۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال گفت که مطالبات این فدراسیون از فدراسیون جهانی فوتبال به چند میلیون دلار می‌رسد.

فوتبال ایران » مديريت فوتبالبه گزارش خبرورزشی، علی سلیمانی درباره کمک فیفا به فدراسیون‌های فوتبال کشور‌های مختلف اظهار داشت: فیفا از هر کشور، اطلاعات صورت‌های مالی و هزینه‌هایش را در دوره قبل و بعد از کرونا خواسته است. ما این صورت‌ها را تکمیل و ارسال کردیم. فیفا بر اساس این جداول، هزینه‌های فدراسیون‌ها را مشخص و بر این مبنا، مبلغی پرداخت می‌کند.



وی با اشاره به پاداش فیفا برای کشور‌های حاضر در جام جهانی تصریح کرد: ۱۶ تیم حذف‌شده در مرحله گروهی، ۸ میلیون دلار گرفتند که کمک فیفا مانند جام جهانی، کف مشخصی ندارد. فیفا نمی‌تواند مانند فدراسیون‌های آفریقای جنوبی و آلمان به ما پول بدهد و نسبت به هزینه‌ها کمک می‌کند.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره تصویب صورتحساب مالی فدراسیون در مجمع عمومی گفت: صورت مالی به تائید حسابرس رسیده و آماده‌ایم که آن را به اعضای مجمع ارسال کنیم. در زمانی که دبیرکل مشخص کند، سپس آن‌ها ۲۱ روز فرصت مطالعه صورتحساب و ارائه نظرات خود در مجمع را دارند.



سلیمانی درخصوص راهکار فدراسیون برای دریافت کمک احتمالی فیفا بیان کرد: جا‌هایی رفتیم تا فیفا حساب ما را تایید کند که هنوز به توافق نرسیده‌ایم. ما مستنداتی ارائه و چند شرکت معتبر داخلی برای پرداخت اعلام کردیم که هیچ‌کدام از حساب‌ها تایید نشد. با رایزنی با بانک مرکزی، قرار شد یک بانک عامل را متقاعد کنیم تا این مبلغ به این بانک واریز شود.

وی درباره شایعه پرداخت مبلغ قرارداد ویلموتس توسط باشگاه گل‌گهر سیرجان خاطرنشان کرد: اصلاً بحث گل‌گهر مطرح نیست و داستان ویلموتس کاملاً شفاف است. این پول از طریق وزارت ورزش و با همکاری دو وزیر پرداخت شد که الان بدهکاریم و پروتکل‌های آن مشخص است.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر ۱۰ روز دیرتر پول ویلموتس را می‌دادیم، فیفا قبول کرد که مبلغ مورد نظر را از طریق حساب ما پرداخت کند که کار به بازی مقابل عراق رسید و ما پولش را پرداخت کردیم. آماده‌ایم این حساب باز شود و بدهی‌ها را پرداخت کنیم.



سلیمانی درباره مطالبات ایران از فیفا گفت: اعتباراتی نزد فیفا داریم که تا تایید نشود، به حساب ما نمی‌آید. گفته شد ما ۷ هزار دلار طلب داریم که اینگونه نیست. مطالبات ما چند میلیون دلار است که تخصیص داده نشده است. ما از سال ۲۰۱۰ از فیفا بابت پروژه‌های عمرانی و فوروارد طلبکاریم که با پرداخت آن، بدهی‌ها را تسویه و کار‌های عمرانی را فعال می‌کنیم. ما مناقصه کردیم که زمین شماره یک را ترمیم کنیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال از AFC هم طلب دارد، اظهار داشت: ۳۰۰ هزار رینگت مطالبات بابت خوابگاه بانوان سررسید شده که پرداخت آن به‌خاطر تحریم‌ها پذیرفته نشد و مجدداً ۵۰۰ هزار رینگت برای تکمیل این پروژه داریم. فدراسیون فوتبال منابعی دارد، اما مشکلات مالی هم دارد.



خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در این باره که به نظر می‌رسد فوتبال ما ورشکست شده است، تصریح کرد: به نظرم روز‌های خوبی داریم. با وجود شیوع کرونا و مشکلات، به این اشاره نشده که در دو سال آتی که الان در آن هستیم، درآمد ما از تبلیغات محیطی و با مدیریت سازمان لیگ، چند ده برابر شده است.

سلیمانی در ادامه افزود: این اتفاق بزرگی است که با ادامه این روند، وضعیت باشگاه‌ها و فدراسیون بهتر می‌شود. هر جایی که فدراسیون فوتبال مشکلی داشته، همه نهاد‌ها کمک کرده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی