۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وینکو بگوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس از شرایط این روزهای این تیم بعد از برانکو گفت.

فوتبال ایران » لیگ برتربه گزارش خبرورزشی، وینکو بگوویچ یکی از چندین مربی کرواتی است که به فوتبال ما آمده و در چند تیم مختلف ایران کار کرده.  او که 17سال در ایران حضور داشته هنوز علاقه زیادی به پرسپولیس دارد و همیشه در صحبت‌هایش از خاطرات خوبش از این تیم و هوادارانش می‌گوید. به همین دلیل با او مصاحبه‌ای داشتیم و در مورد مسائل فنی پرسپولیس نظرات مرد کروات را جویا شدیم.

 

فکر می‌کنی تیم گل محمدی می‌تواند راه موفق پرسپولیس برانکو را ادامه دهد؟

برانکو چند سال متوالی در پرسپولیس حضور داشت و موفق شد ساختار خوبی به لحاظ فنی برای این تیم بسازد. ساختاری که برای کالدرون و یحیی هم باقی ماند و موجب شد یحیی هم با توجه به تجربه مربیگری موفقش و هم با در اختیار داشتن بازیکنان خوب نتایج خوبی بگیرد.

اخیراً با گل‌محمدی صحبت کرده‌ای؟

مدتی قبل با یحیی حرف زدم.او چهار سال شاگرد خودم بود. او مربی است که اخلاق و شخصیت بالا و مهم‌تر از همه کیفیت بالای فنی در امر مربیگری دارد و حتماً می‌تواند تیمش را به بهترین شکل هدایت کرده و به موفقیت برساند. یحیی در دوران بازیگری‌اش هم مدافعی بسیار توانمند و آرام بود که حرفش را در زمین می‌زد. در دوران مربیگری هم او ارزش بالایش را در کار با تیم‌های مختلف نشان داده و ان‌شاءالله امسال هم با قهرمانی پرسپولیس قدرت مربیگری‌اش را به رخ فوتبال ایران خواهد کشید تا ثابت کند فوتبال ایران در عالم مربیگری هم باید روی او حساب خاصی باز کند.

شاخصه و روش کاری فنی یحیی چگونه است و چقدر با برانکو تفاوت دارد؟

برانکو بر اساس دفاع - ضد حمله کار می‌کرد و با پرسینگ پرقدرت و سرعت زیاد حریفان را تحت تأثیر قرار می‌داد و تیمش شناور بازی می‌کرد. یحیی اما تیمی دارد که با مالکیت بالا، حفظ توپ و پرس، قدرت خودش را بر حریفان تحمیل می‌کند. روش کاری یحیی در تیم‌های قبلی‌اش هم همین طور بوده اما حالا با تیم خوبی که برانکو از خودش برای پرسپولیس که مملو از بازیکنان با کیفیت است، باقی گذاشته، یحیی هم موفق شده به بهترین شکل کارش را پیش ببرد. به نظر من پرسپولیس واقعاً بهترین و کامل‌ترین تیم از نظر کیفیت بازیکن است و حتماً می‌تواند با این تیم باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

چرا پرسپولیس در دور رفت لیگ قهرمانان چهره موفقی نداشت؟

ما باید بپذیریم که تیم‌های خلیج‌فارس و در رأس آنها تیم‌های قطری و اماراتی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند و با جذب بازیکنان خارجی با کیفیت شرایط را برای پرسپولیس و بقیه نماینده‌های ایران در آسیا سخت و دشوار ساخته‌اند اما حتماً گل‌محمدی با درایتش و گروه آنالیز خوبی که دارد می‌تواند ضعف‌های تیمش را در دور رفت بررسی کرده و ان‌شاءالله نتایج دور رفت را جبران کند.

بهترین بازیکن پرسپولیس در فصلی که گذشت از نظر شما چه کسی بود؟

پرسپولیس بازیکنان خوب زیادی دارد و هیچ تیمی فقط با اتکا به یک بازیکن خوب نمی‌تواند بهترین باشد. از بیرانوند و رادوشویچ بگیرید تا شجاع، نوراللهی، وحید امیری، ترابی و چند بازیکن دیگر پرسپولیس که همگی عالی هستند. و در بین بهترین‌ها واقعاً نمی‌توانم بهترین را انتخاب کنم.

رادوشویچ چند سالی است که در پرسپولیس درخشیده اما در تیم ملی کرواسی از او استفاده نشده.

تیم ملی کرواسی در سطح بسیار بالایی قرارداد و از وجود چند بازیکن بسیار با کیفیت هم بهره می‌برد اما با این وجود معتقدم رادوشویچ هم می‌تواند جزو چهار پنج دروازه‌بان خوب کرواسی قرار بگیرد و حتی شانس حضور در تیم ملی را هم برای خودش در صورت ادامه روند موفق چند سال اخیرش قائل باشد.

اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی و هموطن‌تان در تیم ملی موفق می‌شود؟

اسکوچیچ یک مربی کروات دیگر است که حتماً مانند بقیه مربیان کروات هموطنم از دانش و توانایی بالایی برخوردار است به همین دلیل من به او و موفقیتش با تیم خوب و همکارانی همچون هاشمیان و باقری که جزو بهترین‌ها هستند خیلی امیدوارم تا با کمک آنها با شکست بحرین و عراق و کسب این شش امتیاز به مرحله بعدی صعود کنید.

فکر می‌کنی پوکر قهرمانی و ثبت این رکورد تاریخی برای یحیی و شاگردان یحیی محقق خواهد شد؟

پرسپولیس با بازیکنان عالی و کادر فنی بسیار مجربش توانایی پوکر قهرمانی و تاریخ‌سازی را دارد. رکوردی که فکر کنم سال‌ها و شاید یک دهه دیگر تیمی در ایران نتواند به آن برسد. اصلاً چه می‌دانید شاید دست نخورده هم باقی بماند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی