نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رییس کمیته ملی المپیک گفت: اگر در این دو سال ضعفی در کار وجود دارد مسئولیت آن بر عهده من است.

به گزارش خبرورزشی، رضا صالحی امیری در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بیان کرد: در دوسال گذشته نیمی از راه را با یکدیگر طی کردیم. در این مسیر با فراز و فرودها و تلخی های و شیرینی ها ی زیادی روبرو بودیم اما مسیر را گم نکردیم. باور داریم انگیزه لازم برای عبور از این مسیر را داریم. اگر هر کدام از ما یک مسیر را انتخاب می کردیم دچار انشقاق می شدیم. همه به اصول تعریف شده پایبند بودیم.
او ادامه داد: مدیریت جمعی مبنای عمل و تصمیم ما شد. گفتگو و همدلی را مبنای همه مسائل قرار دادیم. شفاف سازی را در همه تصمیم ها مبنا قرار دادیم. اگر موفقیتی کسب شد مربوط به شما فدراسیون ها، وزارت ورزش و آکادمی ملی المپیک است اما اگر ضعفی وجود دارد که قطعا هم هست بر عهده من است. ما تلاش کردیم از هرگونه بی‌صداقتی پرهیز کنیم.

صالحی امیری با اشاره به در پیش بودن المپیک توکیو گفت: برای ۲۰۲۰ از ظرفیت وزارت خانه های دیگر، شهرداری و نهادهای دیگر استفاده می کنیم و اقدامات ارزشمندی انجام شده است. هرگز فراموش نمی‌کنیم مدیون خون شهیدان و جانبازان هستیم.

امیری ادامه داد: به دیپلماسی ورزشی هم توجه داشتیم. آخرین دیدارمان هفته گذشته با توماس باخ بود که سه جلسه فشرده در دو روز داشتیم. در مجموع حرکتی را برای کاهش تهدید علیه ورزش ایران شروع کردیم. وزارت خارجه، مجلس، مجموعه وزارت ورزش و کمیته در تلاشیم تا مشکل میزبانی حل شود. این هماهنگی بین وزارت، کمیته و فدراسیونها می‌تواند کمک کند تا به خوبی حرکت کنیم.

او در مورد شایععاتی مبنی بر توافق با باخ در مورد معضل رژیم صهیونیستی گفت: ما در لوزان هیچ گونه مکاتبه، توافق نامه و قراردادی را امضا نکردیم. صرفا یک دور گفت‌وگوهای دیپلماتیک بین ما و باخ بود. ما در چهارچوب منشور عمل می‌کنیم و تا الان به عنوان عضور رسمی کمیته بین المللی به منشور پایبند هستیم و در چارچوب آن عمل می‌کنیم اما هیچ توافق و تعهدی یا قراردادی در این سفر امضا نشد.

صالحی امیری در مورد مشکل فوتبال گفت: در چند روز گذشته تمام ظرفیت کشور شامل مجلس، دولت، وزارت خارجه، کمیته المپیک و وزارت ورزش به کار گرفته شد تا بتوانیم این تصمیم غیر عقلانی و ناعادلانه را عوض کنیم. باور دارم این یک تصمیم سیاسی است چون ایران کشور امنی است و طرح این مساله اهداف سیاسی دارد و من آن را در دایره فشارهای بین المللی تعریف می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی