نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کمیته انضباطی در فصل جدید که رویه جدیدی را در پیش گرفته است. هر که به هر چیز اعتراض می‌کند محکوم است!

به گزارش   خبرورزشی ، کمیته انضباطی هر که را در مورد کیفیت توپ‌های لیگ برتر صحبت کرده بود، توبیخ کرد. با درج در پرونده و اعلام داشت که آرای صادره قطعی است. این حکم در پرونده بازیکنانی، چون وریا غفوری و امید عالیشاه دو بازیکن استقلال و پرسپولیس به ثبت رسید که در مورد کیفیت توپ‌ها صحبت کرده بودند. این دو نه به سازمان لیگ تاختند که چرا با دربی‌استار قرارداد امضا کرد و دراین بین نه خدای ناکرده کسی را متهم به ساخت و پاخت برای انتخاب توپ دربی‌استار کردند! این دو فقط به کیفیت توپ بازی‌ها اعتراض کردند. در شدیدترین حالت گفتند توپ بازی‌ها افتضاح است! البته بودند افراد دیگری هم که به کیفیت توپ بازی‌ها اعتراض کردند. مثل کالدرون، سرمربی تیم پرسپولیس، اما برای او رأیی صادر نشد!
واقعیت این است کمیته انضباطی در فصل جدید که رویه جدیدی را در پیش گرفته است. هر که به هر چیز اعتراض می‌کند محکوم است! بلافاصله دعوت می‌شود و اگر در نشست انضباطی حاضر نشود در گام نخست به درج در پرونده و توبیخ محکوم می‌شود و در ادامه ممکن است با محرومیت مواجه شود. فرقی نمی‌کند اعتراض به کیفیت توپ بازی‌ها باشد یا داوری بازی. در هر صورت هر که حرف بزند محکومیت او قطعی است!
توهین و اتهام به داوری قابل قبول نیست. همچنین توهین و اتهام به مدیران فدراسیون فوتبال یا هر کس دیگری بدون مدرک هستند. این اتفاق در هر فوتبالی رخ دهد بی‌شک طرف از سوی کمیته انضباطی با جرایم سنگینی مواجه می‌شود، اما در هیچ فوتبالی به آدم‌ها به خاطر اعتراض آرام و البته منطقی حمله نمی‌کنند. اگر قرار باشد بازیکنان از صحبت کردن در مورد کیفیت توپ‌ها منع شوند و یا در مورد داوری و هیچ مسئله دیگری حرف نزنند یک فضای دیکتاتوری به وجود می‌آید و این پیشرفت را از فوتبال ایران سلب می‌کند. در این انتقاد‌ها و گفتمان هاست که فوتبال پیشرفت می‌کند نه در حرف نزدن‌ها. سازمان لیگ باید به جای حمله به کسانی که به کیفیت توپ بازی‌ها اعتراض کردند از شرکت دربی استار در مورد کیفیت توپ‌ها توضیح می‌خواست و توضحیات فنی به باشگاه‌ها ارائه می‌داد. در این مسیر یا بازیکنان و باشگاه‌ها قانع می‌شدند و یا سازمان لیگ و از همه مهمتر این کشمکش‌ها صورت نمی‌گرفت. رویه‌ای که کمیته انضباطی در برخورد با تخلفات در پیش گرفته است به جای آرام کردن فضا قطعاً التهابات جدیدی را به وجود خواهد آورد و فدراسیون فوتبال متأسفانه به دفعات ابتدا رفتار‌ها را بروز می‌دهدو بعد آن را ارزیابی می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی