۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تنها ۳ روز پس از ال‌کلاسیکوی برگشت جام‌حذفی، باز هم در سانتیاگو برنابئو شاهد ال‌کلاسیکوی دیگری این مرتبه در لالیگا خواهیم بود.

رئال‌مادرید- بارسلونا؛ فتـح دوبـاره بـرنـابئـو به گزارش خبرورزشی، امشب از ساعت ۲۳:۱۵ رئال‌مادرید برای زنده نگه داشتن امید قهرمانی در لالیگا به دنبال پیروزی برابر بارسلونایی است که اگر این بازی را هم ببرد دیگر باید تقریباً قهرمانی لالیگا را هم به نامش سند زد.

رئال‌مادرید؛ انتقـامِ دوگانه
تا همین چند روز پیش شرایط رئال‌مادرید بهتر شده بود و سانتیاگو سولاری امید زیادی داشت با فینالیست شدن در جام‌حذفی و شکست بارسلونا در این رقابت‌ها هم جایگاه خودش را مستحکم کند و هم تیمش به یک جام نزدیک شود، اما حالا هم قهرمانی در لالیگا دور از دسترس است و هم جام‌حذفی از دست رفته. فقط در لیگ قهرمانان اروپا امیدوار به قهرمانی هستند. کهکشانی‌ها می‌دانند شانس چندانی برای قهرمانی در لالیگا ندارند و در صورتی که بازی امشب را هم نبردند به طور کل باید قید قهرمانی را بزنند. این بازی بیشتر می‌تواند برای رئالی‌ها جنبه انتقامی داشته باشد. هم انتقام باخت سنگین بازی رفت و هم انتقام شکست چند روز پیش جام‌حذفی. به یاد داشته باشید بیش از ۴ سال است که رئال در خانه در لالیگا بارسا را شکست نداده و شکستن این طلسم هم انگیزه دیگری برای شاگردان سولاری خواهد بود.

بارسلونا؛ از برنابئو تا قهرمانی
روزگار بر وفق مراد شاگردان ارنستو والورده است. در لالیگا فاصله ایمن را در صدر جدول حفظ کرده‌اند و رسیدن به آن‌ها برای اتلتیکو و رئال دشوار است، در جام‌حذفی فینالیست شده‌اند و پیش از نبرد فینال برابر والنسیا خیلی‌ها کاتالان‌ها را قهرمان می‌دانند و در لیگ قهرمانان هم با آمادگی فعلی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهند بود. البته در نیمه نخست دیدار چند روز پیش برابر رئال، بارسا متزلزل نشان داد و حتی ممکن بود نتیجه برعکس رقم بخورد، اما در ادامه ورق برگشت و درخشش ستاره‌های بارسا یک برد شیرین دیگر را برای‌شان رقم زد. امشب در برنابئو می‌توانند به قول معروف یک دست خودشان را روی جام ببینند چراکه اگر پیروز این بازی باشند فاصله‌شان با رئال به ۱۲ امتیاز خواهد رسید. فاصله‌ای که فقط روی کاغذ قابل جبران است و در عمل بعید است تیمی به بارسا برسد.

آخرین جدال
سه روز پیش در بازی برگشت ال‌کلاسیکوی جام‌حذفی اسپانیا، بارسلونا موفق شد ۳ بر صفر در سانتیاگو برنابئو رئال را شکست دهد و فینالیست شود. سوارس (۲ مرتبه) و واران (گل به خودی) برای کاتالان‌ها گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۷۴) تعداد کل ال‌کلاسیکو‌ها ۲۷۴ بازی بوده است. ۹۹ برد برای رئال ثبت شده و بارسا ۱۱۴ بازی را برده. ۶۱ بازی هم مساوی شده است.
۲۴۰) ال‌کلاسیکو به صورت رسمی ۲۴۰ مرتبه برگزار شده که سهم هردو تیم ۹۵ برد بوده، ۵۱ بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.
۱۷۷) در لالیگا ۱۷۷ مرتبه ال‌کلاسیکو برگزار شده که ۷۲ برد برای رئال بوده و ۷۱ مرتبه بارسا پیروز شده، ۳۴ بازی هم برنده نداشته است.
۸۸) ۸۸ مرتبه ال‌کلاسیکوی لالیگا در سانتیاگو برنابئو برگزار شده که رئال موفق شده ۵۲ مرتبه پیروز شود و ۲۱ بازی را هم باخته است.
۴) در ۵ ال‌کلاسیکوی آخرِ لالیگا در سانتیاگو برنابئو میزبان ۴ بازی را باخته است. آخرین برد رئال در لالیگا در خانه به حدود ۴ سال و نیم قبل یعنی اکتبر ۲۰۱۴ برمی‌گردد.
۱۷) برای اثبات جذابیت همیشگی ال‌کلاسیکو می‌توان نتایج این مسابقه را مرور کرد و تا جایی عقب رفت که آخرین بازی بدون گل این دو تیم ثبت شده است. حدود ۱۷ سال پیش در نوامبر ۲۰۰۲ برای آخرین مرتبه این بازی گل نداشت.
۵) در ۵ ال‌کلاسیکوی آخر لالیگا بارسلونا بازنده نشده است. ۳ برد و ۲ تساوی حاصل کار کاتالان‌ها بوده.
۲۶) لیونل مسی با ۲۶ گل بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو است. او در لالیگا هم رکورددار گلزنی این مسابقه است و ۱۸ گل وارد دروازه رئال‌مادرید کرده.

مصدومان و محرومان
ناچو فرناندس با کارت قرمزی که برابر لوانته گرفت از ال‌کلاسیکو محروم شد. تنها مصدوم رئالی‌ها هم مارکوس یورنته است که البته شاید به این بازی برسد. رافینیا تنها مصدوم قطعی بارسلونا برای ال‌کلاسیکو است و شرایط توماس فرمائلن هم مشخص نیست.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، واران، راموس، رگیلون، مودریچ، کاسمیرو، کروس، واسکس، وینیسیوس و بن‌زما
بارسلونا: تراشتگن، سمدو، پیکه، اومتیتی، آلبا، روبرتو، بوسکتس، راکیتیچ، دمبله، مسی و سوارس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی