۰
یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سریع‌ترین مرد ایران گفت: در کنار اتفاقات تلخ سال ۹۸، کسب سهمیه المپیک توکیو بهترین خاطره‌اش است.

به گزارش خبرورزشی، حسن تفتیان، دونده المپیکی ایران در گفتگویی ضمن تبریک سال نو به مردم بیان کرد: امیدوارم مردم ایران سال خوبی را پیش رو داشته باشند. در وهله اول برای آن‌ها سلامتی می‌خواهم، امیدوارم در سلامتی کامل باشند و اگر برایشان مشکلی پیش آمده خیلی زود بهبود پیدا کنند.

او از مردم خواست که برای کنترل شیوع کرونا در خانه بمانند و بیان کرد: به عنوان عضو کوچکی از ایران از همه دوستان و عزیزان خواهش می‌کنم که به توصیه‌های مسئولان کشور و وزرات بهداشت که برای کنترل شیوع کرونا زحمت می‌کشند و سلامتی خود را به خطر می‌اندازند تا ما سالم باشیم، گوش بدهند، در خانه بمانند و این موضوع را جدی بگیرند تا همه با هم کرونا را شکست دهیم.

این دونده المپیکی در مورد اردوی فرانسه گفت: اردوی بسیاری خوبی داشتم و در هفت مسابقه بین‌المللی داخل سالن شرکت کردم که خوشبختانه نتایج خوبی به دست آوردم. با اینکه مسابقات جهانی به میزبانی چین لغو شد، اما روند تمریناتم را تغییر ندادم و مسابقات را به عنوان مسابقه تدارکاتی در نظر گرفتم. با این حال نتایج خوبی به دست آوردم، در یک مسابقه قهرمان و در سه مسابقه نایب قهرمان شدم، در سایر مسابقات هم عناوین خوبی به دست آوردم. علاوه بر این رکود‌های خوبی را هم که از نظر مربی‌ام قابل قبول بود، کسب کردم.

تفتیان با اعلام اینکه به ایران برگشته است، تصریح کرد: در آخرین روز‌هایی که امکان پرواز از فرانسه به ایران وجود داشت، برگشتم. من هم مثل خیلی از مردم کرونا را جدی گرفته‌ام و اکنون در خانه مانده‌ام حتی با اینکه ماه‌ها از خانواده دور بودم، اما ترجیح دادم که در خانه بمانم و به دیدن پدر و مادرم که در شهرستان هستند، نروم تا حداقل از یک مسافرت جلوگیری کنم.


تفتیان در مسیر برگشت به ایران
او در این مورد افزود: با اینکه المپیک را پیش رو داریم، اما در برهه کنونی سلامتی مهمترین چیز است. به موضوع کرونا در ایران و جهان به اندازه کافی پرداخت شده و من هم به عنوان فردی از این جامعه باید در خانه بمانم. در حال حاضر تمریناتم را در خانه انجام می‌دهم تا مشکل شیوع کرونا برطرف شود.

تفتیان به احتمال لغو بازی‌های المپیک توکیو در نتیجه شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: کل دنیا درگیر کرونا است و المپیک هم تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته است. مشکل در انجام هماهنگی‌ها، مسابقات انتخابی و برگزاری اردو‌ها باعث شده که حرف و حدیث‌هایی مبنی بر تعویق المپیک یا لغو این بازی‌ها به گوش برسد. البته هنوز کسی چیزی نمی‌داند و منتظر هستیم تا مسئولان سازمان جهانی وکمیته بین المللی المپیک تصمیم‌گیری کنند.

این دونده المپیکی به تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره خود در سال ۹۸ اشاره کرد وگفت: سال گذشته اتفاقات تلخ زیادی افتاد به گونه‌ای که تلخ‌ترین روز‌ها و لحظات من هم مربوط به همین سال بود، چون ناراحتی مردم کشورم مرا تا آنجا ناراحت می‌کند که بر زندگی شخصی و تمریناتم هم تاثیر می‌گذارد. اکنون هم در شرایط سختی قرار داریم و وقتی می‌بینم ایران و جهان درگیر شیوع کرونا هستند و عده‌ای بیمار و عده‌ای دیگر فوت شده اند، نارحت می‌شوم. کمترین کاری که در این شرایط از دستم برمی‌آید این است که مثل همه مردم در خانه بمانم تا این موضوع ختم به خیر شود. در کنار تلخی‌ها لحظات شیرینی هم رقم خورد؛ بهترین اتفاق کسب سهمیه المپیک بود که توانستم یکسال قبل از المپیک خیالم را از بابت سهمیه راحت کنم.

تفتیان :کرونا را جدی گرفته‌ام و در خانه مانده‌ام

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی