۰
جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شمشیرباز المپیکی ایران با تاکید بر اینکه نزدیک به ۵۰ روز است در قرنطینه خانگی به سر می‌برد در مورد چگونگی پیگیری تمریناتش در این شرایط توضیح داد.

به گزارش خبرورزشی، پایانِ مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان و مسجل شدن سهمیه تیمی ایران برای المپیک تقریباً همزمان شد با فراگیری ویروس کرونا در ایران و تأثیری که بر تمام فعالیت‌های ورزشی و غیرورزشی گذاشت طوریکه شمشیربازی مثل مجتبی عابدینی بعد از بازگشت به ایران خود را در منزل شخصی قرنطینه کرد و اینگونه به شعار «در خانه بمانیم» عمل کرده است.

البته وی طی این مدت تمرین در منزل را دنبال کرده، اما فقط در حدی که آمادگی بدنی‌اش را تا حدی حفظ کند چراکه تاکید دارد تمرین با اسلحه شمشیربازی به گونه‌ای نیست که بتوان آن را در محیطی غیر از سالن تمرین انجام داد. به همین دلیل است که این شمشیرباز تعویق در زمان برگزاری بازی‌های المپیک را به نفع خود و هم تیمی‌هایش می‌داند.
مجتبی عابدینی گفت: به محض بازگشت از محل برگزاری جام جهانی لهستان تا به امروز در خانه بوده‌ام و فقط برای خرید‌های ضروری منزل را ترک کرده‌ام. اعضای خانواده‌ام یک هفته زودتر از خودم وارد قرنطینه خانگی شدند. الان نزدیک به ۵۰ روز است اینگونه زندگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: طی این مدت تمرین در خانه داشتم البته نه آنقدر ویژه و تخصصی؛ فقط تمرینات کششی و کار با وزنه انجام می‌دهم تا آمادگی‌ام افت زیادی پیدا نکند، اما در مورد تمرینات فنی و کار با اسلحه هیچ تمرینی نداشته‌ام، چون اصلاً شرایطش مهیا نیست. تمرین با اسلحه شمشیربازی به گونه‌ای است که باید فقط در سالن تمرینی انجام شود. اگر در جایی مانند خانه آنهم خانه آپارتمانی این تمرینات را انجام دهیم، تبعات خواهد داشت. اگر در جریان تمرین یک حمله داشته باشیم، یک طبقه را پایین می‌آورد و ساختمان را ویران می‌کند.

این ملی‌پوش شمشیربازی اسلحه سابر ایران با تاکید بر اینکه تمرین شمشیربازی درخانه امکان پذیر نیست، تصریح کرد: انجام حمله در حین تمرین و ضربه‌ای که به زمین وارد می‌کنیم، صدایی ایجاد می‌کند که ویران‌کننده است. اصلاً نمی‌شود بدون ملاحظه این تمرین را در خانه انجام داد. شاید ایده بعضی‌ها این باشد که از ماسک شمشیربازی برای تمرین در خانه استفاده شود و به قول شمشیربازان نوک بزنند یعنی با شمشیر به ماسک ضربه بزنند که من اصلاً این را قبول ندارم. در هر صورت فعلاً با این شرایط کنار می‌آئیم و به تمرین مختصر بدنی بسنده می‌کنیم، چون چاره‌ای غیر از این نداریم.

عابدینی خاطرنشان کرد: منتظر هستیم ببینیم چه زمان شرایط برای بازگشت به اردو و سالن و تمرین گروهی مهیا می‌شود که البته بعید می‌دانم به این زودی‌ها مهیا شود. چینی‌ها که برای مبارزه با کرونا، قرنطینه سفت و سختی داشتند بعد از ۸۰ روز تقریباً به شرایط عادی بازگشتند و از قرنطینه خارج شدند. با شرایطی که در ایران می‌بینیم، اما قطعاً حالا حالا‌ها درگیر با کرونا و مراقبت‌های لازم برای مبارزه با آن خواهیم بود.

وی گفت: فعلاً همه مردم از هم می‌ترسند که البته این خوب است، چون باعث می‌شوند نسبت به رعایت پروتکل‌های کرونا مُقَیدتر شوند. به هر حال تا زمان پاک شدن کامل جامعه از کرونا هیچ پیش بینی در مورد بازگشت به اردو و تمرین نداریم. البته برای رشته‌ای مانند شمشیربازی این مسئله خیلی نگران کننده نیست. به هر حال ما سهمیه خود را قطعی کرده ایم و دغدغه‌ای این حیث نداریم. بحران کرونا وتاثیری که مبنی بر لغو فعالیت‌ها داشته بیشتر برای ورزشکارانی مشکل‌ساز شده که همچنان استرس حضور در میادین انتخابی المپیک را دارند.

شمشیرباز المپیکی ایران همچنین به تغییر ایجاد شده در زمان بازی‌های المپیک اشاره کرد و گفت: اعتراف می‌کنم تا قبل از اینکه تصمیم نهایی برای تعویق بازی‌ها گرفته شود و به خصوص وقتی صحبت از برگزاری احتمالی بازی‌ها در موعد مقرر (مردادماه امسال) می‌شد، استرس زیادی داشتم، چون می‌دانستم به خاطر شرایط ایجاد شده نمی‌توانیم خوب تمرین کنیم و با آمادگی کامل به توکیو برویم بنابراین تعویق یک ساله المپیک به نفع من و هم‌تیمی‌هایم است، چون بدون دغدغه کسب سهمیه، یک سال و نیم زمان تمرین داریم. البته اینکه چه زمانی شرایط برای بازگشت به تمرینات مهیا شود، مشخص نیست، اما در هر صورت کمبود زمان نداریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی