۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب در دربی دلامادونینا قرمز و آبی شهر میلان به فکر سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هستند.

میلان - اینتر؛ دربی سهمیه‌بگیر‌ها به گزارش خبرورزشی، این که هواداران اینتر و میلان بخواهند روزی دربی را در شرایطی برگزار کنند که هیچ‌کدام به قهرمانی امید ندارند اگرچه در ذهن هواداران دو تیم دور از تصور بوده، اما مدت هاست که در سری A شاهدش هستیم و دیگر اتفاقی عادی محسوب می‌شود. میلان و اینتر امشب از ساعت ۲۳ در شرایطی در سن‌سیرو با هم بازی می‌کنند که همه چیز شهرآورد به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خلاصه می‌شود؛ میلان به دنبال جایگاه دوم ناپولی است و اینتر به دنبال جایگاه سوم میلان.

میلان
اوضاع روسونری در سری A بهتر شده و هر هفته که می‌گذرد امتیازات بیشتری برای این تیم جمع می‌شود. آمدن کریشتف پیانتک در زمستان مشکل گلزنی روسونری را حل کرده و این مهاجم لهستانی فعلاً سوپرمن تیم است که برای آقای گلی با ۱۹ گل با کریس رونالدو می‌جنگد. میلان در سال ۲۰۱۹ تنها ۳ گل دریافت کرده و در ۱۰ مسابقه سری A بدون شکست بوده که آمار فوق العاده‌ای برای جنارو گتوزو به حساب می‌آید؛ مردی که تا نیم‌فصل در خطر اخراج بود ولی الان در حال جلب اعتماد مدیران باشگاه برای فصل آتی است. اعتمادی که با نایب‌قهرمانی می‌تواند بیشتر و بیشتر هم شود.

اینتر
اینتری‌ها می‌توانند به خاطر رکورد ۷۹ پیروزی در مقایسه با ۷۶ برد میلان به خود ببالند و به عنوان فاتح شهرآورد دلامادونینا برای رقیب کری بخوانند. به خصوص اینکه اینتر در ۳ بازی اخیر با زدن ۴ گل و دریافت ۲ گل، مجموعاً ۲ برد و یک تساوی که ۷ امتیاز می‌شود، دشت کرده است. لوچانو اسپالتی که با پیروزی می‌تواند جایگاه سوم میلان را تصاحب کند، تنها دغدغه‌اش برای این مسابقه مصدومانی است که امکان دارد دستش را روی نیمکت خالی بگذارند. هواداران اینتر به خوبی می‌دانند برای اینکه بخواهند فصل بعد هم در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند باید روی ۳ امتیاز شهرآورد حساب باز کنند.

جدال آخر
آخرین باری که میلان و اینتر با هم بازی کردند به بازی رفت سری A در اکتبر ۲۰۱۸ برمی‌گردد که تک گل مائورو ایکاردی پیروزی نراتزوری را به همراه داشت.

آمار بازی
۲۲۲) شهرآورد دلامادونینا ۲۲۲ مرتبه برگزار شده که سهم روسونری ۷۶ برد بوده و نراتزوری ۷۹ بازی را برده است. ۶۷ بازی هم با تساوی به پایان رسیده.
۱۶۹) در تاریخ سری A، ۱۶۹ مرتبه شهرآورد برگزار شده که ۷۱ مرتبه اینتر پیروز شده و میلان ۶۲ بازی را برده است. ۵۸ بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.
۶) در ۶ دیدار اخیر در تمامی تورنمنت‌ها، اینتر ۲ برد و میلان یک برد داشته‌اند، ۳ بازی هم مساوی شده است.
۶) از حدود ۶ سال و نیم پیش یعنی اکتبر ۲۰۱۲ به بعد هیچ تیمی ۲ شهرآورد متوالی را نبرده است. بین ژانویه ۲۰۱۲ تا اکتبر ۲۰۱۲ اینتر ۳ بازی را برد در حالی که پیش از آن ۳ بازی را باخته بود.
۳) میلانی‌ها بیش از ۳ سال است که در شهرآورد‌های لیگ پیروز نشده‌اند. ژانویه ۲۰۱۶ آخرین برد آن‌ها در سری A برابر اینتر بود که ۳ بر صفر رقیب دیرینه را بردند.
۵) میلان در ۵ بازی اخیرش در سری A پیروز شده، اتفاقی که یک سال قبل هم رخ داد ولی در ۵ برد متوالی متوقف شدند.
۳) اینتر در ۸ بازی سال ۲۰۱۹ فقط ۳ برد داشته و ۳ بازی را هم باخته تا جایگاه اسپالتی روی نیمکت نراتزوری به خطر بیفتد.
۸) کریشتف پیانتک در ۸ مسابقه موفق به زدن ۸ گل برای میلان شده و به ۷ تیم بالای جدول سری A هم گل زده است.
۵) مائورو ایکاردی در ۱۰ شهرآورد حضور داشته که موفق به زدن ۵ گل شده است.
۱) جیانلوئیجی دوناروما دروازه‌بان میلان در ۴ بازی اخیر تنها یک گل دریافت کرده است.
۱۴) بهترین گلزن تاریخ شهرآورد سرخابی‌های میلان، آندری شوچنکو اوکراینی با ۱۴ گل است.

مصدومان و محرومان
میلان دو غایب دارد که یکی زاپاتاست و دیگری بوناونتورا. در طرف مقابل اسپالتی باید با غیبت ورسالیکو، میراندا، ناینگولان و بروزوویچ کنار بیاید. مشخص نیست مائورو ایکاردی که از ناحیه زانو آسیب دیده است در این مسابقه بازی می‌کند یا خیر. اینتری‌ها اگرچه از غیبتش می‌گویند، اما احتمال اینکه لحظه آخر در ترکیب قرار بگیرد دور از ذهن نیست زیرا به گفته پزشکان می‌تواند در زمین حاضر شود.

ترکیب احتمالی
میلان: دوناروما، کونتی، موساکیو، رومانیولی، رودریگس، کسیه، بیگلیا، پاکتا، سوسو، کاستیخو و پیانتک
اینتر: هندانوویچ، سدریک، دی‌فرِی، اشکرینیار، آساموا، والرو، وسینو،

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی