نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد گفت: کی‌روش یک فرد سیاستمدار بود و از تفرقه‌ای که در جامعه ما وجود دارد، سوءاستفاده کرد و رفت.

برزگر: کی‌روش سیاستمدار بود
به گزارش خبرورزشی، منصور برزگر در خصوص وضعیت این روز‌های کشتی اظهار داشت: کشتی همچنان بلاتکلیف است و از این وضعیت متاسفم. به طور کلی در دنیا، بعد از هر المپیک انتخابات می‌گذارند و ٤ سال مسئولیت را به یک نفر می‌دهند، اگر طرف کارش خوب بود برای دوره بعدی هم انتخابش می‌کنند، اما در کشور ما حرکت‌هایی می‌کنند که با هیچ چیز همخوانی ندارد. نه بودجه معلوم است و نه کار‌هایی که باید انجام شود، اما دست آخر آن‌ها از کشتی مدال می‌خواهند در حالی که هیچ شرایطی را برای آن فراهم نکرده‌اند.
وی ادامه داد: وقتی نظم و نظامی مشخص بر کشتی حکمفرما باشد مشخص است که در این بازه زمانی می‌توانیم انتخابات برگزار کنیم. در آستانه المپیک چه دلیلی دارد که آقای x برود و آقای y بیاید، کسی نمی‌تواند در این مدت شق‌القمر کند. اصلا المپیکی فکر نمی‌کنیم. قهرمان المپیک برای‌مان بی‌ارزش است و ارزش‌ها را براساس لیاقت‌ها تعیین نمی‌کنیم. امیدوارم اگر واقعا مسئولان مدال می‌خواهند، به فکر کشتی باشند. وقتی هم که تیم نتیجه نمی‌گیرد مربی را سیبل می‌کنند و اول با مربی طرف هستند و بعد ورزشکار، در حالی که آن زمان که باید رسیدگی کنند، هیچ اهمیتی نمی‌دهند و وعده فردا را می‌دهند.
سرمربی سال‌های پیش تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به حمایت‌هایی که از فوتبال شد، اما این تیم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نتیجه نگرفت، تصریح کرد: خیلی داستان فوتبال را نمی‌دانم، اما می‌دانم که کی‌روش یک آدم سیاستمدار بود که از تفرقه‌ای که در جامعه ما وجود دارد، سوءاستفاده کرد. یادم هست زمان علی پروین یک مربی انگلیسی آمد و فوتبال‌مان را متحول کرد، اما این آقا فقط از اختلافات موجود سوءاستفاده کرد.
برزگر خاطرنشان کرد: کاری به این ندارم که می‌گویند برای فوتبال بیشتر از بقیه خرج می‌کنند، چون جامعه این رشته را دوست دارد، دنیا هم فوتبال را دوست دارد و تبلیغات روی آن زیاد است و همه روی فوتبال کار می‌کنند. پول‌های میلیاردی در فوتبال جابه‌جا می‌شود. من اصلا می‌گویم به فوتبال کم پول می‌دهند، اما از این بازیکنان شاخصی که داریم خوب بهره برداری نمی‌شود. در فوتبال هم یک عده که مافیا شده‌اند و پول را می‌برند، حالا در کشتی که اصلا پولی نمی‌آید.
نایب قهرمان سابق المپیک با تاکید بر اینکه باید از رشته‌های المپیکی حمایت کرد، گفت: کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو می‌توانند در المپیک برای ما مدال بگیرند. به این رشته‌ها تفریحی نگاه نکنند. تا سال ۲۰۱۲ فکر می‌کردند کشتی از المپیک حذف می‌شود، اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته، دیدند که دنیا کشتی را دوست دارد. امروز آمریکایی‌ها از ٤ سالگی به بچه‌های‌شان کشتی آموزش می‌دهند، روس‌ها پوتین را سر تمرین‌شان می‌بینند، اما وضع ما خیلی به هم ریخته است و کسی به فکر کشتی و مدال نیست. همه مسئولان کلاه‌شان را سفت گرفته‌اند که نکند فردا تغییرشان دهند.
برزگر در مورد اینکه این روز‌ها از شاگردانش به عنوان گزینه‌های اصلی ریاست فدراسیون کشتی یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: به نظر من همه آن‌ها لایق هستند، امیدوارم هر کدام انتخاب می‌شوند برای کشتی خوب باشند. این افراد خودشان کشتی‌گیر بودند و برای این رشته دل می‌سوزانند. هنوز ثبت‌نام انجام نشده و دقیق مشخص نیست کدام یک از این بچه‌ها می‌آیند. دبیر، حیدری و... خوب هستند و یک نفر بین بچه‌های خودش فرق نمی‌گذارد. همه آن‌ها برای من عزیز هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی