نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رافائل نادال مرد شماره دو تنیس جهان اولین قهرمانی خود در مسترز‌های تنیس در سال ۲۰۲۰ را به دست آورد. او این موفقیت را با یک پیروزی آسان مقابل تیلو فریتس در سه ست پیاپی در فینال مسترز مکزیک کسب کرد.

به گزارش خبرورزشی، ستاره ۳۳ ساله اسپانیایی، که بعد از شکست یک ماه پیش خود در مرحله یک‌چهارم نهایی گرند‌اسلم استرالیا و حذف از آن رقابت‌ها، برای اولین بار به میدان می‌رفت در تورنمنت مسترز مکزیک حتی یک ست هم در کل رقابت‌ها نباخت.

او سومین قهرمانی خود در مکزیک را بعد از موفقیت در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ جشن گرفت و بعد از این موفقیت گفت: «از این خوشحال‌تر نمی‌توانم باشم. از ابتدا تا انتها یک تورنمنت فوق العاده را پشت‌سر گذاشتم. رقابت‌های مکزیک اولین عنوان قهرمانی بود که من در طول دوران حرفه‌ای خود به دست آوردم و همین که توانستم بعد از ۱۵ سال باز هم در اینجا قهرمانی به دست بیاورم، برایم فوق العاده است. نمی‌دانم چطور از کسانی که همیشه باعث می‌شوند در مکزیک احساس راحتی داشته باشم تشکر کنم.»

نادال در مسابقه مقابل فریتس هم که اولین رویارویی این دو تنیس‌باز به حساب می‌آمد کاملاً بدون اشتباه ظاهر شد و فرصت کسب اولین قهرمانی در سال ۲۰۲۰ را از دست نداد. قهرمانی ۱۹ گرند‌اسلم تنیس جهان با سرویس‌های فوق العاده خود، فریتس را مجبور به عقب‌نشینی کرد و هشتاد‌وپنجمین قهرمانی دوران ورزشی خود را به دست آورد.

بعد از رقابت‌های اوپن استرالیا که با قهرمانی جوکوویچ به پایان رسید، نادال عنوان شماره یکی رده‌بندی تنیس جهان را به نواک جوکوویچ واگذار کرد. جوکوویچ هشتمین قهرمانی خود در گرند‌اسلم استرالیا را به دست آورد و از این نظر رکوردشکن شد.

نادال امیدوار بود که با قهرمانی در آکاپولکو (مسترز مکزیک) دوباره رتبه یک جهان را از آن خود کند، اما او برای رسیدن به این هدف نیاز داشت که جوکوویچ در مسترز دبی به فینال هم نرسد. اتفاقی که نیفتاد و جوکوویچ توانست با ثبت بیست و یکمین برد متوالی خود در بازی مقابل استفانو سیسیپاس در فینال مسترز دبی، قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورد و همچنان رتبه شماره یک تنیس مردان جهان را در اختیار داشته باشد.

قهرمانی در مکزیک به این معنی است که نادال طی هفده سال گذشته هر سال دست‌کم به یک جام رسیده است. او، راجر فدرر و نواک جوکوویچ همچنان به ثبت رکورد‌های جادویی و دست‌نیافتنی در دنیای تنیس ادامه می‌دهند.

در فینال تنیس زنان در مسترز مکزیک هم هیتر واتسون که بخت شماره هفت قهرمانی رقابت‌ها به حساب می‌آمد توانست اولین قهرمانی خود در مسترز‌ها را طی سال گذشته به دست بیاورد. او با نتیجه ۲ بر یک مقابل حریف کانادایی خود، لیلا فرناندس، به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را کسب کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی