نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شرایط سخت لیگ و خاطره‌های تلخ باعث شد علیرضا حبیبی دست رد به پیشنهاد تیم‌های باشگاهی بزند. حالا او همه فکر و ذکرش همکاری با فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیاست.

خبرورزشی/ مهری رنجبر؛ علیرضا حبیبی قید سرمربیگری تیم ملی هندبال را زد. او بعد از سال سختی که داشت، تصمیمش را گرفت تا برود. هر چند صدایش را درنیاورد تا جلسه کمیته فنی فدراسیون تمام شود. شرایط سخت لیگ و خاطره‌های تلخ باعث شد او دست رد به پیشنهاد تیم‌های باشگاهی بزند. حالا او همه فکر و ذکرش همکاری با فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیاست.

چرا با فدراسیون قطع همکاری کردید؟
سال قبل بعد از فشار‌هایی که برای دو مسابقه مهم، برنامه اردو‌های تیم ملی، تدارکاتی، بود و نبود لژیونر‌ها روی من بود، دیگر رغبتی برای ادامه همکاری نداشتم چراکه شرایط سختی را تحمل کرده بودم و البته به خاطر آن فرصت‌های شغلی و پیشنهادات دیگری که به من می‌رسید را ازدست دادم، از طرف دیگر سرمربیگری تیم ملی برایم بار مالی زیادی ندارد.

یعنی همه این اتفاقات باعث شد شما تصمیم بگیرید سرمربی تیم ملی نباشید؟
دقیقاً. من به‌رغم همه فشار و مسئولیتی که به دلیل سرمربیگری تیم ملی هندبال داشتم به لحاظ مالی خیلی چشمگیر نیست. به همین دلیل برای آینده‌ام فکر اساسی کردم تا زندگی‌ام را هم تأمین کنم. من همان موقع نمی‌خواستم دیگر سرمربی تیم ملی باشم، اما رسماً هیچ حرفی نزدم. حتی این مدت هم پاسخگوی عملکرد تیم ملی بودم و منتظرم تا جلسه کمیته فنی برگزار شود و بعد رسماً بگویم دیگر نیستم.

درباره تصمیم جدید با رئیس فدراسیون هم صحبت کرده بودید؟
دو، سه هفته قبل از جلسه کمیته فنی من برای جلسه ستاد اجرایی قهرمانی جوانان آسیای شیراز در تهران بودم و مفصل با پاکدل صحبت کردم و گفتم با این شرایط ادامه همکاری با فدراسیون برایم خیلی سخت است. از طرفی تیم ملی هم امسال مسابقه ندارد و ترجیح دادم روی پیشنهادات دیگر کاری فکر کنم. با اینکه رئیس فدراسیون موافقت کرد، اما باز هم منتظر جلسه کمیته فنی شدم. خوشبختانه اعضای کمیته فنی در نبود لژیونرها، کمبودها، امکاناتی که داشتیم از نتایج تیم ملی راضی بودند، هرچند با بدشانسی سهمیه المپیک و جام جهانی را نگرفت، اما بازی‌ها و نتایج تیم خط و نشان برای تیم‌های آسیایی کشید چراکه کره را در انتخابی المپیک بردیم و در قهرمانی آسیا مساوی کردیم و تنها تیمی بود که با اختلاف ۶ امتیازی از قطر مدعی باخت. البته ۶ بازیکن جوان به ترکیب تیم ملی اضافه شد که آن‌ها هم خیلی خوب خودنمایی کردند. من دیگر توان ادامه کار را ندارم.

با این حساب مربیگری را فعلاً کنار می‌گذارید؟
من فعلاً به سرمربیگری تیم ملی فکر نمی‌کنم تا ببینم بعد از پساکرونا چه پیشنهاداتی می‌شود. اگر در تیم ملی و باشگاهی فعالیت نکنم، ترجیح می‌دهم حالا که مدرس و ناظر جهانی هستم با فدراسیون جهانی هندبال و کنفدراسیون آسیا کار کنم.

چرا برای لیگ با باشگاه‌ها کار نمی‌کنید؟
پیشنهاد باشگاهی برای این فصل داشتم، اما با مشکلاتی که در باشگاه ثامن الحجج داشتم به حقم نرسیدم و بعد هم شهرداری کاشان فعلاً قید مربیگری در لیگ را هم زده‌ام. من بعد از سه سال پیگیری شکایتم از شهرداری کاشان تنها بخشی از قراردادم را گرفته‌ام و بقیه اش ماند. در حالی که صفر تا صد کار با خودم بود و حتی از جیب خودم هم هزینه کردم تا تیم قهرمان شد، اما به حقم نرسیدم. در لیگ هندبال به جز دو، سه باشگاه قدیمی مثل فولاد مبارکه سپاهان و مس کرمان و... بقیه مشکلات مالی زیادی دارند. حتی ذوب آهم هم به تعهداتش عمل نکرد. دیگر زمان اینکه با سختی کار کنی و به یک‌سوم حقت هم نرسی گذشته است. بنابراین ترجیح می‌دهم حالا که فرصت دارم، مدرس فدراسیون جهانی و آسیا باشم.

شما در کمیته صدور جواز مربیگری در آسیا هم هستید. این کمیته چه کاری می‌کند؟
این کمیته به پیشنهاد من در کنفدراسیون آسیا راه‌اندازی شد تا هندبال هم مثل فوتبال و والیبال کلاس‌های مربیگری درجه B، C و D را برگزار کند و مدرک جهانی بدهد و تنها دوره‌های سطح A زیر نظر فدراسیون جهانی باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی