نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اولین قهرمان فصل 2020-2019 فوتبال ایتالیا پیش از اینکه سری‌آ از سر گرفته شود، در نبرد ناپولی و یوونتوس مشخص خواهد شد.

ناپولی – یوونتوس‌؛ اولین جام دور از تماشاگران به گزارش خبرورزشی، ایتالیایی‌ها تصمیم گرفتند پیش از شروع رقابت‌های سری‌آ تکلیف جام‌حذفی را مشخص کنند. به این ترتیب خیلی زود به فینال جام‌حذفی یا همان کوپا ایتالیا رسیدیم. چهارشنبه شب از ساعت 23:30 در ورزشگاه المپیکو شهر رم ناپولی و یوونتوس برای کسب اولین جام فصل مبارزه خواهند کرد. یکی از خاص‌ترین فینال‌های تاریخ کوپا ایتالیا که هیچ تماشاگری ندارد.

ناپولی‌؛ جنگجویان کرگدن
وقتی جنارو گتوسو به بندر ناپل آمد، ریسک بزرگی کرد، چراکه هم هواداران ناپولی توقع زیادی دارند و هم قبل از او مربیان بزرگی مثل مائوریتسیو ساری و کارلو آنچلوتی روی نیمکت پارتنوپی نشسته بودند. هفته‌های اول برای کرگدن سخت گذشت و حتی گفته می‌شد عمر مربیگری او در ناپولی از چند هفته فراتر نخواهد رفت. با این حال گتوسو نشان داده در مربیگری پخته‌تر شده. او پتانسیل ناپولی را شناسایی کرد و حالا در بازی‌های بزرگ با استراتژی دفاعی و جنگیدن بازیکنانش تلاش می‌کند نتیجه بگیرد. اگرچه بازی ناپولی به جذابی زمان ساری و کارلتو نیست اما این تیم در بازی‌های حذفی با همین ترفند خوب پیش آمده. پارتنوپی 2 مدعی قهرمانی سری‌آ یعنی لاتزیو و اینتر را حذف کرده و این نشان می‌دهد شایسته حضور در فینال بوده‌اند. حالا گتوسو که هیچ جامی در دوران مربیگری‌اش کسب نکرده، نمی‌خواهد فرصت جام گرفتن در کوپا ایتالیا را به آسانی از دست بدهد.

یوونتوس‌؛ حال خوب و جام خوب
پیش از تعلیق مسابقات، یوونتوس از لاتزیوی سمج پیش افتاد و از اینتر فاصله گرفت تا در سری‌آ شرایط خوبی داشته باشد. از طرفی در جام‌حذفی هم با گل دقیقه آخر مقابل میلان شانسش برای فینالیست شدن را افزایش داده بود. با وجود اینکه مائوریتسیو ساری اعتراف کرد بازی تیمش مقابل میلان چندان چنگی به دل نزده، جواز حضور در فینال را به دست ‌آوردند. یوونتوسی‌ها نگران این هفته هستند که تعلیق مسابقات روی آمادگی و هماهنگی‌شان تأثیر گذاشته باشد. امشب هم ساری مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد و خوش‌شانس است که هواداری در ورزشگاه حضور ندارد. هواداران ناپولی قطعاً واکنش‌های منفی نسبت به او نشان می‌دادند. وجه مشترک ساری با مربی رقیب گتوسو این است که نه در سری‌آ و نه در کوپا ایتالیا جام نگرفته‌اند. در نتیجه این فینال برای ساری هم اهمیت دوچندانی خواهد داشت و او هم انگیزه زیادی برای پیروز شدن دارد.

آخرین جدال
ژانویه 2020 در آخرین نبرد ناپولی و یوونتوس، پارتنوپی برنده شد. زیلینسکی و اینسینیه برای ناپولی و رونالدو برای یووه گلزنی کردند تا نتیجه پایانی بازی 2 بر یک شود.

آمار بازی
13) 13 جام یوونتوس در کوپا ایتالیا گرفته و پرافتخارترین تیم این تورنمنت است، در حالی که ناپولی 5 جام کسب کرده.
19) این نوزدهمین حضور یوونتوس در فینال جام‌حذفی است. بیانکونری در 4 فینال قبلی پیروز و قهرمان شده.
6) ناپولی پس از 6 سال به فینال جام‌حذفی می‌رسد. پارتنوپی در 2 فینال قبلی در سال‌های 2012 و 2014 قهرمان شد.
8) 8 سال پیش ناپولی قهرمانی‌اش در کوپا ایتالیا را با برتری مقابل یوونتوس به دست‌آورد. این تنها فینال بین ناپولی و یوونتوس بود.
2) 2 تیم از رم و 2 تیم از میلان، رقبای ناپولی و یوونتوس در مراحل قبلی بودند که کنار رفتند. ناپولی موفق شد لاتزیو و اینتر را مغلوب کند و یوونتوس هم رم و میلان را حذف کرد.
6) در 6 جدال قبلی ناپولی و یوونتوس که همگی در سری‌آ بوده، یووه 4 بازی را برده و ناپولی به 2 برد رسیده.
صفر) جنارو گتوسو 2 مرتبه مقابل مائوریتسیو ساری قرار گرفته و شکست نخورده. یک مرتبه با میلان مقابل ناپولی به تساوی رسید و مرتبه دوم با ناپولی مقابل یووه پیروز شد.
2) یووه در دیدار قبلی‌اش مقابل میلان برای سومین مرتبه در این فصل گل نزد. شاگردان ساری مقابل فیورنتینا در سری‌آ و مقابل لیون در لیگ قهرمانان گل نزده بودند.
صفر) جنارو گتوسو و مائوریتسیو ساری هیچ جامی در سطح اول فوتبال ایتالیا نبرده‌اند.

مصدومان و محرومان
داوید اوسپینا که ستاره ناپولی در دیدار مقابل اینتر بود مصدوم شد و بعید است به فینال برسد. علاوه بر او، کوستاس مانولاس، ایروینگ لوسانو و کوین مالکویی هم مصدوم هستند. مائوریتسیو ساری هیچ مصدومی در اردوی یوونتوس نمی‌بیند و می‌تواند تیمش را با تمام قوا به مصاف تیم سابقش بفرستد.

ترکیب احتمالی دو تیم
ناپولی: مِرِت، دی‌لورنتسو، ماکسیموویچ، کولیبالی، روی، روئیس، دمه، زیلینسکی، پولیتانو، اینسینیه و مرتنس
یوونتوس: بوفون، دانیلو، دی‌لیخت، بونوچی، ساندرو، بنتانکور، خدیرا، متوئیدی، دیبالا، کاستا و رونالدو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی