۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر سخت در تلاش هستند در خصوص حق پخش به نتیجه مشترکی با صداوسیما برسند.

به گزارش خبرورزشی، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال چندی پیش خبر نویدبخشی داد و گفت: در فصل آتی تیم‌های حاضر در لیگ برتر از حق پخش بهره خواهند برد. تازه‌ترین جلسه طرفین یک‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود به این خاطر که جلسات گذشته سازمان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال نتیجه واحدی به همراه نداشت.
یک منبع موثق در سازمان لیگ برتر که اطلاعات کافی از نشست‌ها داشت، بدون افشای نام خود در این باره گفت: «سازمان صدا و سیما در جلسات گذشته به فدراسیون فوتبال پیشنهاد داد از تریبون سازمان صدا و سیما برای درآمدزایی استفاده کند که فدراسیون فوتبال این پیشنهاد را قبول نکرد و گفت در ازای واگذاری حق پخش پول نقد می‌خواهد چراکه هیچ تخصصی در برنامه‌سازی و کسب درآمد از این منبع ندارد و کار فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها فوتبال است نه برنامه‌سازی.»
قرار است در نشست‌های بعدی راهکار‌های جدید مورد ارزیابی قرار گیرد. آنچه که مسلم است در این برهه از زمان و با توجه به مشکلات اقتصادی کشور به خاطر تحریم‌ها که به فوتبال سرایت کرده، حق پخش، حیاتی دوباره به باشگاه‌ها خواهد داد. باشگاه‌هایی که در حال حاضر بدهکار هستند و پرداختی خیلی از آن‌ها به بازیکنان از ۳۰ درصد فراتر نمی‌رود. در خصوص عددی که قرار است فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر بر سر آن در خصوص حق پخش توافق کنند، خبر دقیقی در دسترس نیست، اما بعید است حق پخش در فصل آتی بخش زیادی از هزینه‌های جاری تیم‌ها را تأمین کند، اما به قول یکی از اعضای سازمان لیگ برتر، بودن حق پخش حتی با مبلغ کم بهتر از عدم تخصیص حق پخش به باشگاه‌هاست.
در فوتبال حرفه‌ای بیش از ۵۰ درصد از هزینه‌های جاری باشگاه‌ها را حق پخش تأمین می‌کند و البته به موازات حق پخش درآمدهایی، چون تبلیغات محیطی و فروش بلیت هم وجود دارد که این دو گزینه هم در فوتبال ایران از نظر درآمدی پررنگ نیست.
مهدی تاج در هفته‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها سیاست سازمان صدا و سیما را مورد انتقاد قرار داد و حتی به این نکته اشاره کرد سازمان صدا و سیما فوتبال را مفت می‌خرد! شاید به خاطر همین انتقادات است که سازمان صدا و سیما تصمیم گرفته یک بار برای همیشه این موضوع را حل کند. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که آخرین باری که سازمان صدا و سیما به فدراسیون فوتبال حق پخش می‌داد عدد مورد توافق کمتر از یک صد میلیارد تومان بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی