نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و رن در جام قهرمانان یا همان سوپرجام فرانسه رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

پاری‌سن‌ژرمن – رن؛ فرصت انتقام برای شاگردان توخل به گزارش خبرورزشی، فصل جدید فوتبال فرانسه از امروز کلید خواهد خورد، با مسابقه سوپرجام فرانسه که البته در شهر شنژن چین انجام خواهد شد و دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و رن در جام قهرمانان یا همان سوپرجام فرانسه رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

پاری‌سن‌ژرمن که فصل گذشته فاتح لیگ یک این کشور شد به دنبال انتقال از رن است که اجازه نداد این تیم به دوگانه قهرمانی برسد و پاریسی‌ها را در فینال جام حذفی فرانسه در ضربات پنالتی شکست داد.  روی کاغذ پاری‌سن‌ژرمن نباید کار سختی داشته باشد. آن‌ها در بازی‌های پیش فصل البته عملکرد چندان خوبی نداشته‌اند، اما به نظر می‌رسد آنقدر آماده باشند که امروز از حریف خود انتقام بگیرند و فصل را با کسب اولین جام شروع کنند. رن از طرف دیگر بسیاری از بازیکنان مهم خود را به دلیل حضور در بازی‌های ملی دیرتر از سایر تیم‌ها در اردوی خود دیده و دو بازیکن مهم مثل اینچپین بنجامن و حاتم بن عرفا که در موفقیت‌های فصل گذشته این تیم نقش زیادی داشتند را از دست داده‌اند.

پاری‌سن‌ژرمن
نیمار مهمترین سوژه این روز‌های تیم پاریسی است. ستاره برزیلی این تابستان و تا همین دو روز پیش در اردوی تمرینی پی‌اس‌جی حضور نداشته تا شایعات در مورد آینده او بیشتر شود. او حالا مصدومیت مچ پا که باعث شد حضور در رقابت‌های کوپا آمریکا همراه با تیم ملی برزیل را از دست بدهد، پشت سر گذاشته، اما مشخص نیست که برای این دیدار به میدان خواهد رفت یا نه. شاگردان توماس توخل در هر شش دیدار گذشته خود در سوپرجام فرانسه برنده بوده‌اند و برد‌های قاطعانه‌ای را نیز مقابل حریفان خود به دست آورده‌اند از جمله برد ۴ بر صفر فصل گذشته مقابل موناکو و پیروزی ۴ بر یکمقابل لیون در سال ۲۰۱۶.

رن
رن مصدوم خاصی در این بازی ندارد، اما ژولیان استفان سرمربی این تیم باید با غیبت بازیکنانی مثل رامی بن سبعینی، امبایه نیانگ، اسماعیلا سار و حمری ترائوره که همگی در جام ملت‌های آفریقا حضور داشته‌اند و دوران استراحت را می‌گذرانند کنار بیاید. استفان معتقد است تیمش باید در فصل نقل و انتقالات فعالیت بیشتری داشته باشد، اما خودش موضوع انتقال لوران کاسیلنی مدافع آرسنال به تیم رن را رد کرد. تیم او در بازی فینال فصل گذشته مقابل پاری‌سن‌ژرمن عملکرد خوبی داشت و حالا باید مقابل انتقامجویی تیم حریف نیز تدابیر تازه‌ای را اتخاذ کند.

آمار
۱۱) پاری‌سن‌ژرمن در ۱۳ بازی اخیر خود در همه جام‌های مقابل رن، به ۱۱ برد دست یافته است.
۵) لوران بلان با پنج عنوان قهرمانی، رکورددار قهرمانی در سوپرجام فرانسه است.
۱۶) در بازی‌های سوپرجام، ۱۶ مرتبه تیمی که قهرمان لیگ این کشور بوده، برنده بازی شده است.
۲۴) این بیست و چهارمین سوپرجام فرانسه با فرمت فعلی است. اولین بار سال ۱۹۹۵ این رقابت برگزار شده و فقط یک سال در این مدت برگزار نشده است.
۸) پی اس جی با هشت قهرمانی، رکورددار سوپرجام فرانسه است. این تیم از سال ۲۰۱۳ به بعد فاتح همه سوپرجام‌های فرانسه بوده است.
۷) پاری‌سن‌ژرمن، امروز با هفت حضور متوالی لیون در سوپرجام فرانسه برابری می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی