۰
یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اتحادیه فوتبال اسکاتلند محدودیت‌هایی برای ضربه سر زدن کودکان زیر ۱۲ سال در نظر خواهد گرفت.

به گزارش خبرورزشی، محققان در دانشگاه گلاسکو دریافته اند که بازیکنان حرفه‌ای فوتبال سه و نیم برابر بیش از افراد عادی در معرض مشکلات مغزی قرار داشته و ممکن است دچار زوال عقل شوند، به همین دلیل ممکن است ضربه سر زدن برای کودکان زیر ۱۲ سال در فوتبال ممنوع شود.

هیئت مدیره فدراسیون اسکاتلند پس از گفتگو با کارشناسان بخش پزشکی، گزینه‌های مختلفی را در این رابطه در نظر خواهد گرفت. ممنوعیت ضربه سر زدن برای کودکان از سال ۲۰۱۴ در ایالات متحده آمریکا برقرار است.

یک منبع آگاه در این رابطه به بی بی سی گفت: تیم جدید فدراسیون خواهان پیشگیری از مسائل آسیب زا است. مطالعات حاکی از آن است این یافته‌ها به طور خودکار نمی‌توانند اعمال شوند، اما نمی‌توان هیچ کاری انجام نداد و در صورت لزوم، باید اقدامات بنیادی و پیشگیرانه اعمال شود. قصد ما ممنوعیت ضربه سر زدن نه فقط در بازی‌ها، بلکه در تمرینات با کاهش کار‌های تکراری است. 

دکتر جان مک‌لین، مشاور پزشکی فدراسیون فوتبال اسکاتلند در این رابطه گفت: ما می‌خواهیم با ارائه دستورالعمل‌های معقول، قدم‌هایی را برای کاهش فشار از روی دوش بازیکنان جوان برداریم. برخی موارد ساده مانند محدود کردن تمرین سر فصل برای بازیکنان جوان و هفته‌ای یک جلسه تمرین برای ریکاوری مغز. 

مطالعه دانشگاه گلاسکو نشان می‌دهد، جف استل مهاجم سابق وست بروم، به علت ضربه سر مکرر درگذشت. این تحقیقات پس از تاخیر در تحقیقات اولیه توسط فدراسیون فوتبال و اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای انجام شده و خانواده استل که در سال ۲۰۰۲ فوت کرده بود را عصبانی کرد. دختر او داون، مدعی شد که از شنیدن نتایج این یافته‌ها مبهوت و متعجب شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی