۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیورپول کم‌کم به لحظه‌ای که 30 سال منتظرش بود نزدیک می‌شود و امشب برای رسیدن به هدفش در دربی مرسی‌ساید چیزی جز 3 امتیاز نمی‌خواهد.

به گزارش خبرورزشی ، تیک‌تاک... تیک‌تاک... تیک‌تاک! ثانیه‌ها برای هواداران لیورپول کند می‌گذرد. می‌خواهند پس از 30 سال جشن قهرمانی بگیرند و ویروس کرونا انتظارشان را طولانی‌تر کرد. امشب از ساعت 22:30 در گودیسون پارک و با شرایطی خاص، دربی مرسی‌ساید برگزار خواهد شد. تماشاگری در ورزشگاه آبی‌ها نیست تا یکی از خاطره‌انگیزترین دربی‌های مرسی‌ساید را از نزدیک ببیند.

اورتون‌‌‌؛ حال‌گیری همشهری!
آرسنال، منچستریونایتد، چلسی و لیورپول‌‌‌؛ 4 حریف متوالی اورتون بودند که البته بعد از سومی لیگ به حالت تعلیق درآمد. کارلو آنچلوتی پیش از تعطیلی حدوداً 3 ماهه لیگ برتر روزهای سختی را تجربه کرد و متوجه شد به‌عنوان اورتون با چه چالش‌ها و سختی‌هایی روبه‌رو خواهد شد. حالا کارلتو فقط می‌خواهد فصل جاری را تمام کند تا برای فصل بعدی برنامه متفاوتی بچیند. اورتون سخت بتواند به جمع بالانشینان و بزرگان لیگ برتر برسد اما وقتی هواداران‌شان تیم‌هایی مثل ولورهمپتون و شفیلدیونایتد را می‌بینند پیش خودشان می‌گویند: «چرا ما نتوانیم؟» اروپایی شدن اورتون در فصل بعد دشوار خواهد بود و تافی‌ها در ادامه فصل تقریباً انگیزه خاصی ندارند، به غیر از گرفتن نتایج بزرگ. آنچلوتی عطش نتیجه گرفتن در دیدار مقابل بیگ‌سیکس را دارد، اتفاقی که مدت‌هاست کمتر از اورتون دیده‌ایم. امشب مقابل قهرمانِ احتمالی فصل می‌توانند خودی نشان دهند. به نوعی با حال‌گیری همشهری کمی آنها را پیش از جام گرفتن اذیت کنند.

لیورپول‌‌‌؛ بغض 30 ساله
این ویروس کرونای لعنتی! هواداران لیورپول چند هفته استرس داشتند و فکر می‌کردند اگر فصل نیمه‌تمام بماند و قهرمانی به آنها نرسد، چطور با این غم کنار بیایند اما همه و همه، چه دوست و چه دشمن، اعتراف کردند که هر اتفاقی رخ بدهد لیاقت لیورپول گرفتن جام قهرمانی لیگ برتر است. همین روزهاست که بغض 30 ساله سرخ‌های مرسی‌ساید بترکد. تیمی شایسته که یورگن کلوپ چند سال روی آن کار کرد و در ماراتن لیگ برتر خیلی زود از رقبا پیش افتاد. حالا لیورپول دیگر فکر جام نیست، چراکه همین یکی، دو هفته کار را تمام خواهد کرد. کلوپ و شاگردانش عطش رسیدن به رکورد 100 امتیاز را دارند و البته با اینکه جام طلایی از دست‌شان رفته، در پی ثبت رکورد 100 درصد پیروزی خانگی هستند. فعلاً کلوپ می‌خواهد تیمش در دربی بعد از 3 سال دبل کند. پس از آن کریستال‌پالاس و احتمالاً قهرمانی و شیرین‌تر از همه نبرد با منچسترسیتی و گذر کردن از تونل افتخاری که رقیب برای‌شان خواهد زد. این روزها در تاریخ باشگاه لیورپول ماندگار می‌شود، حتی اگر فعلاً هواداران نزدیک‌شان نباشند.

آخرین جدال
در دور سوم جام‌حذفی، لیورپول با تک گل جونز موفق شد اورتون را شکست دهد و حذف کند. بازی رفت لیگ برتر هم با برتری 5 بر 2 لیورپول تمام شد.

آمار بازی
یک) این نخستین دربی مرسی‌ساید در تاریخ است که هیچ تماشاگری نخواهد داشت.
235) دربی مرسی‌ساید 235 مرتبه برگزار شده که سهم اورتون 66 برد و سهم لیورپول 95 برد بوده، 74 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
55) در تاریخ لیگ برتر، اورتون فقط 9 مرتبه در 55 بازی قبلی لیورپول را برده و سرخ‌ها در 24 بازی پیروز شده‌اند، در حالی که 22 بازی مساوی شده است.
10) نزدیک به یک دهه است که اورتون موفق نشده لیورپول را شکست دهد. در این مدت 21 بازی را لیورپول به رقیب همشهری نباخته که 18 بازی آن لیگ برتری بوده.
3) از 4 دربی آخر در گودیسون‌پارک، 3 بازی با تساوی بدون‌گل به پایان رسیده است.
6) از 7 دربی آخر لیگ برتری، 6 بازی برنده نداشته و با نتیجه تساوی تمام شده است.
22) اگر لیورپول امشب به اورتون نبازد، به رکورد شکست‌ناپذیری خودش مقابل یک تیم خواهد رسید. رکورد قبلی مقابل استون‌ویلا بوده که 22 بازی متوالی به آنها بین سال‌های 1981 تا 1992 را نباختند.
7) اورتون در 7 بازی آخرش در گودیسون‌پارک شکست نخورده است. تافی‌ها 4 برد و 3 تساوی در این دیدارها کسب کرده‌اند.
یک) طلسم شکست‌ناپذیری لیورپول در این فصل را واتفورد شکست، با این حال شاگردان کلوپ رکورد 100 درصد پیروزی خانگی را حفظ کرده‌اند.
5) دیووک اوریگی در 7 بازی آخر مقابل اورتون در تمامی رقابت‌ها 5 گل زده است. او می‌تواند اولین بازیکن از فصل 1926-1925 به بعد باشد که در 2 بازی یک فصل مقابل اورتون گل می‌زند. بازیکن قبلی دیک فورشاو بوده.
21) تیم یورگن کلوپ بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار ندارد اما در دفاع عالی عمل کرده و تنها 21 گل خورده که بهترین آمار دفاعی است.

مصدومان و محرومان
تئو ولکات، جنک توسان و ژآن فیلیپ گبامین نمی‌توانند در شروع مجدد لیگ برتر در ترکیب اورتون قرار بگیرند. ژردان شکیری و ناتانیل کلاین هم با وجود تعلیق مسابقات همچنان در لیست مصدومان لیورپول هستند. محمد صلاح هم آسیب‌دیدگی کوچکی در تمرین‌های اخیر داشته و شاید به دربی مرسی‌ساید نرسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
اورتون: پیکفورد، کولمن، کین، هولگیت، دین، ایووبی، گومس، دیویس، سیگوردسون، کالورت لوین و ریچارلیسون
لیورپول: آلیسون، آرنولد، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، واینالدوم، چمبرلین، مانه و فیرمینو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی