۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اختلاف ۸ امتیازی لیورپول با تیم دوم برای تیم یورگن کلوپ ایده‌آل است، اگرچه در ماه نوامبر تیمی با این اختلاف قهرمان نشده و حالا حالا‌ها رقابت ادامه خواهد داشت.

کلوپ به سوی قهرمانی، گواردیولا به فکر دومی! به گزارش خبرورزشی، برد ۳ بر یک؛ بهترین نتیجه‌ای که لیورپولی‌ها می‌توانستند تصور کنند برابر منچسترسیتی بگیرند و از جدی‌ترین رقیب‌شان در راه قهرمانی فاصله پیدا کنند. ارزش این ۳ امتیاز در پایان فصل مشخص خواهد شد. فصل قبل که ۹۷ امتیاز کسب کردند برابر سیتیزن‌ها فقط یک امتیاز گرفته بودند و همان یکی از دلایل مهمی بود که در نهایت رقابت بر سر قهرمانی را به شاگردان گواردیولا واگذار کردند. نکاتی از این بازی که حاشیه‌هایی هم داشت را مرور خواهیم کرد.

اقتدار فابینیو
چرا فابینیو در دیدار با استون‌ویلا روی نیمکت نشست؟ کلوپ می‌دانست این هافبک برزیلی چقدر برایش می‌تواند در دیدار برابر سیتی ارزشمند باشد و او را از محرومیت در امان نگه دارد. فابینیو اگر یک اخطار می‌گرفت محروم می‌شد. از همان ابتدای نبرد آنفیلد مشخص شد برنامه‌ریزی کلوپ صحیح بود. نه تنها به خاطر گل زیبایی که زد و شوت تماشایی که به تور دروازه براوو چسبید، بلکه برای جمع‌آوری توپ‌های سرگردان میانه میدان. در واقع این هافبک برزیلی فضای کار بیشتری برای هافبک‌های تیمش فراهم می‌کند. فابینیو در جدال با سیتی نشان داد برای لیورپول چقدر بازیکن مهمی شده است.

کلوپ به سوی قهرمانی، گواردیولا به فکر دومی!

ذهنیت قهرمانی
یورگن کلوپ پیش از این دیدار از شاگردانش خواسته بود برابر مدافع عنوان قهرمانی شجاع باشند. نه تنها لیورپول در این بازی شجاع بود، بلکه نمایشی کوبنده داشتند. بعد از گل نخست، خیلی زود از کمبود‌های دفاعی تیم گواردیولا استفاده کردند و ضربه بعدی را هم به این حریف زدند. بله، شروع سیتی در آنفیلد خوب بود و توپ را زیاد در اختیار داشت، اما تیم کلوپ خیلی خوب به بازی برگشت و بار‌ها ثابت کرد می‌تواند چند گل به سیتیزن‌ها بزند. لیورپول این فصل بسیار موفق بوده و به وضوح می‌توان دریافت ذهنیت یک تیم قهرمان را دارند. هفته قبل هم وقتی از استون‌ویلا عقب افتادند در دقایق پایانی نشان دادند نه تنها برای تساوی، بلکه برای بردن می‌جنگند.

کلوپ به سوی قهرمانی، گواردیولا به فکر دومی!

آیمریک برگرد
پپ کاملاً حق داشت، توپ ۲ مرتبه به دست آرنولد برخورد کرد. با این حال داور اعتقادی به پنالتی نداشت و شرایطی که توپ به دست برخورد کرده بود را برای نشان دادن نقطه پنالتی کافی ندانست. گواردیولا خوب می‌داند مشکل تیم او داوری نبوده و نیست. در بازی‌های اخیر گواردیولا مجبور شد از فرناندینیو رودری در مرکز دفاع استفاده کند و حتی وقتی اوتامندی و استونز در دسترس بودند هم به آن‌ها اعتماد نکرد. با جدایی کمپانی و مصدومیت لاپورت دفاع سیتی شکننده شده. استونز این بازی در ترکیب بود و نشان داد در بازی‌های بزرگ قابل اعتماد نیست. از طرفی آنجلینیو و واکر بیشتر در حمله مؤثر بودند و در کار‌های دفاعی عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتند. حتماً از همین حالا گواردیولا دست به دعا شده لاپورت زودتر به ترکیب تیمش برگردد تا با این خط دفاعی بیشتر امتیاز از دست نداده است.

کلوپ به سوی قهرمانی، گواردیولا به فکر دومی!

ادامه کابوس آگوئرو در آنفیلد
ورزشگاه‌های کمی هستند که سرخیو آگوئرو در آن‌ها گل نزده و یکی از برجسته‌ترین آن‌ها آنفیلد است. مهاجم گلزن آرژانتینی بی‌شک یکی از بهترین‌های تاریخ لیگ برتر است، اما مثل اینکه آنفیلد برای او تبدیل به یک کابوس شده. او ۱۷۳ گل در لیگ برتر زده و حتی یکی از آن‌ها هم در آنفیلد نیست. در نیمه دوم این بازی تعویض شد و حالا ۶۰۱ دقیقه است که در آنفیلد نتوانسته گلزنی کند. همین افت او را می‌توان دلیل مهمی برای شکست سیتی دانست.

سیتی برای دومی می‌جنگد
اختلاف ۸ امتیازی لیورپول با تیم دوم برای تیم یورگن کلوپ ایده‌آل است. اگرچه در ماه نوامبر تیمی با این اختلاف قهرمان نشده و حالا حالا‌ها رقابت ادامه خواهد داشت، اما با دور شدن سیتی کمی خیال‌شان راحت است. تیم دوم هم سیتی نیست و لستر است. تیمی که برندان راجرز ساخته رقیب جدی سیتیزن‌ها برای دومی شده و تیمی که فرانک لمپارد آماده کرده هم حالا مدعی حضور بین ۴ تیم بالای جدول است. در واقع می‌توان گفت حالا گواردیولا و شاگردانش باید برای دومی بجنگند. به روز‌هایی نزدیک خواهیم شد که برنامه مسابقات فشرده‌تر می‌شود. حوالی کریسمس و ژانویه سیتی با مصدوم‌هایی که دارد کار دشوارتری هم خواهد داشت. در واقع آن‌ها برای جبران فاصله با لیورپول باید دعا کنند رقیب امتیاز از دست بدهد و با وضعیت فعلی همه امتیاز‌ها را بگیرند. کمی امید در اردوی سیتی کم شده و بیشتر باید مراقب از دست ندادن رده دوم باشند!

کلوپ به سوی قهرمانی، گواردیولا به فکر دومی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی