۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی ایتالیایی چلسی حالا با فشار هواداران در خطر اخراج قرار گرفته و طبق معمول گزینه‌هایی هستند که بتوانند با یک پرواز به لندن بیایند و بعد از جلسه با آبراموویچ سکان هدایت تیم را به عهده بگیرند.

صدای پای لمپارد و زیزو در لندن به گزارش خبرورزشی، چلسی در هفته‌های اخیر پشت سر هم با شوک مواجه شده است. شوک‌هایی که با ناکامی مقابل منچستریونایتد روبه‌رو بوده است. اولی از دست دادن رتبه چهارمی جدول و تنزل به رتبه ششم بود که جایشان با شیاطین سرخ عوض شد. دومی هم دوشنبه‌شب با شکست مقابل یونایتد و حذف از جام حذفی رخ داد. به همه این‌ها شکست پنجم بعد از گذشت ۴۸ روز از سال جدید میلادی را اضافه کنید تا کاملاً در جریان حال و روز آبی‌های لندن باشید. حال و روزی که هواداران مائوریتسیو ساری، سرمربی تیم را مقصر آن می‌دانند. سرمربی ایتالیایی چلسی حالا با فشار هواداران در خطر اخراج قرار گرفته و طبق معمول گزینه‌هایی هستند که بتوانند با یک پرواز به لندن بیایند و بعد از جلسه با رومن آبراموویچ، مالک متمول روس باشگاه، سکان هدایت تیم را به عهده بگیرند.

زیدان
از منچستریونایتد تا یوونتوس و حالا هم چلسی. زین‌الدین زیدان بعد از اینکه از رئال‌مادرید استعفا کرد، ابتدا گزینه مربیگری منچستریونایتد بود. با روی کار آمدن سولشائر، زیزو به یوونتوس لینک شد تا جانشین مکسی آلگری موفق بشود. حالا هم که با نتایج ضعیف مائوریتسیو ساری باز هم اسم مرد فرانسوی برای هدایت آبی‌های لندن مطرح شده است. رزومه مربیگری زیدان در همین دوره کوتاه با یک قهرمانی لالیگا و ۳ قهرمانی پیاپی لیگ قهرمانان اروپا آن‌قدر پر زرق و برق است که برای قبول هر تیمی جزو گزینه‌های اصلی باشد. با آمدن زیدان می‌توان امیدوار بود که ادن آزار هم در چلسی بماند و کار با این مربی بزرگ را تجربه کند.

لوران بلان
بلان شاید از لحاظ تجارب اروپایی، چیزی برای ارائه نداشته باشد، اما در کارنامه اش نتایج موفقی دیده می‌شود. او با بوردو در لیگ یک فرانسه و همچنین جام حذفی قهرمان شد. لوران با حضور در پاری‌سن‌ژرمن هم موفقیت‌های داخلی خود را ادامه داد. ۳ قهرمانی متوالی در لیگ یک فرانسه و چندین عنوان داخلی باعث شد او رزومه خوبی برای خود جمع کند. با این حال چیزی که مقامات قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را به اخراج لوران مجاب کرد عدم توفیق در لیگ قهرمانان اروپا بود. سبک فوتبال هجومی بلان که مدافع است می‌تواند به درد چلسی بخورد. یکی دیگر از خصوصیات مثبت بلان این است که با بودجه کم هم قادر است کنار بیاید و تیمش را بسازد.

ژوزه مورینیو
این یکی بازگشت به عقب برای سومین بار است. آقای خاص امسال با نتایج ناامیدکننده و تنش‌هایی که در اولدترافورد داشت از کار برکنار شد و اکنون کاری به‌جز استراحت ندارد. چلسی تاکنون ۲ بار آقای خاص را اخراج کرده ولی مورینیو به خاطر بهترین روز‌هایی که در چلسی ساخته هنوز مرد محبوب سکوهاست. انتخاب مورینیو به عنوان سرمربی جدید چلسی قطعاً با رأی مستقیم آبراموویچ انجام خواهد شد، اما با توجه به اتفاقاتی که قبلاً رخ داده بعید است مرد پرتغالی برای سومین بار به استمفوردبریج بیاید.

فرانک لمپارد
جوانگرایی این روز‌ها روی نیمکت تیم‌های اروپایی مد شده است. راهی که ابتدا پپ گواردیولا در سال ۲۰۰۸ با بارسلونا طی کرد و موفقیت در آن باعث شد اعتماد به سرمربیان جوان خصوصاً در تیم‌های بزرگ بیشتر شود. آخرین نمونه از اعتماد به جوان‌ها را می‌توان در منچستریونایتد مشاهده کرد. اوله‌گنار سولشائر تیم بحران‌زده مورینیو را تحویل گرفت و هم‌اکنون با وجود رساندن این تیم به جمع چهار تیم لیگ برتر، آن را به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی هم رساند. یک گزینه برای آبی‌های لندن وجود دارد که درست مثل سولشائر جوان است و تجربه کار با تیم‌های بزرگ را هم نداشته است. فرانک لمپارد این روز‌ها با دربی‌کانتی در رقابت‌های چمپیون‌شیپ نتایج قابل قبولی گرفته و امیدوار است این تیم را بعد از سال‌ها به لیگ برتر بیاورد. لمپارد بدون تردید گزینه‌ای قابل اعتماد، حرف گوش‌کن و کم‌خرج برای آبراموویچ خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی