۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شمارش معکوس برای یک اتفاق خوب در والیبال. یک برگشت. برگشتی که می‌تواند حال بد این روز‌های والیبال را خوب کند.

خبرورزشی/مهری رنجبر؛ برگشت امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال. او که ۳۰ مهر به خواست احمد ضیایی، رئیس وقت فدراسیون والیبال استعفایش را نوشت و رفت. هرچند همان موقع مأموریت ۶ ماهه اش در تیم ملی والیبال با پایان فصل رقابت‌ها تمام شده بود. افشین داوری، سرپرست والیبال که با حضورش در فدراسیون التهاب و تنش را کم کرده، حدود یک ماه پیش گفته بود امیر خوش‌خبر بعید نیست به تیم ملی برگردد و حالا کم‌کم زمینه برگشت سرپرست را فراهم می‌کند. هرچند هنوز صحبت جدی با او نکرده است، اما داوری بعد از بررسی، مشورت با دستیاران و پیشکسوتان والیبال تنها به یک اسم برای سرپرستی تیم ملی رسیده؛ امیر خوش‌خبر. کسی که با سابقه ۱۷ ساله سرپرستی به قول ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی در دنیا شناخته شده است. هر چند خیلی‌ها تهدید بعضی ملی‌پوشان برای تحریم تیم ملی در صورت نبود خوش‌خبر را دلیل اصلی سرپرستی دوباره او در تیم ملی می‌دانند، اما داوری بدون تردید می‌گوید: «خوش‌خبر برجسته‌ترین گزینه ما برای سرپرستی تیم ملی است به شرط اینکه بپذیرد. البته برگشت او اصلاً ربطی به حرف ملی‌پوشان ندارد بلکه این بهترین تصمیم در فرصت کم است. ارزش افراد باعث پیگیری برای استفاده از وجودشان در مدیریت فدراسیون می‌شود و بس.» به همین خاطر می‌خواهد هفته آینده با خوش‌خبر پای میز مذاکره بنشیند: «ما می‌خواهیم به موضوع انتخاب سرپرست تیم ملی سرعت دهیم چراکه کولاکوویچ سرمربی تیم ملی و دستیاران ایرانی اش هم معتقدند تنها خوش‌خبر می‌تواند در مدت کوتاه تیم را به بهترین نحو مدیریت کند. هفته آینده رسماً از خوش‌خبر دعوت می‌کنم تا در این باره با او صحبت کنم.»
او با اینکه می‌داند گزینه‌ای بهتر از خوش‌خبر برای سرپرستی تیم ملی ندارد، اما از طرفی به خاطر رفتار بد حق می‌دهد او برنگردد: «من به او حق می‌دهم پیشنهاد ما را رد کند چراکه به رغم خدمات قابل توجهش برای تیم ملی برخورد خوبی با او نشده. هرچند سرمایه‌گذاری روی او نتیجه اش تجارب ارزنده بوده است. البته بخشی از موفقیت‌های تیم ملی والیبال به سرپرست آن برمی‌گردد. او که در ارتباط خوب با بازیکنان، کادر فنی و فضای خارج از ایران و... کارش را به درستی انجام داده و نتایج نشان می‌دهد، تیم آرامش خوبی داشته است، اما باز هم منتقدانی داشته است.»، اما سرپرست فدراسیون امیدوار است خوش‌خبر دوباره برگردد: «به نظرم اگر امیرخان با قبول پیشنهاد ما دوباره وارد گود شود، خیلی خوب می‌شود. احترام او بر ما واجب است، اما به هر حال ما هم باید به نوعی از خودمان بابت مملکت مایه بگذاریم چراکه شادی ۸۰ میلیون نفر ارزش این مسائل را دارد.»
خوش‌خبر: کنجکاوم و منتظر جلسه
امیر خوش‌خبر، سرپرست سابق تیم ملی والیبال که هنوز صحبت جدی با او نشده، اما بدجور کنجکاو شده طوری که می‌گوید: «اخیراً جلسه‌ای با آقای داورزنی نداشته‌ام. با اینکه اتاق ما در وزارت ورزش کنار هم است و خیلی همدیگر را می‌بینیم، اما جلسه‌ای بابت سرپرستی تیم ملی نداشته‌ام. تنها ۱۰-۱۵ روز پیش با هم صحبت کردیم و تعارفاتی مطرح شد، اما صحبت جدی نبود. شاید بیشتر نظرخواهی بود درباره اینکه چه کسی سرپرست تیم ملی شود. بعد از ۳۰ مهر بدجور تخریب غرض‌ورزانه علیه من صورت گرفته، اما با آمدن داوری حالا کنجکاوم و منتظر جلسه با او.» او شاید قبول نکند: «با این شرایط شاید قبول نکنم. اگر قرار به برگشت باشد حتماً شرایط و خواسته‌هایم را می‌گویم؛ شرایطی که سرپرست تیم ملی دارد نه برای امیر خوش‌خبر بلکه برای اداره تیم ملی مثل قبل. باید شرایط را ببینم، اما خیلی امید ندارم شرایط فراهم شود. به هر حال شرایط در فدراسیون خیلی تغییر کرده و کار‌ها عقب است. شاید اگر یک ماه پیش با من صحبت می‌شد حالا تکلیف مشخص شده بود. این‌طوری تنها کار‌ها عقب می‌افتد.»
خوش‌خبر از اینکه تصمیم‌گیری درباره سرپرست تیم ملی به تعویق افتاده دلخور است: «نمی‌دانم چرا امروز با من صحبت نمی‌شود و قرار است هفته بعد باشد. مگر چه اتفاقی قرار است بیفتد. این‌طوری القا می‌شود دنبال افراد دیگری هستند و آن‌ها قبول نکردند، بگویند چاره‌ای نیست برویم سراغ فلانی.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی