۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کتابی درباره مرگ امیلیانو سالا مهاجم آرژانتینی پیشین نانت و کاردیف، باعث شده فرضیه قتل او مطرح شود.

فوتبال جهان » در حاشیه فوتبالبه گزارش خبرورزشی، به تازگی کتاب جدیدی منتشر شده که حاوی اطلاعات تکان‌دهنده‌ای در مورد ماجرای مرگ امیلیانو سالا، بازیکن فقید آرژانتینی است و در این کتاب ادعا می‌شود که این بازیکن به قتل رسیده است.

در بخشی از این کتاب به تحقیقاتی که در زمینه مرگ این بازیکن 28 ساله انجام شده است اشاره می‌شود و جزئیاتی مطرح می‌شود که احتمال قتل او را نشان می‌دهد.

این بازیکن در یک پرواز هوایی در ژانویه سال گذشته کشته شد، درست دو روز قبل از اینکه انتقالش از تیم نانت به تیم کاردیف در لیگ برتر انگلیس قطعی شود. او با هواپیمای شخصی خود عازم انگلیس بود که قرارداد نهایی را امضا کند که در بین راه این هواپیما سقوط کرد و امیلیانو و خلبان هواپیما جان خود را از دست دادند.

حالا در کتابی افشاگرانه به نام «جنایت فوتبالی قرن، کشتن امیلیانو سالا»، به نقل از یک منبع موثق این‌طور آمده است: «زبان کشتن در همه جای دنیا تقریباً یکی است و برای همه زبانی آشناست. مرحله بعدی این است که مجموعه تحقیقاتی که در یک پرونده انجام می‌شود، و در مرحله‌ای که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، نکات جدیدی را به شما نشان می‌دهد. شاید رسیدن به این نتیجه که قتلی در کار بوده، کمی زیاده‌روی به نظر برسد که آن هم به این دلیل است که بسیاری از شواهد و مدارک یا از بین رفته‌اند یا مخفی شده‌اند اما تئوری توطئه از سوی کسانی که به پرونده و تحقیقات نزدیک هستند مطرح شده است و بر همین اساس به کلمه «قتل» نزدیک شده‌اند.»

تحقیقاتی که توسط مسئولان فرانسوی انجام شده است بیشتر بر محور خلبان هواپیما، دیوید ایباتسون بوده است کسی که هدایت هواپیمای تک موتوره پایپر مالیبو N264DB را برعهده داشته در حالی که فاقد مدرک و گواهی‌نامه معتبر برای هدایت این نوع از هواپیمای نفربر بوده است.

تردید

پروازی که قرار بود صبح هنگام از نانت به کاردیف انجام شود تا ساعت 7:15 بعد از ظهر به تعویق افتاد. این در حالی بود که طبق نوشته این کتاب خلبان ایباتسون به دلیل اختلال دید در شب که به نوعی «شب کوری» شبیه بوده، ممنوعیت پرواز در شب را داشته است.

نکته دیگری که در این کتاب بیان شده و تردیدها را بیشتر کرده این است که چتر نجات آقای ایباتسون، هنگامی که صندلی او از بین لاشه‌های هواپیما بیرون کشیده شده، پیدا نشد و خبری از آن نبوده است. جسد او هم هرگز پیدا نشد و فقط گفته شد که او مرده است، یا در واقع این فرضیه پذیرفته شد که او مرده است.

فرار خلبانیک تئوری عجیب و تکان‌دهنده این است که خلبان قبل از برخورد هواپیما به زمین، خودش را نجات داده و با چتر نجات بیرون پریده است. هری هریس، نویسنده کتاب در این زمینه نوشته است: «ایباتسون به شدت بدهکار بود و از سوی دادگاه هم بابت بدهی‌های مالی محکوم شده بود، به همین دلیل چنین ریسکی را انجام داد. ضمن اینکه او علاوه بر خلبانی چند شغل دیگر هم داشت، هم دیجی بود و هم لوله‌کش و البته در چتربازی هم مهارت زیادی داشت.»

از سوی دیگر تردیدهایی نیز در مورد اینکه سالا چطور در معرض مونوکسید کربن قرار گرفته و بیهوش شده است نیز به وجود آمده است. مهمت دالمن 62 ساله که مدیر تیم کاردیف سیتی است به اشتباهاتی که در این زمینه صورت گرفته، اشاره کرده است وگفته «شرایط غیرطبیعی» در این زمینه وجود داشته است: «اتاقک خلبان وکل محوطه کابین، به شدت تخریب شده بود. صندلی خلبان اما سالم بود. چتر نجات هم اصلاً پیدا نشد. چتر نجات صندلی جلو سمت راست، هنوز در محل خود قرار داشت و طوری بود که مشخص می‌کرد در طول پرواز کسی روی این صندلی نبوده است.»

پلیس در منطقه دورست، جایی که هواپیما سقوط کرد، فردی را که مظنون به قتل و آدمکشی بود دستگیر کرد‌ اما اقدامات بیشتری علیه او انجام نشد. هواپیمایی که سالا و آقای ایباتسون را حمل می‌کرد، از لینکولنشایر بلند شده بود، جایی که سالا به آنجا برگشته بود تا با خانواده و دوستان خود خداحافظی کند و بعد راهی کاردیف شود و در این تیم بازی کند.

بعد از این حادثه، کاردیف از پرداخت 17 میلیون یورویی که قرار بود به نانت بابت این انتقال پرداخت کند، امتناع کرد و مدعی شد به این دلیل که انتقال به صورت کامل انجام نشده است، دلیلی برای پرداخت پول وجود ندارد. کار به جایی رسید که فیفا وارد این ماجرا شد و حکم داد که انتقال کامل بوده و کاردیف باید قسط اول این قرارداد را که شش میلیون یورو بوده پرداخت کند. کاردیف همچنان زیر بار پرداخت پول نرفته و درخواست تجدید نظر به این حکم داده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی