ترین اتفاق ممکن روبه‌رو شد تا پرونده‌ای جنجالی به خاطر بازیکن محروم در یکی از بازی‌های مرحله گروهی، سران کنفدراسیون فوتبال آسیا را با چالشی بزرگ در راه حفظ اعتبار بازی‌ها مواجه کند. شکایت از سوی تیم‌هایی که حق آن‌ها با این اتفاق خورده شد تا تیم متخلف با بهره بردن از این اتفاق به عنوان تیم دوم جدول مرحله گروهی راهی یک‌هشتم نهایی شود.
ماجرا وقتی استارت خورد که برخی رسانه‌ها از تخلف بزرگ عربستان در بهره بردن از بازیکن محروم در اولین بازی مقابل کره‌شمالی خبر دادند. بنا به ادعای این رسانه‌ها حمدان الشمرانی، بازیکن ۲۲ ساله باشگاه الفیصلی، با توجه به اخراج در آخرین بازی رسمی در آسیا نباید در بازی نخست برابر کره‌شمالی به میدان می‌رفت، اما مسئولان تیم سعودی بدون توجه به این محرومیت کارت بازی او را دریافت کردند و ۹۰ دقیقه از این بازیکن در مصاف با کره‌شمالی بهره بردند. این بازی که با نتیجه ۴ بر صفر به سود عربستان تمام شد طبق قانون باید ۳ بر صفر می‌شد، اما چون کره‌ای‌ها با گذشت زمان قانونی اعتراض کرده بودند سران کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته انضباطی با درخواست آن‌ها برای تغییر نتیجه مخالفت کردند.
حمدان الشمرانی در مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ که در چین برگزار شد در مصاف با مالزی که شکست یک بر صفر سعودی‌ها را به همراه داشت در دقیقه ۵+۹۰ از بازی اخراج شد و طبق قانون AFC حق حضور در اولین بازی عربستان در جام ملت‌ها مقابل کره‌شمالی را نداشت. این بازیکن متولد ۱۹۹۶ با توجه به اینکه دیگر نمی‌توانست در تیم زیر ۲۳ ساله‌ها بازی کند محرومیتش شامل حال بزرگسالان عربستان می‌شد، اما مدیر تیم ملی عربستان و همین‌طور افسر بازرسی AFC بدون توجه به محرومیت کارت بازی الشمرانی را صادر و از او در ترکیب استفاده کردند.
عربستان با توجه به شکست یک بر صفر مقابل ژاپن و خروج از جام ملت‌های آسیا روز‌های بحرانی را تجربه می‌کرد که این اتفاق بیشتر آبروی آن‌ها را در محافل فوتبالی برد. در این بین کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با توجه به اینکه پای افسر امنیتی و اجرایی خود نیز در میان است تنها با اشاره به تخلف صورت گرفته از سوی فدراسیون عربستان به نوعی برای جمع کردن حواشی وارد عمل شد و اعلام کرد جریمه‌ای سنگین برای سعودی‌ها در نظر خواهد گرفت. جریمه در نظر گرفته شده به این دلیل اعمال می‌شود که سر و صدا‌ها از سوی تیم‌های درگیر در نتایج عربستان به نوعی احقاق حق کنند گرچه در روند جدول و نوع نتایج تأثیری نخواهد داشت.
به این شکل برخی رسانه‌های نزدیک به کنفدراسیون و کمیته اجرایی جام ملت‌ها مدعی شدند عربستان به دلیل تخلف در بازی دادن به حمدان الشمرانی به احتمال زیاد مسابقات جام ملت‌های آسیا در دوره بعدی را با ۳ امتیاز منفی آغاز خواهد کرد، ضمن اینکه بازیکن خاطی نیز از حضور در دوره بعدی رقابت‌ها محروم خواهد شد. البته هنوز صحت و سقم این حکم تأیید نشده و باید منتظر اعلام رسمی آن بود، اما رسانه‌های منتقد و عصبانی در عربستان با اتکا به این آبروریزی بزرگ خواستار برکناری دسته‌جمعی وزیر ورزش و همین‌طور سران فدراسیون فوتبال شدند تا زمینه برای سونامی بزرگ مدیریتی در فوتبال این کشور پرادعای خاورمیانه را فراهم کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی