نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سردار آزمون درباره قربان بردیف، مردی که او را با خودش به فوتبال روسیه برد می گوید؛ رابطه خیلی خوبی با او دارم. در تمام این سال‌ها قربان مثل یک پدر و استاد به من آموخت.

به گزارش خبرورزشی، بزرگ‌ترین انتقال ستاره‌های آسیایی بعد از جام ملت‌های ۲۰۱۹ بدون شک به گلزن برتر ایران در فوتبال روسیه اختصاص داشت. سردار آزمون مرد اول خط حمله ایران در امارات بعد از ناکامی در رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا با انتقالی ۱۲ میلیون یورویی از روبین‌کازان جدا شد تا پیراهن یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال روسیه و اروپا را برتن کند، باشگاهی که با توان مالی بالا در سال‌های گذشته کم ستاره سرشناس در اردوی خود نداشت. سرگئی سماک سرمربی موفق زنیت با شناخت کامل از توانایی سردار او را به هر شکل ممکن از روبین کازان به خدمت گرفت تا جانشینی مناسب برای آلکساندر کوکورین گلزن زندانی این تیم در اختیار داشته باشد. سماک که بعد از بازی رفت زنیت با روبین کازان از نمایش دیدنی آزمون ذوق‌زده شده بود و او را خطرناک‌ترین بازیکن کازانی‌ها قلمداد کرد، چند ماه بعد توانست ستاره ایرانی را به جمع شاگردانش اضافه کند تا در آستانه ورود به رقابت‌های اروپایی و جدال حساس با فنرباغچه در یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا یکی از مرگبارترین زوج‌های تهاجمی را در اختیار داشته باشد.
آزمون در آغوش زوبیا آرام گرفت
چند روز طول کشید تا ستاره ایرانی به اردوی زنیت در جنوب اسپانیا اضافه شود. طولانی شدن پروسه توافق دو باشگاه و همین‌طور خستگی ناشی از حضور در جام ملت‌های آسیا با تیم ملی ایران باعث شد سردار آزمون از پنج‌شنبه شب به اسپانیا برسد و تمرینات خود را همراه سایر بازیکنان آغاز کند. سردار که در زنیت چند تن از هم‌تیمی‌های سابق خود در روستوف را کنارش می‌دید، از همان لحظه ورود به اردوی آبی‌های شهر سن‌پترزبورگ احساس غربت نکرد، چون بازیکنانی همچون کریستین نوبوآ پرویی که در روستوف با پاس‌های او سردار به گلزن اول تیم در روسیه و اروپا تبدیل شده بود را کنارش می‌دید. علاوه بر این برخورد سایر بازیکنان زنیت از جمله آرتم زوبیا ستاره تیم ملی روسیه و گلزن اول این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان مرد اول خط حمله زنیت نیز جالب توجه بود. زوبیا که قرار است آزمون را به عنوان زوج خود ببیند در حاشیه اولین جلسه تمرینی سردار چنان استقبال جالب توجهی از خرید جدید باشگاه داشت که باعث بهت و حیرت تمام حاضران شد. سردار که آشنایی قبلی با زوبیا داشت بعد از چند ثانیه صحبت با این بازیکن دست در دست زوبیا وارد زمین شد تا طبق سنت قدیمی خود را به همراه دیگر خرید جدید باشگاه برای عبور از تونل وحشت بازیکنان قدیمی آماده کند.
قول سردار بعد از کتک‌کاری در مورسیا
چند دهه‌ای هست در باشگاه زنیت این رسم وجود دارد که بازیکنان جدید برای آغاز قصه بازی برای این تیم باید از تونل وحشت نفرات قدیمی عبور کنند، تونلی که کتک خوردن در آن حرف اول را می‌زند و نفرات جدید باید به سرعت برق و باد از آن عبور کنند تا کمتر مزه کتک خوردن را بچشند. با عبور از این تونل قصه جدید و جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تری برای سردار ایرانی در بندر زیبای سن‌پترزبورگ استارت خورد. قصه‌ای توأم با پوشیدن پیراهن شماره ۷ زنیت که در این سال‌ها بر تن بسیاری از ستاره‌های سرشناس دنیای فوتبال از جمله هالک برزیلی رفته بود. سردار بعد از اولین جلسه تمرینی خود با زنیت در اردوی اسپانیا گفت: «خیلی خوشحالم فرصت بازی با پیراهن یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا را به دست آوردم. قول می‌دهم هرچه در توان دارم را با پیراهن زنیت نشان بدهم و باعث شادی طرفداران پرشمار این باشگاه در سن‌پترزبورگ و کل روسیه شوم».
پرواز از جنوب اسپانیا به قسطنطنیه
اردوی یک هفته‌ای در جزیره زیبای مورسیا در جنوب اسپانیا دیروز صبح در حالی به پایان رسید که با توجه به برنامه اعلام شده از سوی یوفا برای رقابت‌های لیگ اروپا، کاروان زنیت چاره‌ای نداشت تا دیروز مورسیا را برای سفر به قسطنطنیه ترک کند از همین‌رو کاروان زنیت در شرایطی که سردار آزمون را کنار خود می‌دید، راهی استانبول شد تا اردوی خود را یک روز قبل از بازی رفت با فنرباغچه در این شهر برپا کند. این سفر با هواپیمای اختصاصی باشگاه زنیت انجام شد تا قصه پر از هیجان برای سردار ایرانی در قهرمان نیم‌فصل روس‌ها آغاز شود، قصه‌ای که بنا به ادعای رسانه‌های روس با نیمکت‌نشینی در شکری سراج اوغلو استادیوم صفحه اول خود را پر خواهد کرد، چون بعید به نظر می‌رسد تنها بعد از سه روز حضور در تمرینات، سرگئی سماک بخواهد از ستاره ۱۲ میلیون یورویی در ترکیب اصلی بهره ببرد. اسپورت اکسپرس روسیه با تحلیلی کامل از شرایط حاکم بر اردوی زنیت مدعی شد سرمربی این تیم بنا دارد با آغاز دور برگشت لیگ روسیه سیستم تیمش را از ۲-۴-۴ به ۳-۳-۴ تغییر دهد که در این راه خرید سردار آزمون نقش اصلی را ایفا می‌کند، اما این تغییرات در لیگ اروپا و مقابل فنرباغچه فعلاً بعید به نظر می‌رسد.
آزمون: هیچ وقت قربان بردیف را فراموش نمی‌کنم
جدا شدن از کاشف ستاره ایرانی آن هم بعد از نزدیک به شش سال باعث شد رسانه‌های روس به این موضوع بپردازند و نظر سردار را جویا شوند. آزمون پیرامون رابطه اش با قربان بردیف تصریح کرد: «رابطه خیلی خوبی با او دارم. در تمام این سال‌ها قربان مثل یک پدر و استاد به من آموخت. تجربیات گرانبهایی زیر دست او به دست آوردم. همیشه از این مربی بزرگ به خاطر آموخته‌هایش سپاسگزار خواهم بود. بسیاری فکر می‌کنند کار کردن با بردیف آسان است، اما شاید باور نکنید او واقعاً مربی سختگیری است که کار کردن زیر دست او اصلاً آسان نیست. هیچ وقت او را فراموش نمی‌کنم و همواره به عنوان یک شاگرد احترام خاصی برای او قائل خواهم بود». در این بین، اما اظهار نظر‌ها پیرامون پیوستن ستاره ایرانی به روستوف نیز همچنان ادامه دارد تا جایی که بعد از آرشاوین این بار نوبت به آلکسی استریپتوف رسید تا به تمجید از این خرید بپردازد. ستاره سرشناس سابق زنیت گفت: «سردار بازیکنی متنوع، منضبط و ویرانگر است. قابلیت بازی در چند سیستم را دارد و در بسیاری از لحظات رهبری بزرگ در ساختار تهاجمی محسوب می‌شود. امیدوارم او بتواند برگ برنده زنیت در بازی استانبول باشد و همین‌طور در دور برگشت لیگ روسیه».
فتح قسطنطنیه با سردار ایرانی
امشب در اولین بازی از مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا، زنیت در مرکز استانبول در ورزشگاه ترسناک و ۴۷ هزار نفری شکری سراج‌اوغلو به مصاف فنرباغچه خواهد رفت. تیم پرافتخار ترک به عنوان یکی از سه قطب فوتبال باشگاهی ترکیه این روز‌ها اصلاً حال و روز خوشی ندارد تا جایی که بعد از ۲۰ بازی تنها با ۲۳ امتیاز در جمع تیم‌های انتهای جدول قرار دارد. رسانه‌های روس با تحلیل‌های خود از این بازی مدعی شدند سرگئی سماک و شاگردانش بهترین فرصت را به دست آورده‌اند تا با برتری در بازی امشب یورش خود به جام اروپایی را آغاز کنند، اتفاقی که می‌تواند شروعی رؤیایی برای سردار آزمون در بازگشت دوباره به رقابت‌های اروپایی باشد. اسپورت اکسپرس روسیه با اشاره به خاطراتی که آزمون با پیراهن روستوف در چمپیونزلیگ و همین‌طور لیگ اروپا به جا گذاشته است، مدعی شد سرگئی سماک می‌تواند با دلگرمی به این خرید پر سر و صدا امشب دست به کار بزرگی در قلب استانبول بزند تا با فتح قسطنطنیه، با برد نیم‌فصل دوم را شروع کند. جدال دو تیم از ساعت ۲۱:۲۵ امشب آغاز می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی