۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بایرن‌مونیخ این هفته هم مثل هفته قبل مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که بازی رفت را به آن باخته.

حساس‌ترین نبرد هفته سی‌ویکم بوندس‌لیگای آلمان امروز در آلیانتس‌آرنا برگزار خواهد شد. بایرن‌مونیخ که چیزی تا قطعی کردن قهرمانی‌اش فاصله ندارد، به مصاف مونشن‌گلادباخ خواهد رفت که بازی رفت را از باواریایی‌ها برده است.

بایرن‌مونیخ‌؛ تلافی، قسمت دوم
اولین هدف این روزهای هانسی فلیک هفته قبل به ثمر نشست و او توانست انتقام شکست بازی رفت را از بایرلورکوزن بگیرد. حالا دومین تیمی که بایرنِ او را شکست داد باقی‌ مانده، یعنی مونشن‌گلادباخ. باواریایی‌ها این روزها حسابی آماده‌اند و می‌توانند هر حریفی را از پیش ‌رو بردارند. روزهای اولی که فلیک آمده بود شاید با تغییراتی که داد تیمش نقص‌هایی داشت اما حالا این نقص‌ها به حداقل رسیده است. تیم فلیک 9 برد با 4 گل یا بیشتر داشته اما 2 مهره اصلی خط آتش تیم او امروز نمی‌توانند بازی کنند. غیبت لواندوفسکی و مولر برای بایرن در دیدار مقابل گلادباخ که آنها هم شرایط خوبی دارند دردسرساز خواهد شد؟

مونشن‌گلادباخ‌؛ غیرمنتظره‌ها
مارکو رُز از اتریش به آلمان برگشت تا نشان دهد کم‌کم یک مربی بزرگ و صاحب سبک شده. این مربی جوان آلمان راه دیتر هکینگ را به ‌خوبی رفت و از جوان‌های گلادباخ بهترین بازی را گرفت. مونشن‌گلادباخ بعد از 2 فصل متوالی پنجمی می‌تواند این فصل مسیری را برود که بین 4 تیم بالای جدول قرار بگیرد و یکی از نماینده‌های آلمان در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد باشد. اگرچه خطر بایرلورکوزن آنها را تهدید می‌کند و باخت 4 هفته پیش به این تیم کارشان را کمی سخت کرد. هفته پیش هم شکست بدموقعی مقابل فرایبورگ داشتند. با این حال با ستاره‌هایی مثل تورام و پلئا در خط حمله شانس زیادی برای حداقل چهارم شدنِ کره‌اسب‌ها قائل هستیم.

آخرین جدال
بایرن بازی رفت را در بوروسیا پارک باخت. در حالی که باواریایی‌ها با گل پریشیچ پیش بودند، 2 گل از بن‌صبعینی باعث شد کره‌اسب‌ها 2 بر یک پیروز شوند.

آمار بازی
16) در صورتی که بایرن موفق شود گلادباخ را شکست دهد 16 تیم بوندس‌لیگا را این فصل حداقل یک مرتبه برده. تنها لایپزیش از بایرن شکست نخورده. آخرین باخت بایرن به بازی رفت مقابل گلادباخ برمی‌گردد و بعد از آن در 16 بازی متوالی شکست نخورده‌اند.
3) مونشن‌گلادباخ را می‌توان گربه سیاه بایرن نامید. در 5 بازی آخر بوندس‌لیگا 3 مرتبه باواریایی‌ها را شکست داده‌اند.
2) روبرت لواندوفسکی و توماس مولر غایبان بزرگ بایرن روی 66 درصد گل‌های بایرن در این فصل نقش داشته‌اند. لوا با 30 گل و 3 پاس‌گل و مولر با 7 گل و 20 پاس‌گل.
23) هانسی فلیک از 26 بازی ابتدایی‌اش به‌عنوان مربی بایرن 23 بازی را برده. 2 برد بیش از پپ گواردیولا در همین تعداد بازی.
90) 90 گل زده در 30 بازی و میانگین 3 گل زده در هر بازی. بایرن بهترین آمار بوندس‌لیگا در 30 بازی را ثبت کرده است.
76) یان سومر 76.8 درصد ضربات در چهارچوبش در فصل جاری را مهار کرده است. سنگربان سوئیسی 119 سیو در بوندس‌لیگا داشته.
5) 3 گل و 2 پاس‌گل. لارس اشتیندل در 7 بازی آخر مقابل بایرن روی 5 گل گلادباخ تأثیر مستقیم داشته است.

مصدومان و محرومان
ستاره‌های خط حمله هر دو تیم محروم شده‌اند. روبرت لواندوفسکی و توماس مولر نمی‌توانند مقابل گلادباخ بازی کنند. نیکلاس زوله، کورنتن تولیسو، فیلیپه کوتینیو، میکائیل کیزانس، سرژ گنبری و لارس لوکاس مِی‌ هم مصدومان بایرن هستند. آلسانه پلئا هم مهم‌ترین بازیکن گلادباخ است که محروم شده. توبیاس اشتروبل و دنیس زکریا هم مصدوم هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ: نویر، پاوار، بواتنگ، آلابا، دیویس، کیمیش، تیاگو، کومن، گورتسکا، پریشیچ و زیرکزی
مونشن‌گلادباخ: سومر، لاینر، گینتر، الودی، بن‌صبعینی، هوفمن، کرامر، نیوهاوس، اشتیندل، امبولو و تورام

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی