۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب از ساعت ۲۳:۱۵ در دور پنجم جام‌حذفی انگلیس چلسی به مصاف لیورپول می‌رود.

به گزارش خبرورزشی، حساس‌ترین جدال دور پنجم جام‌حذفی انگلیس، دیداری بین چلسی و لیورپول در استمفوردبریج خواهد بود که امشب از ساعت ۲۳:۱۵ شروع می‌شود. هردو تیم در حال حاضر مشکلاتی دارند که باعث می‌شود دلخوش به پیروز شدن در این دیدار و صعود به دور بعد باشند.

چلسی؛ فرانکی یک جام می‌خواهد
فرانک لمپارد با همه مشکلاتی که چلسی داشته، دوست دارد تیمش در اولین فصل حضورش به‌عنوان سرمربی روی نیمکت آبی‌ها یک جام بگیرد. فقط جام‌حذفی در دسترس است، نه در لیگ قهرمانان مدعی هستند و نه جام لیگ برتر در دسترس خواهد بود. در واقع جدالِ استمفوردبریج با لیورپول می‌تواند از بازی دیگری در ادامه فصل مهم‌تر باشد. اگرچه باید در لیگ برتر هم جایگاه‌شان را برای صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد حفظ کنند، اما جام گرفتن لذت دیگری دارد. شاید چلسی بتواند از روحیه خراب لیورپول بعد از اولین شکست در لیگ برتر استفاده کند و ضربه دیگری به این رقیب بزند.

لیورپول؛ جدی بگیر
فاجعه‌ای رخ نداده، لیورپول هنوز هم با اختلاف صدرنشین لیگ برتر است و قطعاً طلسم قهرمانی را خواهد شکست، اما وقتی تیمی ۴۴ بازی، یعنی بیش از یک سال در لیگ نبازد، باخت بعدی می‌تواند چندین برابر دردناک باشد. هواداران لیورپول به گونه‌ای ناراحت بودند که انگار در حال سقوط کردن به دسته پایین‌تر هستند! در هر صورت کلوپ الان وظیفه سنگینی دارد و آن‌هم بازگرداندن تیمش به روند خوب قبلی است. از شانس بد، بازی بعدی در جام‌حذفی است و اگر باز هم بلغزند یک جام دیگر را از دست خواهند داد. هنوز هم برخی از هواداران لیورپول ناراحت هستند که چرا جام‌های حذفی و اتحادیه را کلوپ جدی نمی‌گیرد. شاید حالا وقت آن باشد که لیورپول به دوگانه قهرمانی انگلیس فکر کند. در این تورنمنت هم ۱۴ سال است قهرمان نشده‌اند.

آخرین جدال
لیورپول در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس ۲ بر یک در استمفوردبریج، چلسی را شکست داد. آرنولد و فیرمینو برای سرخ‌ها و کانته برای آبی‌ها گلزنی کردند.

آمار بازی
۶) قرعه و برنامه جوری پیش رفته که چلسی و لیورپول سال‌های اخیر زیاد با هم بازی کرده‌اند. از سال ۲۰۱۸ به بعد در ۶ بازی به مصاف هم رفته‌اند که لیورپول برنده ۳ بازی بوده و چلسی ۲ مرتبه پیروز شده، یک بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۳) لیورپول در ۳ دیدار اخیر مقابل چلسی پیروز شده است. البته یکی از آن‌ها دیدار سوپرجام اروپا بود که در ضربات پنالتی حریف را شکست دادند.
۸) چلسی با ۸ قهرمانی سومین تیم پرافتخار جام‌حذفی است. آخرین جامی که گرفته‌اند سال ۲۰۱۸ بوده.
۷) لیورپول ۷ مرتبه در جام‌حذفی قهرمان شده که البته حسرت‌شان برای این جام زیاد است. آخرین قهرمانی سرخ‌ها به سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد.
۴۴) لیورپول به تازگی رکورد ۴۴ بازی بدون شکست بودن در لیگ برتر انگلیس را از دست داده است.
۲) چلسی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۰ فقط ۲ بازی را برده، اما همین تعداد برد در جام‌حذفی داشته و تا دور پنجم بالا آمده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی