نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هری کین با 200 میلیون پوند به منچستریونایتد خواهد پیوست؟ اگر این اتفاق رخ بدهد شیاطین‌سرخ قطعاً برنده بزرگ معامله خواهند بود.

فوتبال جهان » انگلیسبه گزارش خبرورزشی، شایعه روز در روز‌هایی که هنوز نمی‌دانیم سرنوشت فصل جاری لیگ برتر چه خواهد شد: «هری کین با ۲۰۰ میلیون پوند و رکوردشکنی راهی منچستریونایتد می‌شود». کاپیتان تیم ملی انگلیس تمامی دوران بازی‌اش در رده بزرگسالان را در تاتنهام سپری کرده و از نداشتن جام ناامید شده است، با این وجود که تیمش به برخی جام‌ها مثل لیگ قهرمانان اروپای فصل قبل، نزدیک بود. این بازیکن ۲۶ ساله چندی پیش به طور واضح گفت برای اینکه جام بگیرد، تاتنهام را ترک خواهد کرد و همین حرف‌ها باعث شد شایعات پیرامون او شدت بگیرند. از ژانویه که دچار مصدومیت همسترینگ شد از فوتبال دور بوده، اما تعطیلی لیگ برتر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا باعث شده آماده بازگشت به میادین شود. با این حال تابستان که برسد ممکن است در انتقالی غیرمنتظره، هری کین به یکی از رقبای بزرگ تیمش در لیگ برتر انگلیس ملحق شود. نشریه «دیلی‌میل» انتقال احتمالی کین به منچستریونایتد را بررسی کرده، انتقالی برای تیمِ سولشائر که اگر با ۲۰۰ میلیون پوند به وقوع بپیوندد، رکورد نقل‌وانتقالات را خواهد شکست. آیا یکی از مرگبارترین مهاجمان اروپا به کار شیاطین‌سرخ خواهد آمد؟

گلزن ثابت شده

بدون ذرّه‌ای شک، رکورد هری کین نشان می‌دهد ارزشمندترین صفتی که می‌توان برای او به کار برد، «گلزن ثابت شده» است. کین در طول دوران بازی‌اش برای تیم باشگاهی‌اش و تیم ملی، ۲۲۹ گل در ۳۷۸ بازی به ثمر رسانده است و ۲ مرتبه هم کفش طلای لیگ برتر انگلیس را به ویترین افتخاراتش اضافه کرده. از فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ که کین با درخشش در لیگ اروپا نام خودش را سر زبان‌ها انداخت، تابه‌حال به خوبی در خط حمله اسپرز نقش یک رهبر را داشته، به حدی که هر وقت او مصدوم است مشخص می‌شود تاتنهام چقدر به کین وابستگی دارد. کین مقابل دروازه کشنده است و ضربات دقیق و منحصربه‌فردی با هردو پا به توپ می‌زند. همچنین روی هوا و موقعیت‌های تک‌به‌تک هم مفید است. حتی این فصل که تیمش شرایط خوبی نداشته و خودش هم ۳ ماه دور از میادین بوده، ۱۷ گل در تمامی رقابت‌ها زده و همچنان برترین گلزن اسپرز است.

مرد بازی‌های بزرگ

هری کین ۲۶ ساله ثابت کرده در بالاترین مراحل هم می‌تواند در هر مسابقه گلزنی کند. کین پس از درخشش در لیگ اروپا در دیداری بزرگ به میدان رفت؛ شهرآورد شمال لندن. در آن بازی ورزشگاه وایت‌هارت‌لین گل‌هایی شگفت‌انگیز به ثمر رساند و عملکرد خوب او مقابل آرسنال، تیمی که در آکادمی‌اش بازی کرده بود، به همان یک بازی ختم نشد. در ۱۱ بازی مقابل توپچی‌ها ۱۰ گل زد. او رکورد گلزنی مقابل تمام تیم‌های بیگ‌سیکس را هم داشته و در سالیان اخیر در لیگ قهرمانان اروپا هم دروازه تیم‌های بزرگی همچون یوونتوس، دورتموند و بارسلونا را باز کرده است، اما شاید همه این‌ها به اندازه بزرگ‌ترین دستاورد او نباشد که با بازوبند کاپیتانی انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ به دست آورد. کین در مجموع ۶ گل در این تورنمنت به ثمر رساند و تیمش با اتکا به عملکرد خوب او تا نیمه‌نهایی جام جهانی رسید. در نهایت هم توپ طلای بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی ملی جهان را به افتخاراتش افزود. رکورد کلی او با پیراهن سه‌شیر ۳۲ در ۴۵ بازی است و ۲۱ گل با رکورد وین رونی فاصله دارد. رکوردی که شاید در آینده با توجه به سنش بشکند.

حرفه‌ای‌گری

یکی دیگر از خصوصیات قابل توجه هری کین، حرفه‌ای‌گری اوست که بسیار مورد تحسین قرار می‌گیرد. کین یک بازیکن حرفه‌ای در داخل و خارج از زمین است و خستگی روی برخورد و رفتار او تأثیر نمی‌گذارد. جدای از دستاورد او در کسب جام‌ها، کین در ابتدای مسیر حرفه‌ای‌اش ۴ مرتبه به تیم‌های لیتون‌اورینت، میلوال، نوریچ‌سیتی و لسترسیتی، قرض داده شد و از تلاش برای رسیدن به ترکیب تیم اول تاتنهام دست نکشید. زمانی که به این خواسته‌اش رسید هم از تلاشش کم نشد و جایگاهش در باشگاه و تیم ملی را حفظ کرد. با اشاره به رفتار‌های عجیب بازیکنانی مثل دله اَلی هم‌تیمی‌اش (در واکنش به شیوع کرونا) و کایل واکر هم‌تیمی سابقش (برگزاری مهمانی در روز‌های قرنطینه)، باید یادآوری کنیم که کین هیچ‌وقت چنین حاشیه‌هایی نداشته است.

مهارت رهبری

از زمانی که بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلیس به او سپرده شده، تبدیل به یک رهبر خارق العاده شده است. رهبری کین در روسیه نمونه بود. همه بر کوشش و روحیه رقابتی کین اذعان دارند. او حتی می‌تواند کاپیتان اول تاتنهام هم باشد و به وضوح مربی قبلی‌اش مائوریسیو پوچتینو و مربی فعلی‌اش ژوزه مورینیو، روی او حساب باز می‌کنند. کاپیتانی و رهبری در منچستریونایتد چیزی نیست که به راحتی دست به دست شود و در شرایط فعلی هم بازیکنی با چنین خصوصیاتی کم دارند. بنابراین در این زمینه لزوم حضور کین احساس می‌شود.

آخرین قطعه پازل منچستریونایتد

از فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ باشگاه منچستریونایتد تلاش کرده تا یک مهاجم نوک شش‌دانگ جذب کند. با وجود انتظار اولیه، روملو لوکاکو آن مهاجمی نبود که می‌خواستند و مطمئناً الکسیس سانچس همچنین بازیکنی به شمار نمی‌رفت. مارکوس رشفورد هم در طول یک فصل نوسان زیاد داشته، در حالی که بهترین نمایش‌های او را زمانی دیده‌ایم که در گوش چپ بازی کرده است، اما با وجود هری کین که یک تمام‌کننده مرگبار است و ۲ مرتبه هم کفش طلای لیگ برتر را برده، تیم سولشائر آن بُرندگی لازم را در خط حمله پیدا خواهد کرد. نه فقط به این دلیل که کین در تیم ملی با رشفورد همبازی بوده، بلکه این دلیل که می‌تواند یک الگو برای مهاجم جوان و ۱۸ ساله‌ای همچون میسون گرینوود باشد. علاوه بر این، بعد از شروع بسیار خوب برونو فرناندس در منچستریونایتد، بدون شک او از بازی کردن مهاجمی همچون کین جلوتر از خودش هیجان‌زده خواهد شد. هوش و قابلیت تطبیق‌پذیری کین و همچنین توانایی ضربه زدن با هردو پا، به ویژه در کنار سرعت بازیکنانی مثل رشفورد، مارسیال و جیمز در کناره‌ها، می‌تواند یک خط حمله رؤیایی برای شیاطین‌سرخ بسازد. هزینه ۲۰۰ میلیون پوند برای کین می‌تواند برای اد وودوارد و اوله‌گنار سولشائر یک قمار بزرگ باشد، آن‌هم در دورانی که باشگاه‌ها با شرایط سخت اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما در هر صورت جذب بازیکنی با کیفیتِ هری کین، یک تجارت خوب و هوشمندانه از سوی باشگاه منچستریونایتد خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی