نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت فوتبال گفت: از همان اول که گفتند ویروس آمده و پیش از آنکه بحث قرنطینه مطرح شود به ویلای شخصی‌ام آمدم و خودم را قرنطینه کردم و امیدوارم همه مردم هم رعایت کنند.

به گزارش خبرورزشی، صحبت با علیرضا نیکبخت همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد. او در زمان بازی از بهترین و البته جذاب‌ترین فوتبالیست‌های فوتبال ایران بود و حالا هم در دوران بازنشستگی همچنان حرف‌های جالب زیادی برای گفتن دارد. او هنوز نگران این است که پررنگ‌ترین خاطره ثبت شده از وی انتقال جنجالی‌اش به پرسپولیس باشد و خودش را در مربیگری فرد مستعدی می‌داند که ممکن است ۱۰ سال دیگر این موقع روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته باشد. گفت‌وگوی نوروزی نیکبخت را در ادامه می‌خوانید.

سال ۹۸ برایت چطور گذشت؟ چه از لحاظ شخصی و چه اجتماعی؟
از لحاظ زندگی شخصی و حرفه‌ای در مجموع سال خوبی برایم بود و اتفاقات خوبی رقم خورد هرچند می‌توانست بهتر از این هم باشد، ولی در مجموع راضی هستم. از لحاظ اجتماعی متاسفانه اصلاً سال خوبی نبود و پر از اتفاقات تلخ و ناگوار بود. از همان نوروز که هموطنان ما درگیر سیل شدند تا سایر اتفاقاتی که آخرینش همین ویروس کرونا است که امیدوارم هرچه زودتر گورش را گم کند.

این روز‌ها کجایی و مشغول چه کاری هستی؟
از همان اول که گفتند ویروس آمده و پیش از آنکه بحث قرنطینه مطرح شود به ویلای شخصی‌ام آمدم و خودم را قرنطینه کردم و امیدوارم همه مردم هم رعایت کنند و اگر مجبور نیستند در خانه بمانند تا شر این ویروس از سر مردم کشور ما کم شود. متاسفانه برخی هم مجبورند در این مدت کار کنند که آن‌ها هم حتما موارد ایمنی را رعایت کنند.

استقلال را در سالی که گذشت چطور دیدی؟
استقلال فراز و نشیب زیاد داشت که به خاطر تغییراتی بود که در تیم ایجاد شد، ولی در مجموع تیم عملکرد خوبی داشت و اگر درگیر مصدومیت‌ها نبود خیلی بهتر از این هم نتیجه می‌گرفت. الان هم خدا را شکر با فرهاد مجیدی اوضاع خوبی تا قبل از تعطیلی لیگ پیدا کرده بود و تیمِ فرهاد به نظرم همان تیم استراماچونی است با انگیزه و شور و اشتیاق بیشتر و مطمئنم اجازه دهند فرهاد در استقلال موفق می‌شود.

خودت هم تجربه مربیگری در سال ۹۸ را داشتی، ولی خیلی زود با سرخپوشان پاکدشت قطع همکاری کردی؟
از رضا عنایتی ممنونم که به من اعتماد کرد و فرصت خوبی بود، ولی به دلیل مشکلات شخصی نمی‌توانستم به همکاری ادامه دهم و عذرخواهی کردم و هیچ موضوع دیگری نبود. من پتانسیل مربیگری را در خودم می‌بینم و مطمئن باشید در سال ۹۹ دوباره وارد عرصه خواهم شد و با قدرت به کارم ادامه می‌دهم.

در حال حاضر هم که ویروس کرونا مسابقات را تعطیل کرده است.
این به ضرر تیم‌هایی شد که اوضاع خوبی داشتند و روی دور نتیجه گیری بودند، ولی در مجموع چاره‌ای نبود و در همه جای دنیا بازی‌ها را تعطیل کردند و فوتبال هرچقدر با ارزش باشد از جان آدمیزاد ارزشمند‌تر نیست.

در این شرایط اگر لیگ ادامه پیدا نکند باید چکار کرد؟ با قهرمان اعلام کردن پرسپولیس موافقی؟
نمی‌خواهم حرفی بزنم که علیهم جبهه بگیرند و خود مسئولان فدراسیون باید در این مورد تصمیم‌گیری کنند. فکر نمی‌کنم بشود قبل از پایان فصل جام قهرمانی را به تیم بدهند و هنوز بازی‌های زیادی باقی مانده است و تصمیم درستی نیست.

وضعیت تیم ملی را با انتخاب اسکوچیچ چطور می‌بینی؟
در مورد انتخاب اسکوچیچ نظر خاصی ندارم و فدراسیون از بین گزینه‌های مختلف با انتخاب او یک جور پاس رونالدینویی داد. در حال حاضر شرایط انقدر سخت شده است که دیگر در راه جام جهانی نمی‌توانیم امتیازی از دست بدهیم. متاسفانه قدر مربیان سابق را ندانستیم و یادمان رفته روزی بدون دغدغه به جام جهانی صعود می‌کردیم و حتی ادعای صعود از مرحله گروهی جام جهانی را داشتیم. امیدوارم تیم ملی با کادرفنی جدید موفق شود.

چند سوال نوروزی، انتظارت از سال ۹۹ چیست؟
انتظارم این است که یک سال بدون حادثه و اتفاقات تلخ و بدون تورم و گرانی و مشکلاتی که جامعه ما را غمگین کرده داشته باشیم. اولینش شکست دادن ویروس کرونا که امیدوارم به زودی آن را جشن بگیریم.

کسی هست که لازم باشد در ابتدای سال جدید او را ببخشی؟
من همه را بخشیدم. چیزی که در کلاس‌های مربیگری و با بالا رفتن سن و تجربه‌ام یاد گرفتم این است که باید ببخشم و این را قبل‌تر وقتی بازیکن بودم نمی‌دانستم و تجربه امروز را نداشتم، ولی حالا انقدر تغییر کرده‌ام که یک انسان دیگر شده ام و همه را بخشیده‌ام.

نیازی هست از کسی حلالیت بطلبی؟
بله دو نفر هستند. یکی از آن‌ها علی دایی است که به خاطر اتفاقات تیم ملی باید از او عذرخواهی کنم. متاسفانه یک عده دوست نما حرف‌هایی میان من و او به دروغ رد و بدل کردند که باعث شد رابطه‌مان به هم بخورد، ولی من وظیفه دارم از او عذرخواهی کنم. شخص دیگری هم که باید از او حلالیت بطلبم را نمی‌توانم بگویم.

اگر به ۱۰ سال قبل برگردی چه تغییری در زندگی‌ات ایجاد می‌کنی؟
چیزی که می‌گویم برای بیش از ۱۰ سال قبل است، ولی دوست دارم به عقب برگردم و پیشنهادی که از لیگ اسپانیا داشتم را قبول کنم. من اولین بازیکن ایرانی بودم که از لیگ اسپانیا پیشنهاد داشتم و می‌توانستم اولین لژیونر ایرانی در لالیگا باشم، ولی در آن مقطع اشتباه کردم و پیشنهادم را رد کردم و فکر می‌کنم می‌توانست نقطه عطف کارنامه کاری من در دوران بازی باشد.

۱۰ سال دیگر دوست داری کجا باشی؟
امیدوارم ۱۰ سال دیگر در مربیگری به موفقیت‌های زیادی رسیده باشم و هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشم.

اولین بار چه زمانی عاشق شدی؟
در دوران نوجوانی بود و همه ما عشق‌های دوران کودکی و نوجوانی را تجربه کردیم و برای من هم ۱۴-۱۵ سالگی اتفاق افتاد.

آهنگ و خواننده مورد علاقه‌ات؟
بابک جهانبخش و آهنگ برفش را خیلی دوست دارم. به تمام کار‌های بهنام بانی هم علاقه دارم. آهنگ خلسه از تتلو را هم می‌پسندم.

فیلم مورده علاقه‌ات؟
یک سریال اخیراً دیدم به اسم پاور که فوق‌العاده بود و به همه پیشنهاد می‌کنم. فیلم هم همیشه عاشق گادفادر بودم و هرگاه در زندگی احساس شکست کردم این فیلم را دیدم.

اگر به فوتبال نمی‌آمدی الان چه شغلی داشتی؟
نمی‌دانم، فکر می‌کنم شغل پدرم یعنی تولیدی لباس را ادامه می‌دادم.

۱۰۰ میلیارد پول یکجا به دستت برسد با آن چکار می‌کنی؟
همه را خرج می‌کنم. نمی‌دانم واقعاً هیچ وقت آدم مقتصدی نبودم و برای پول‌هایم برنامه نداشتم.

اگر امروز رئیس جمهور شوی اولین تصمیمی که می‌گیری چیست؟
اولین کاری که می‌کنم شایسته سالاری است و بچه‌های با استعداد و نخبه را سر کار می‌گذارم. به عنوان یک کمک فکری می‌توانند کارایی بالایی داشته باشند چرا که ایده‌های ما در حال حاضر در عرصه مدیریت برای ۳۰-۴۰ سال پیش است. در فوتبال مثال می‌زنم که یک فرد از فدراسیون کنار می‌رود و مدیر باشگاه می‌شود. شخصی که در پست قبلی نتیجه نگرفته در پست جدید چطور می‌خواهد موفق باشد؟

اگر ۴ نفر از افراد مشهور را برای رفتن به رستوران انتخاب کنی دوست داری چه کسانی باشند؟
دوست دارم آن ۴ نفر دیوید بکام، جوج کلونی، تام کروز و جنیفر لوپز باشند.

اگر روزی در این دنیا نبودی دوست داری تو را چگونه به یاد بیاورند؟
متاسفانه فکر می‌کنم ذهنیت خوبی از من باقی نماند و هروقت اسم من بیاید بگویند استقلال را فروخت و خیانت کرد و به پرسپولیس رفت. ولی خدا را شکر من جوری زندگی کردم که مدیون و چاپلوس کسی نباشم. اگر اشتباهی کردم شهامت عذرخواهی دارم، ولی اگر اشتباه نکرده باشم سرمم برود حرفم را عوض نمی‌کنم. دوست دارم به رفیق بازی شناخته شوم و بگویند دل بزرگی داشت.

یک دروغ ۱۳ هم بگو؟
از قول من بنویسید دلار شد ۳ هزار تومان.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی