نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با وجود اینکه سهمیه تیم ملی بسکتبال برای المپیک با مهران شاهین‌طبع به دست آمد و رئیس فدراسیون هم وعده اعزام به توکیو با این مربی را داد، اما حالا با چرخش 180 درجه‌ای رئیس روبرو شده ایم.

پای باشگاه خصوصی در میان است!
خبرورزشی/ پریسا غفاری؛ دو سال و نیم پیش بود این مربی، تیم ملی را با تشکیل کادر فنی قوی راهی جام جهانی کرد و در شهریورماه سال ۹۸ هم در جام جهانی ۲۰۱۹، صاحب سهمیه المپیک توکیو شد تا مهمترین نتیجه بسکتبال رقم خورد.

اما شیوع کرنا و به دنبال آن تعویق یک ساله بازی‌های المپیک، باعث شد تا طباطبایی که با قاطعیت و بدون اشاره به نظرخواهی از کمیته فنی فدراسیون، از تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی خبر داده بود حالا ادامه همکاری با این مربی را منوط به این کمیته می‌داند: «تعویق یک ساله المپیک تمام برنامه‌ها را به هم ریخت، طبیعی است وقتی شرایط تا این حد تغییر کرده، باید روی خیلی از موارد دیگر تجدید نظر شود از جمله همکاری با مربیان، در این زمینه کمیته فنی و تصمیماتش تعیین کننده است.»

البته شایعاتی هم به گوش می‌رسد که فدراسیون با کمبود بودجه روبروست و رایزنی‌های یک باشگاه در این میان برای قطع همکاری با شاهین طبع و روی کارآمدن مربی خودش بی تاثیر نیست.

در این میان خبرورزشی به سراغ رامین طهماسبی، کارشناس فعلی بسکتبال که سمت‌های مدیرعاملی باشگاه صنام، عضو هیات مدیره صباباطری، مدیر فنی تیم ملی در سال ۱۳۸۱ (فدراسیون غضنفری)، مدیر فنی پتروشیمی بندرامام، صبامهرقزوین و صنایع ماهشهر را داشته رفت.

بسکتبال ایران و بازی‌های تیم ملی را حتماً پیگیری می‌کنید؟
بله، یک بازی هم از دست نمی‌دهم. بخصوص در این دو سه سال اخیر که لول و سطح بازی آن تغییر کرده است. تیم ملی بعد از باخت به عراق که نتیجه‌ای غیر منتظره بود به شاهین طبع سپرده شد. او هم در تیم ملی دست به کار‌های بزرگی زد و به همراه کادر فنی قدرتمندش بازی‌هایی را در جام جهانی ارائه داد که حتی گزارشگران آمریکایی به تحسین ان پرداختند.

خیلی‌ها می‌گویند ایران شانسی به المپیک رفت، نظرشان را قبول دارید؟
کسانی که این حرف را می‌زنند از بسکتبال چیزی نمی‌دانند. باید بدانید نیجریه اگر چین را نمی‌برد خودش المپیکی نمی‌شد. ما هم با آن بازی زیبا توانستیم فیلییپین را با اختلاف برده و به المپیک صعود کنیم. افتخاری که شاهین طبع و شاگردانش آن را رقم زدند. حتی مربی تیم فیلیپین نمی‌دانست که ایران باید با اختلاف ۲۱ امتیاز آن‌ها را شکست می‌داد! شاهین طبع و کادر فنی اش بسیار آگاه کار کردند. رفتن به المپیک کار آسانی نیست.

پای باشگاه خصوصی در میان است!

رئیس فدراسیون صحبت‌هایی مبنی بر امکان تغییرات در راس تیم ملی داده، نظر شما چیست؟
المپیک رفتن کار آسانی نیست. واقعا نمی‌دانم آیا این سخنان شوخی است. شاهین طبع بدون حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی سهمیه جام جهانی گرفت.. جایی که در تمامی افتخارات ما این دو حضور داشتند. بعد از ان هم در چین کادر فنی از سرمربی و فرزاد کوهیان گرفته تا آنالیزور وبدنسازش کار بزرگی کردند و بازی‌های جسورانه‌ای مقابل پورتوریکو اسپانیا انجام دادند. نمی‌دانم فدراسیون بر چه اساسی این حرف‌ها را زده است. شنیده ام مدیر یک باشگاه در این صحبت‌ها دخیل هستند.

وقتی آمریکا سرمربی‌اش مایک شیشفسکی را از تیم ملی کنار گذاشت، تیمش به جمع چهارتیم نرسید. در صورت تغییر در کادر فنی، فدراسیون کشورمان هم به بیراهه می‌رود. من با تمامی مربیان ایران کارکرده ام کسی به اندازه مهران شاهین طبع نمی‌تواند این بازیکنان را مدیریت کند. فدراسیون نشین‌ها از نظر فنی و تجربه کوچکتر از مهران شاهین طبع و کوهیان هستند. به نظرم باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این کار دخالت کنند.

آوردن آرون گرامی‌پور و مایک رستم‌پور به تیم ملی خوب بود؟
۱۰۰ درصد. من آن‌ها را نمی‌شناختم. این دو توسط شاهین طبع شناسایی و دعوت شدند. به نظرم هر دو بسیار بازیکنان توانمندی هستند و در بازیهایشان نشان دادند که توانمندی‌های بزرگی دارند. شاهین طبع می‌داند چه کسانی را دعوت کنند او حتی در دعوت از سعید داورپناه وقتی حس کرد بهترین بازی‌های فصل را داشته دعوت و در جمع پنج بازیکن اصلی قرار داد. قصد و غرضی وجود ندارد.

عملکرد شاهین طبع در صدرنشینی شهرداری گرگان چطور بود؟
یادم هست وقتی او به گرگان می‌خواست برود به او گفتم تمامی بازیکنان مهم جذب شده اند تو فکر نمی‌کنی با این بازیکنان نتوانی جایگاه تیم را تکرار کنی و آبرویت زیر سئوال می‌رود؟ در پاسخ به من گفت با کار سخت به موفقیت می‌رسم. او هیچ چیز برای از دست دادن ندارد. حرفه‌ای استو طرزکار با بازیکنان جوان را می‌داند.

یعنی شما کلاً مخالف تغییر سرمربی هستید؟
بله. شاهین طبع مربی است که با قلبش کار می‌کند و بیشترین افتخارات را برای ما رقم زده است. شاهین طبع کی روش بسکتبال است. فدراسیون فوتبال وقتی کی روش را عوض کرد بدترین ضربه را خورد.. شاهین طبع ایران را تاریخ ساز کرد. حق اوست که سرمربی ایران در المپیک باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی