نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لالیگای اسپانیا در حالی پس از 3 ماه از سر گرفته خواهد شد که برخی باشگاه‌ها نگرانی جدایی پیش از پایان فصل بازیکنان‌شان هستند.

به گزارش خبرورزشی، 120 بازیکن لالیگایی سی‌ام ژوئن در پایان قراردادشان می‌توانند تیم‌شان را ترک کند. این یعنی به اندازه 6 تیم کامل شامل بازیکنان اصلی و ذخیره، بازیکن‌هایی وجود دارند که تکلیف‌شان مشخص نیست. اتفاقی که برخی تیم‌ها مثل لگانس، ایبار، اسپانیول و مایورکا را بیش از همه تحت تأثیر قرار خواهد داد. قانون روشنی هم برای تمدید قرارداد این بازیکن‌ها وجود ندارد و برخی باشگاه‌ها خودشان درخواست تمدید قرارداد تا 19 جولای که پایان فصل است را به بازیکنان داده‌اند. با این حال برخی از این بازیکن‌ها قرضی هستند و همه‌چیز دست خودشان نیست. مذاکرات برای حفظ بازیکنان بی‌شماری هنوز در جریان است. باشگاه‌ها می‌ترسند با مصدومیت احتمالی بازیکنان‌شان، اتمام قرارداد هم دردسر دیگری برای‌شان درست کند. با این حال کمترین ضربه را در این مورد بارسلونا و رئال‌مادرید غول‌های لالیگا خواهند خورد، چراکه هرکدام فقط یک بازیکن دارند که قراردادشان سی‌ام ژوئن تمام می‌شود.

بارسلونا
فقط آردا توران 3 هفته دیگر بازیکن بارسلونا محسوب نمی‌شود. او 2 فصلی هم هست که به‌صورت قرضی به استانبول باشاکشهیر رفته و حتی اگر قرارداد داشت هم شاید باشگاه بارسلونا در پی حفظ او نبود. البته در روزهای بحرانی کرونا خبر رسیده باشگاه بارسلونا به غیر از چند بازیکن مثل لیونل مسی، مارک‌آندره تراشتگن، فرنکی دی‌یونگ، آنتوان گریزمن، جرارد پیکه و آنسو فاتی، دیگر بازیکنان را برای فروش در دسترس قرار می‌دهد اما این اتفاق قبل از پایان فصل رخ نخواهد داد و همه بازیکنانی که شایعه جدایی‌شان مطرح شده، قرارداد دارند. بازیکنانی مثل نلسون سمدو، ایوان راکیتیچ، آرتور، عثمان دمبله، مارتین بریت‌ویت، آرتورو ویدال، ساموئل اومتیتی و جونیور فیرپو همگی خطر ترک نوکمپ را حس می‌کنند.

رئال‌مادرید
در اردوی رئال‌مادرید هم همه بازیکنان قرارداد دارند. فقط آلفونس آرئولا سنگربان فرانسوی که به صورت قرضی از پاری‌سن‌ژرمن آمده سی‌ام ژوئن می‌تواند از جمع شاگردان زیدان جدا شود. البته همین جدایی هم برای رئالی‌ها دردسرساز می‌شود، چراکه در لیست بزرگسالان‌شان فقط کورتوا و آرئولا را به‌عنوان سنگربان در اختیار دارند. با این حال در صورت جدایی زودهنگام آرئولا، از تیم کاستیا می‌توانند دروازه‌بان بیاورند. از بین بازیکنان رئال‌مادرید هم شایعه جدایی گرت بیل، خامس رودریگس و لوکا یوویچ مطرح شده، با این حال همین مهره‌ها هم قرارداد دارند و تا پایان فصل در جمع شاگردان زیدان ماندگار هستند.

اتلتیکومادرید
اتلتیکومادرید هم مثل همشهری‌اش سنگربان دومش را از سی‌ام ژوئن از دست خواهد داد. آنتونیو آدان 33 ساله قراردادی نخواهد داشت اما این احتمال وجود دارد که قرارداد او برای یک فصل دیگر تمدید شود. سنگربان اهل مادرید که سابقه بازی در رئال را هم داشته تنها شاگرد سیمئونه در این پست به غیر از یان اوبلاک است. اتلتیکو زمستان پس از 2 سال یانیک فریرا کاراسکوی بلژیکی را به صورت قرضی از دالیان چین برگرداند. وضعیت این بازیکن هم مشخص نیست. با این حال احتمال اینکه باشگاه برای تمدید قرارداد قرضی کاراسکو دست به کار شود، کم نیست.

سویا
بین تیم‌های بالای جدولی بابت پایان قراردادهای سال 2020 سویا بیشترین ضرر را خواهد کرد. اگر اِور بانگا و نولیتو را آندلوسی‌ها نتوانند راضی به تمدید قرارداد بکنند، 2 مهره کلیدی‌شان را در حالی از دست خواهند داد که در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هستند. در کنار این 2 بازیکن باتجربه، سرخیو رگیلون از رئال‌مادرید، سوسو از میلان و بونو از جیرونا هم که به‌صورت قرضی به جمع شاگردان لوپتگی پیوسته‌اند می‌توانند 3 هفته دیگر جدا شوند. از بین این 3 بازیکن، سوسو و رگیلون هم مهره‌های مهمی برای سویا در فصل جاری بوده‌اند. باید دید باشگاه سویا برای جلوگیری از این وضعیت چه فکری خواهد کرد.

والنسیا
خفاش‌ها هم شاید مدافع باتجربه‌شان را از دست بدهند. اسکیل گارای 33 ساله که سال 2016 از زنیت به والنسیا پیوست، این فصل دیدارهای زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داده، ولی او هم بازیکن مهمی برای تیم سلادس به حساب می‌آید. الساندرو فلورنتسی هم با پایان قرارداد قرضی‌اش باید به رم برگردد. او هم مصدومیت‌های زیادی داشته و چندان به کار والنسیا نیامده، به همین دلیل جدایی‌اش خللی در برنامه‌های سلادس ایجاد نخواهد کرد.

دیگران
مارتین اودگارد پدیده فصل و بازیکن نروژی رئال‌مادرید هم سی‌ام ژوئن باید به جمع کهکشانی‌ها برگردد. شاید با توجه به عدم نیاز زیدان به اودگارد، رئال‌سوسیه‌داد بتواند مادریدی‌ها را به ماندن بهترین بازیکن‌شان تا پایان فصل راضی کنند. کندی بازیکن جوان برزیلی چلسی هم این فصل در ختافه عضویت داشته و عملکردش قابل قبول بوده. او را چلسی 4 فصل است قرض می‌دهد و حتماً یک ماه دیگر هم ختافه می‌تواند حفظش کند. لگانس با قرض گرفتن 12 بازیکن برای خودش دردسر بزرگی ایجاد کرده است. این تیم رده نوزدهمی که برای فرار از سقوط کار سختی دارد، باید تلاش کند از بین 12 بازیکنی که قرارداد قرضی‌شان تمام می‌شود حداقل چند بازیکن را نگه دارد. ایبار هم 6 بازیکن خودش را از دست خواهد داد. یک بازیکن قرضی هم دارد که قراردادش تمام خواهد شد. وضعیت اسپانیول در ته‌جدول هم دست‌کمی از لگانس ندارد. 8 بازیکن به پایان قراردادشان می‌رسند و 4 بازیکن قرضی هستند که باید به تیم‌های اصلی‌شان برگردند. مایورکا هم 10 بازیکن دارد که سی‌ام ژوئن اگر توافقی صورت نگیرد تیم را ترک خواهند کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی