۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دراگان اسکوچیچ، با کدام آورده‌هاى فکرى و با کدام مطالعه ویژه، پذیراى مربیگرى تیم ملى ایران شد؟

فوتبال ایران » لیگ برترخبرورزشی/ اردشیر لارودی؛ این سؤال رهای‌مان نمی‌کند! پرسشى که باید جواب قانع‌کننده و مستدلى داشته باشد! مسئله و موردى که ذهن ما را می‌خورد و بى‌خواب‌مان می‌کند، این است: دراگان اسکوچیچ، با کدام آورده‌هاى فکرى و با کدام مطالعه ویژه، پذیراى مربیگرى تیم ملى ایران شد؟ کارى است بزرگ، مأموریتى است سترگ! باید که با مغز پر از دانسته‌هاى تازه، وارد عرصه شد! جور دیگرى نمی‌توان پا به گود گذاشت! و آیا او، مطالعه کافى و لازم را در راستاى این مهم، انجام داده است؟ کى و کجا؟ چگونه و با کدام ناخنک‌زدنى به انبار دانش و خودویژگى‌هاى فوتبال ایرانى! و آیا غنى شدن از این بابت و از این حیث، یک ضرورت درجه اول و مافوق همه درجه‌بندى‌ها نیست؟ یعنى اسکوچیچ، با یک سرى از معلومات عام و دانسته‌هاى «جزئى و کلى» از عهده این کار برخواهد آمد؟ جواب ما از پاسخ‌هاى اسکوچیچ، به چند و، چون کارهایش که هم انجام داده و هم باید هنوز هم انجامشان دهد- تا کم نیاورد و مشت پرى داشته باشد- این است!
 
من می‌بینم، پس چشم دارم

 شگرد اسکوچیچ که حواسش حتى به هواداران کى‌روش هم هست، این است:

یکم- دیدن تمام بازى‌هاى اخیر تیم ملى که شامل ٤٠ بازى می‌شود!

دوم- تهیه و تماشاى ١٠٠ بازى از بازى‌هاى مربوط به لیگ نوزدهم! متوجه شدید؟ دیدن و ارزیابى کردن و آنالیز و حلاجى ٤٠ بازى تیم ملى که تقریباً همگى‌شان دیده شدند و «ندانم» هاى چندى باقى نماند! شناخت از تیم ملى، به واسطه تماشاى چندین و چندباره لحظات خاص و نکات برجسته عادات حرکتى تیم ملى که به سر رسید! مانده است «برخوردى» با شگرد و چشمه‌هاى فوتبال ایران و بازى ایرانى که با ذره‌بین انداختن به «تو در تو» هاى ١٠٠ مسابقه لیگ برتر، اسکوچیچ را از خلأ فکرى دور می‌کند! می‌توان اسکوچیچ را با چشم‌هاى جست‌وجوگر خود دید که دارد از فاصله اجتماعى روزهاى مبارزه با «کرونا ویروس» و از ایام دورى از بازى هم، هوشمندانه استفاده می‌کند!
 
گریز از مرگ آدم‌هاى مفید

 پرسیده بودیم، فوتبال با بزرگان خود چگونه رفتار می‌کند؟ جاى مردانى که «خردورزى» هنر آنهاست، اینک کجاست؟ از چند تن، نام هم برده بودیم! یکى از اینان، بیژن ذوالفقارنسب که خود پاسخ داد به سؤال‌مان تا پرسمان علت‌دار ما، روى هوا نماند و تا معلوم شود از سرمایه‌هاى بى‌بدیل انسانى خود، چگونه استفاده می‌کنیم! دکتر بیژن ذوالفقارنسب جواب داد:فوتبال ٧ نفره‌اى که براى خودش عالمی دارد و پر از نشانه‌هاى اصالت انسان و انسانمدارى اراده‌گرایانه بسیار زیباست! من عاشق این مبارزه شده‌ام! عاشق دیدنى‌هایش! حالا دوباره می‌پرسم: جاى ذوالفقارنسب در اتاق فکر و مرکز فکرسازى فوتبال باید باشد یا در انجمن فوتبال ٧ نفره؟ یعنى فدراسیون فوتبال، در هیئت‌رئیسه خود، در مجمع خود، در کمیته‌هاى فنى و آموزشى خود، در تیم‌هاى ملى اش، نیازى به ذوالفقارنسب ندارد؟ لابد ندارد! لابد بهتر از او را دارد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی