نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر تیم ملی می‌گوید بزرگ‌ترین مشکل این تیم بازی نکردن بازیکنانش در باشگاه‌های خودشان است.

به گزارش خبرورزشی؛ حمید استیلی درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال امید به صحبت پرداخت. او در این گفت‌وگو با اشاره به برخی مشکلات پیش روی تیم ملی امید، بیان کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل بازی نکردن بازیکنان در باشگاه‌های خودشان است. البته مدیر تیم‌ ملی امید گریزی هم به عملکرد تیم‌ ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ زد و اظهار کرد: باید از گذشته درس گرفته شود.

* وضعیت تیم ملی امید را پس از برگزاری چند اردو چطور ارزیابی می‌کنید؟

- تا به حال طبق برنامه‌ای که آقای کرانچار در نظر داشتن پیش رفته‌ایم و با برگزاری چند اردو سعی کردیم تیم‌مان را برای حضور پر قدرت برای مسابقات پیش رو آماده کنیم. البته به خاطر فشردگی که در بازی‌های لیگ وجود داشت پس از جلسه آقای کرانچار با آقای فتاحی تصمیم بر این شد که اردوی یکم تا پنجم اسفند ماه را لغو کنیم اما در ادامه از یازدهم اسفند ماه که اردوی نهایی ما آغاز می‌شود همه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

* شما خواستار حضور همه بازیکنان مدنظرتان در تیم ملی فوتبال امید هستید، آیا ضمانت اجرایی وجود دارد که باشگاه‌ها با شما همکاری داشته باشند؟

- در حال حاضر دیگر مساله ملی مطرح است. همه باید نگاه ملی داشته باشند. بله. ما ضمانت اجرایی هم داریم. در جلسه‌ای که با مسؤولان هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و اعضای کمیته انضباطی داشتیم، آن‌ها به ما گفتند که از این پس باشگاه‌ها ملزم هستند که بازیکنان مدنظر شما را در اختیارتان قرار دهند. به همین دلیل امیدوار هستیم که از یازدهم اسفند ماه همه بازیکنان مدنظرمان به اردو بیایند، چرا که در اردوی قبلی از ۲۶ بازیکن فقط ۱۰ بازیکن در اردو حضور داشتند.

* یعنی در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل تیم ملی امید بحث همکاری نکردن باشگاه‌ها با این تیم است؟

- این یک مساله است، اما مهم‌ترین مساله برای ما این است که باشگاه‌ها نه تنها اجازه نمی‌دهند بازیکنان مدنظر ما در اردوی تیم ملی حاضر شوند، بلکه آن‌ها را در بازی‌های باشگاهی خودشان بازی نمی‌دهند. وقتی یک بازیکن در تیم باشگاهی‌اش بازی نکند، از شرایط مسابقه و بازی هم دور می‌شود. ما حداقل امیدوار هستیم که اگر این بازیکنان به تیم ملی امید بیایند، آن‌ها در باشگاه خودشان بازی کنند. در حال حاضر از بین نفراتی که در اختیار داریم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در باشگاه‌های‌شان بازی می‌کنند.

* آیا تا به حال فدراسیون فوتبال امکانات لازم را برای شما و اعضای تیم ملی امید فراهم کرده است؟

- بله. در این زمینه کم و کاستی نداشته‌ایم و هر چه که خواسته‌ایم فراهم شده است و تنها مشکل ما همکاری نکردن باشگاه‌ها است. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته شده قرار است از یازدهم اسفند در آکادمی فوتبال و زمین شماره دو که به تازگی ساخته شده است تمرین کنیم و برخی از تمرینات‌مان را در ساختمان پک انجام دهیم. ما هم تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بهترین تیم را روانه مسابقه کنیم و پس از سال‌ها تیم ملی امید را به المپیک ببریم. البته باید این را قبول کرد که برخی از رقبای ما قدرتمند هستند، چرا که به طور مثال عراق در جام ملت‌های آسیا از چند بازیکن تیم امیدش استفاده می‌کرد که همان‌ها می‌خواهند با تجربه جام ملت‌های آسیا در مقدماتی المپیک شرکت کنند.

* شما به جام ملت‌های آسیا اشاره کردید. می‌خواهیم نظرتان را به عنوان کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم ملی فوتبال بدانیم.

- دیگر جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برای ما تمام شده است. برگشت به گذشته کمکی به ما نخواهد کرد. ما باید از گذشته و اشتباه‌ها درس بگیریم. تیم ملی فوتبال ما از نظر فنی در خط دفاع عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و در اثر یک اشتباه بازی را به ژاپن واگذار کردیم و در حال حاضر نیز باید به آینده فکر کنیم.

* آیا خود شما از اشتباه‌هایی نظیر اشتباه‌های فردی با ژاپن درس گرفته‌اید که به شاگردان‌تان گوش زد کنید تا مرتکب چنین اشتباه‌ها نشوند؟

- بله. ما خیلی از مسائل درس گرفته‌ایم و سعی می‌کنیم با استفاده از تجربیات گذشته رو به آینده حرکت کنیم.

* این روزها بحث انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال داغ است، آیا شما از گزینه‌های نهایی از سوی فدراسیون فوتبال مطلع هستید؟

- نه من اطلاعی از روند انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ندارم.

* به نظر شما در این شرایط گزینه خارجی می‌تواند به ما کمک کند یا سرمربی ایرانی می‌تواند نتیجه بهتری برای ما داشته باشد؟

- با توجه به اینکه پیش از این آقای کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بوده است قاعدتاً در این شرایط نشستن یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی بسیار سخت است. البته من دانش فنی همه مربیان ایرانی را تأیید می‌کنم اما واقعاً کار در این شرایط برای مربی بسیار سخت خواهد بود. به هر حال فکر می‌کنم بهترین گزینه برای تیم‌ ملی یک مربی خارجی است؛ کسی که بتواند با سبک فوتبال ایران همراهی داشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی